Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Jag har inte fått nåt sms eller mail av telia med nåt ordernummer ännu. Men i Måndags skickade jag ett mail till dom och sa att jag ville ha ett nr och lite mer info om min status på min telefon. IDAG fick jag ett svar på mitt mail där det innehöll ett ordernummer som man kunde söka på. Tycker det är förbannat lustigt att dom säger att det inte går fortare att maila eller ringa till dom ang nåt ordernummer när det BEVISLIGEN gör det.... (Nu stod det visserligen att jag väntar på leverans, men nu har man ett nummer att gå på. Kommer väl ta några veckor till innan luren kommer...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Kan det vara att han är en av de första som beställt. De levererar ju ut de beställda/köade via butikerna.

 

Enligt den infon jag fick när jag beställde min iPhone i butik så kommer den skickas via Posten till mitt närmsta utlämningsställe, inte till butiken. Frågade specifikt om detta nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett litet snack med Telia kundtjänst idag. Inget roligt samtal...

 

Först bad jag om ett ordernummer för några har fått det via kundtjänst. Han ringde varusupport och kom sen tillbaka för att ge mig mitt ärendenummer!?! Ähh, samma som jag fått i mitt bekräftelsemail eller? frågade jag. "Ja, jo det är det ju..." sa han då. Goddag yxskaft!

 

Igår när jag talade med kundtjänst sa tjejen att om man jagt order på releasenatten var telefonen en vecka bort. Idag säger snubben 4 veckor! Va! sa jag, då menar han 4 veckor från förra releasehelgen, alltså tre veckor till. I slutet av augusti hoppas de på leverans från Apple. Vem fan på Telia har gått ut med att de får leveranser från Apple varje vecka?

 

Sen frågade jag om Telias nationella kö. Man blir väl placerad i kö vid den tid man beställer? "Ja, jo men kön är lite... ja det beror på avtal och sånt..." Jag själv signerade via Mina sidor så då ska det gälla från att jag la ordern 00:59, sa han. Oavsett när man får ordernummer.

 

Innan vi avslutade samtalet sa jag också att Telia kunde plocka bort sin TV-reklam tills vidare för iPhone 4, då de faktiskt inte har produkten. "Jo, tillgång och efterfrågan..." svara han då.

 

Klåpare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru lade en beställning kl 00:40 30/7. När tiden gått och hon fortfarande inte fått något ordernummer så ringde vi igår till kundtjänst & fick efter mycket krångel & runtfrågande mellan olika avdelningar på Telia beskedet att en del av de ordrar som inkommit under release-natten av misstag hade sorterats undan för kontroll. Alla de som fallit utanför systemet måste därför gås igenom manuellt. Detta skulle vara en del av förklaringen på att vissa tidigt fått ut order#, medans andra fortfarande inte hört någonting.

Enligt den person jag talade med (som var mycket trevlig) så skall detta inte påverka köordning (tror jag när jag ser det) utan alla telefoner kommer skickas i den ordning som ordern är lagd. Vi kunde tydligen förvänta oss ett ordernummer i början av nästa vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Telia har skött hela iPhone 4 releasen & allt runt omkring detta uruselt. Ingen vet knappt nånting när man ringer och frågar & man får olika svar beroende på vem man pratar med. Det finns ingen logik i deras kösystem för fem öre och det är ju inte utan att man undrar hur dom förberett sig (om dom ens gjort det?) inför releasen.

 

Nä, Telia har mycket att bättra inför nästa iPhone släpp, den saken är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min orderstatus har gått över till "nästa leverans".

Måste innebära att Telia har fått leveransinfo från Apple, med info om hur många telefoner de får?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis ett sms om att min status ändrats till "nästa leverans"!

Mitt ordernummer:7001001633XX

 

Livstecken iaf! Sen är ju frågan när den kommer...

 

Väntar på ett samtal från kundtjänst som ska komma vid 15.00 nu. Ringde igår och hörde mig för och de skulle återkomma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma här. "Vid nästa inleverans kommer du vara en av de kunder som hanteras. Följ din status på www.telia.se/leverans med ditt ordernummer 700100165xxx. Hälsningar Telia" Värst vad mycket gladare man kan bli direkt trots börsraset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, verkar så.

