Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Det är inte alls säkert att Telia skickar ut ordernumren, som det verkar. Jag började bli lite orolig att min order hade trillat bakåt i kön, och ringde därför Telia. Faktiskt inte alls lång kö denna söndag (plats 12).

 

Efter ca fem minuters väntan fick jag prata med en trevlig snubbe, som dessutom verkade ha hyfsad koll. Viktigast av allt: han var noga med att påpeka sådant han inte hade koll på.

 

Det är en leverans på väg in, och min telefon är inte "alltför långt borta" (vagt och bra).

 

Jag fick mitt ordernummer ("Nästa leverans"). Då jag såg att statusen ändrats under förra veckan antar jag att den leverans som kom till Telia i fredags flyttade fram min. På statusen står det att den beräknas skickas inom 5-7 dagar.

 

Kanske, kanske, hinner jag få den under kommande vecka. Killen jag pratade med sade dock inte något om den saken, och han kunde inte heller säga något om hur många som är före i kön.

 

En intressant grej: jag slog in lite random ordernummer som är lägre än mitt, och det visade sig att vissa inte existerar. Alltså behöver inte ett lägre nummer betyda att man står längre fram i kön. Förvirrande.

 

 

när beställde du och hur?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

jag kollade igenom massa ordernummer och ingen av de som senast (vad jag kunde se) fick statusen till "avslutad och skickad" skedde kring leveransen i fredags.. Därför tror och hoppas jag att alla med "nästa leverans" har och kommer få sina skickade imorgon (måndag)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-6 veckor är ju tänkt väntetid.

 

teliaiphoneblog.se:

 

"Just nu har vi en generell väntetid på ca 5-6 veckor på iPhone 4"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att de flesta telefonerna som står som "nästa leverans" är 16 Gb. Alla jag kontrollerat som står som "väntar på leverans" fortfarande är 32 Gb.

Dubbelt så mycket minne, dubbelt så lång leveranstid verkar vara melodin! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Har också märkt att de flesta telefonerna som står som "nästa leverans" är 16 Gb. Alla jag kontrollerat som står som "väntar på leverans" fortfarande är 32 Gb.

Dubbelt så mycket minne, dubbelt så lång leveranstid verkar vara melodin! :(

 

 

Men har status "Nästa leverans" och är en 32gb, beställd 0040 under releasenatten, Ordernummer: 700100164017

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har status "Nästa leverans" och är en 32gb, beställd 0040 under releasenatten, Ordernummer: 700100164017

 

 

 

Så förnedrad jag blev, beställt 32gb, 00:45 releasenatten, fick ordernummer 7001001674**, status väntar på leverans... Telia har schabblat!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så förnedrad jag blev, beställt 32gb, 00:45 releasenatten, fick ordernummer 7001001674**, status väntar på leverans... Telia har schabblat!

 

 

 

Finns en som beställt en 32GB klockan 17.00 den 30/7 som fått statusen nästa leverans så Telias nationella kösystem är bara bluff och båg, kolla en sida bakåt i denna tråden så hittar du han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som beställt via butik eller internet, utom de som köade på morgonen den 30e, som har fått telefonen levererad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som beställt via butik eller internet, utom de som köade på morgonen den 30e, som har fått telefonen levererad?

 

31e via internet. inte ens fått ordernummer..MEN en tant på telefon sade att jag ska få min den 16e men jag tror inte på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte fått mitt kontrakt från telia även fast dom sa att det skickats förra torsdagen. Vad är problemet? När man ringer kundtjänst sitter man i kö för att sedan bli bortkopplad, går man in i butiken säger dom att det skickats. Vad är det frågan om? Mitt bredbands abb kopplade dom in på fel adress efter att jag fått vänta i två veckor längre än dom sa, sedan tog det en vecka att koppla om det till mitt hem??

 

Skärpning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så förnedrad jag blev, beställt 32gb, 00:45 releasenatten, fick ordernummer 7001001674**, status väntar på leverans... Telia har schabblat!

