Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Jag gillar det inte! Lyssnar just nu på hur den konstnärliga ledaren försöker förklara hur man tänker när man ställer ut tiggare för allmän beskådan...

 

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6078033

 

post-67957-0-54468100-1422373526_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

I dag är det på dagen 70 år sedan ryssarna befriade Auschwitz. Med stor sorg i hjärtat tänker jag på hur fruktansvärda människor var. Med stor sorg i hjärtat ser jag att vi är på väg dit igen. Det är en sorgens dag idag. För hela mänskligheten.

Nog för att vi är på väg åt fel håll. Men jag ser inte att vi är på väg mot att införa koncentrationsläger. Lika lite som jag t.ex. ser att vi får en Stasi-diktatur genom vad som händer med friheten på nätet.

 

Visst ska det stoppas, båda sakerna, och visst finns det risker med utvecklingen. Då allvarliga risker att man inte kan riskera att läget får en chans att utvecklas. Men som sagt risker, inte kan vi säga säkert att vi kommer börja elda upp folkgrupper.

 

Jag håller med dig, men sakta i backarna liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag är det på dagen 70 år sedan ryssarna befriade Auschwitz. Med stor sorg i hjärtat tänker jag på hur fruktansvärda människor var. Med stor sorg i hjärtat ser jag att vi är på väg dit igen. Det är en sorgens dag idag. För hela mänskligheten.

Tittade på Dox idag på SVT Play.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att vi är på väg åt fel håll. Men jag ser inte att vi är på väg mot att införa koncentrationsläger. Lika lite som jag t.ex. ser att vi får en Stasi-diktatur genom vad som händer med friheten på nätet.

 

Visst ska det stoppas, båda sakerna, och visst finns det risker med utvecklingen. Då allvarliga risker att man inte kan riskera att läget får en chans att utvecklas. Men som sagt risker, inte kan vi säga säkert att vi kommer börja elda upp folkgrupper.

 

Jag håller med dig, men sakta i backarna liksom.

Det går en stark högerextrem våg genom europa. Även om det är lågt kvar till diktatur och läger är det ytterst obehagligt det som sker. Senast idag kan man läsa detta i DN:

 

Judehatet som drar storpublik

http://www.dn.se/nyheter/sverige/judehatet-som-drar-storpublik/

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det går en stark högerextrem våg genom europa. Även om det är lågt kvar till diktatur och läger är det ytterst obehagligt det som sker. Senast idag kan man läsa detta i DN:

 

Judehatet som drar storpublik

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/judehatet-som-drar-storpublik/

Sparka inte, dörren är öppen ;)

 

Jag bara menade att du lät lite väl pessimistisk, man står ju liksom inte i full färd med att bygga koncentrationsläger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sparka inte, dörren är öppen ;)

 

Jag bara menade att du lät lite väl pessimistisk, man står ju liksom inte i full färd med att bygga koncentrationsläger.

Jag tänker inte vänta tills dess heller...... vi ser ju vart det lutar. INte är det bra inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag är det på dagen 70 år sedan ryssarna befriade Auschwitz. Med stor sorg i hjärtat tänker jag på hur fruktansvärda människor var. Med stor sorg i hjärtat ser jag att vi är på väg dit igen. Det är en sorgens dag idag. För hela mänskligheten.

:oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Vetenskapsrådet slår fast - precis som många andra initierade tidigare gjort- att betyg kan vara skadligt för yngre, svagpresterande elever, utan att på motsvarande sätt ha någon påtagligt positiv effekt på högpresterande elever. Christian Lundahl säger att hans grupp inte hittat en enda vetenskapligt publicerad artikel som förordar en tidig betygssättning och rekommenderar därför att man även tittar på effekterna av de nyligen införda betygen i årskurs 6. Det här är inga nyheter, tvärtom något som varit känt länge. Tack så mycket, ni som lät Björklund ödelägga den svenska skolan.

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6078726

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Är du förvånad? De stackarna är väl desperata nu; Björklund allmänt sedd som pajas och skolslaktare och siffrorna pekar ned under fyraprocentstrecket. Någon ideologi har de ju inte, så det är bara att greppa några slogans som verkar sälja bra och köra på.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske borde ta bort betygen helt, hörde på radion för några veckor sen hur lärare kunde skriva samma betyg på hela klassen av lathet eller brist på tid, en del klasser fick godkänt i saker de aldrig läst ja t o m ämnen som inte ens skolan lärde ut, finns ju inget skäl att ha kvar en sån dysfunktionell orättvis värdemätare och som dessutom nu finns svart på vitt mest ger eleverna problem, ta bort betygssystemet helt då det inte funkar på nåt sätt, ersätt med inträdesprov istället på linjer man söker in på, då får man dessutom veta vad eleven kan och inte vad hen en gång i tiden pluggat in eller hur inställsam eleven var mot sin lärare. Man skulle få bort massa såna oegentligheter, och lärarna kunde dessutom lägga allt krut på undervisningen.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske borde ta bort betygen helt, hörde på radion för några veckor sen hur lärare kunde skriva samma betyg på hela klassen av lathet eller brist på tid, en del klasser fick godkänt i saker de aldrig läst ja t o m ämnen som inte ens skolan lärde ut, finns ju inget skäl att ha kvar en sån dysfunktionell orättvis värdemätare och som dessutom nu finns svart på vitt mest ger eleverna problem, ta bort betygssystemet helt då det inte funkar på nåt sätt, ersätt med inträdesprov istället på linjer man söker in på, då får man dessutom veta vad eleven kan och inte vad hen en gång i tiden pluggat in eller hur inställsam eleven var mot sin lärare. Man skulle få bort massa såna oegentligheter, och lärarna kunde dessutom lägga allt krut på undervisningen.

Jepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Man kanske borde ta bort betygen helt, hörde på radion för några veckor sen hur lärare kunde skriva samma betyg på hela klassen av lathet eller brist på tid, en del klasser fick godkänt i saker de aldrig läst ja t o m ämnen som inte ens skolan lärde ut, finns ju inget skäl att ha kvar en sån dysfunktionell orättvis värdemätare och som dessutom nu finns svart på vitt mest ger eleverna problem, ta bort betygssystemet helt då det inte funkar på nåt sätt, ersätt med inträdesprov istället på linjer man söker in på, då får man dessutom veta vad eleven kan och inte vad hen en gång i tiden pluggat in eller hur inställsam eleven var mot sin lärare. Man skulle få bort massa såna oegentligheter, och lärarna kunde dessutom lägga allt krut på undervisningen.

Vackert, Semmelman! Kunde knappt ha skrivit det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hägglund avgår, det va inte han som borde..

Han klarar inte av två drakar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 år är väl ungefär vad man orkar med i hetluften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Best of Hägglund :)

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hagglunds-roligaste-citat_4292359.svd

”Ja, alla får ägna sig åt aktiviteter på sin egen nivå.” Hägglund efter att Jan Björklund (FP) på frågan hur han skulle tillbringa sommaren svarat: ”Jag tänkte gräva sandslott vid Medelhavet.”

”Fråga Gustav först, han måste snart gå hem.” Sex timmars arbetsdag var temat när Göran Hägglund deltog i Expressens utfrågning tillsammans med Gustav Fridolin (MP).

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...