 

Rätt dumt av Apple att tillverka 16GB före 32GB då prisskillnaden på 1100 spänn mellan de två är nästan 75% ren vinst för Apple. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Någon som vet vilken status som är bäst att ha ? Nästa leverans eller Väntar på leverans ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Telias iPhone blogg så är det bättre att ha "Nästa leverans", det betyder att din telefon ligger i batchen som precis är påväg in till dem från Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilken status som är bäst att ha ? Nästa leverans eller Väntar på leverans ?

 

Enligt teliaiphoneblog.se så är det såhär man ska värdera statusen:

 

1. väntar på leverans - Din order är inlagd och väntar.

2. Nästa Leverans - Din order är medtagen att handläggas när nästa leverans från Apple kommer.

3. Avslutad/Levererad - Din order är skickad, du får kollid.

 

Dvs. det är bättre att ha Nästa Leverans än Väntar på Leverans.

 

EDIT: Damn you NBK, du kom före ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att jag svarade kort och koncist på frågan, du tog dig iaf tid att leta upp det och pasta in det här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruns 16 kommer med nästa leverans. Inte ett knyst om min 32 :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att jag svarade kort och koncist på frågan, du tog dig iaf tid att leta upp det och pasta in det här ;)

 

Haha, jag hade memorerat det och skrev det själv! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kundtjänst återkom aldrig tillmig så jag fick ringa dem! Beskedet jag fick var att de inte visste när nästa leverans skulle komma eller hur stor den kommer att vara! Men ändå kan de ändra folks status till "nästa leverans"

 

Jag bad då bestämt efter någon kompensation för alla lögner och annat man fått stå ut med. Killen i kundtjänst sa att han skulle försöka ta reda på varför deras personal ger så skilda besked och om han kunde ordna någon kompensation. Han skulle återkomma nästa vecka. Cirkusen fortsätter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2010-08-06_171038.jpg

 

*glad*

 

Så ser det ut för mig också men allt har och göra med när nästa inleverans kommer från Apple... Har väl för mig att jag läst att det sker en gång i veckan så får hoppas på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett livstecken idag. Kopia på tagen kreditupplysning för mitt nya abonnemang. Men inget från Telia om leverans... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att inte hört ett pip från telia (Beställde 30/7 f.m.) ringde jag 90200 och fick reda på att den packats men ej gått iväg i dag, vilket borde innebära lev. under kommande vecka. Glömde helt att fråga om Micro-SIM.. Får ta det på måndag.

Undrar om Telia står för logistiken eller om det är Order hemelektronik el. dyl. som råddar lurarna rent fysiskt?

PS: Jag beställde enbart en telefon utan abb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att inte hört ett pip från telia (Beställde 30/7 f.m.) ringde jag 90200 och fick reda på att den packats men ej gått iväg i dag, vilket borde innebära lev. under kommande vecka. Glömde helt att fråga om Micro-SIM.. Får ta det på måndag.

Undrar om Telia står för logistiken eller om det är Order hemelektronik el. dyl. som råddar lurarna rent fysiskt?

PS: Jag beställde enbart en telefon utan abb.

 

Vad har du för leveransstatus på telia.se? Hör med kundtjänst angående micro-SIM, för dom hade lyckats missa det i min order.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev beställde jag i butik releasedagen och fick ingen bekräftelse alls faktiskt mer än att säljaren sa "så, nu är din order regad, du kommer att få mail/SMS när den är klar att hämta på posten"

I dag sade, som sagt kundtjänst-tjejen att den är packad men ej skickad(?) och att lev. kommer att ske under kommande vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att inte hört ett pip från telia (Beställde 30/7 f.m.) ringde jag 90200 och fick reda på att den packats men ej gått iväg i dag, vilket borde innebära lev. under kommande vecka. Glömde helt att fråga om Micro-SIM.. Får ta det på måndag.

Undrar om Telia står för logistiken eller om det är Order hemelektronik el. dyl. som råddar lurarna rent fysiskt?

PS: Jag beställde enbart en telefon utan abb.

 

Gissar att du beställt en 16 gb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...