 

 

 

Beställde kl 10.20 på realese dagen i butik. fick ordernummer 7001001663xx min väntar också på leverans. surt eftersom att jag var 11 i kön och butiken hade bara fått in 10 telefoner varav en var 32 Gb, så det hade fått bli att beställa ändå. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min den 2010-08-04 och fick nyss SMS om att den är levererad :)

Verkar ju inte som att dom har någon vidare koll med tanke på att min kompis som beställde på releasenatten fortfarande inte fått sin skickad ännu.

 

Blev chockad över att det gick så fort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Beställde min den 2010-08-04 och fick nyss SMS om att den är levererad :)

Verkar ju inte som att dom har någon vidare koll med tanke på att min kompis som beställde på releasenatten fortfarande inte fått sin skickad ännu.

 

Blev chockad över att det gick så fort..

 

 

Misstänker att du beställt en 16gb ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Stämmer :)

 

 

Dom fick en batch av 16gb i fredags vad jag hört... vi andra vill ha 32an nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 16Gb 2010-08-02 och har fortfarande inte fått något sms.

Ringde Telia nyss - och blev bortkopplad efter ca 20 minuters köande.

Blev lagom upprörd och ringde upp igen - och då gick det bättre. Tjejen kunde bekräfta att min order var lagd 2010-08-02 men tyvärr hade avdelningen som sköter utskicken stängt idag pga överbelastning (undrar varför:). Förhoppningsvis tar dom tillfället i akt och jobbar undan lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde min 16 Gb på release dagen 00.01 (enligt bekräftelsemailet). Har fortfarande inte fått någon ordernummer på SMS och de svarar inte på mina mail.

Är det någon som lyckats få ordernummer när ni ringt till telia? orkar snart inte vänta längre... men vad gör man inte, det är ju en iphone :)

 

edit: 00:10 ska det vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde min 16 Gb på release dagen 00.01 (enligt bekräftelsemailet). Har fortfarande inte fått någon ordernummer på SMS och de svarar inte på mina mail.

Är det någon som lyckats få ordernummer när ni ringt till telia? orkar snart inte vänta längre... men vad gör man inte, det är ju en iphone :)

 

edit: 00:10 ska det vara...

 

 

 

Jag fick mitt ordernummer idag av Telia när jag ringde, beställde också på releasenatten på Telia.se, inget mail förutom bekräftelsemailet, samt inget SMS heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32gb på releasenatten och fick bekräftelsemailet 01:34. Signerade via mina sidor. Har förutom ärendenumret inte fått något meddelande från Telia. Ringde idag kundtjänst och fick då mitt ordernummer sänt med SMS och där framgår det att jag är inplanerad för "nästa leverans". Orderdatum är dock satt till 3 aug men det kanske inte har ngn betydelse om det nu ändock är så att det är 01:34 den 30 juli som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur man ringer och kollar att allt är i sin ordning ibland. Beställde min den 2/8 och har inte fått något kontrakt för påskrift ännu.

 

Ringde kundtjänst idag för att kolla vad som händer. Det hade tydligen "blivit något fel", så de har missat att skicka ut kontraktet, suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min den 2010-08-04 och fick nyss SMS om att den är levererad :)

Verkar ju inte som att dom har någon vidare koll med tanke på att min kompis som beställde på releasenatten fortfarande inte fått sin skickad ännu.

 

Blev chockad över att det gick så fort..

 

Lyckost! jag beställde min den 2/8 och har statusen "Nästa Leverans" och jag beställde en 16gb ;)

Kanske blir skickad snart då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur man ringer och kollar att allt är i sin ordning ibland. Beställde min den 2/8 och har inte fått något kontrakt för påskrift ännu.

 

Ringde kundtjänst idag för att kolla vad som händer. Det hade tydligen "blivit något fel", så de har missat att skicka ut kontraktet, suck...

 

Hade ett liknande brev, till mig hade de istället skickat ett avtal när jag redan hade signerat en i butik.. så jag antar att min order "pausat" sedan dess. Tack vare att jag ringde så "fixade de till det så att allt är som det ska" .. tråkigt att man väntade så länge med att ringa kan man tycka nu, men strunt samma.. i den här takten förväntar jag mig få den lagom till jul ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32 gb i en Teliabutik den 31:a juli. I lördags fick jag ett bekräftelsemail att min order var lagd den 6:e augusti. Mailat dem och frågat vad de håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...