Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Tänkte tipsa om en fin bil, bara kopplingen är värd hälften resten får man på köpet:

 

http://www.blocket.se/sodermanland/Volvo_740_vinter_pulka_57207652.htm

"bes december ut"

Varför är den inte besiktigad i år undrar man.

 

Kom igen när (om?) den gått igenom besiktningen.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du autogiro, pengar på kontot och inga vänner så ...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna-lag-dod-i-sitt-hem-i-tva-ar/

Tänka sej att vi inte vet mer om våra grannar än att vi låter dom dö så här i ensamhet. Men samtidigt vill vi inte tränga oss på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du autogiro, pengar på kontot och inga vänner så ...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna-lag-dod-i-sitt-hem-i-tva-ar/

Usch, det var tragiskt. Däremot fick jag inte ihop hur kronofogden blev inblandad. Förvaltaren var orolig för en vattenskada på insidan, och tog hjälp av kronofogden och en låssmed? Hade inte låssmeden räckt, ev en polis. Visste inte att fodgen var ute på skadereglering.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, det var tragiskt. Däremot fick jag inte ihop hur kronofogden blev inblandad. Förvaltaren var orolig för en vattenskada på insidan, och tog hjälp av kronofogden och en låssmed? Hade inte låssmeden räckt, ev en polis. Visste inte att fodgen var ute på skadereglering.

Det kallas för handräckning:

https://www.kronofogden.se/Handrackning.html

"beredande av tillträde" ingår där.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänka sej att vi inte vet mer om våra grannar än att vi låter dom dö så här i ensamhet. Men samtidigt vill vi inte tränga oss på.

Lustigt. Ju närmare vi bor varandra desto mindre koll. Farmor bodde ensam i vår gård mellan två byar. Om grannarna åkte förbi med traktor eller bil eller cykel eller gick så kände de på sig om nåt inte stämde och kom in och kollade.

...

Om någon av mina villagrannar inte är synliga på ett par dagar vet jag det.

...

Men lägenhet.... man känner knappt folket på samma våning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde Polisen skötte sånt - i just såna fall.

Det började lukta i min lägenhet en gång för länge sedan. Utanför min grannes dörr stod en orörd matkasse med bland annat mjölk i en vecka. Så jag larmade polisen. De och en låssmed kom och hittade grannen död i sängen. När de slog upp lägenhetsdörren gick det knappt att vara i trapphuset.

 

Så då var det ingen kronofogde. Men skillnaden var väl att i mitt fall var det misstanke om en persons död, i tidningsfallet ville de bara ha tillträde till lägenheten för inspektion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det började lukta i min lägenhet en gång för länge sedan. Utanför min grannes dörr stod en orörd matkasse med bland annat mjölk i en vecka. Så jag larmade polisen. De och en låssmed kom och hittade grannen död i sängen. När de slog upp lägenhetsdörren gick det knappt att vara i trapphuset.

 

Så då var det ingen kronofogde. Men skillnaden var väl att i mitt fall var det misstanke om en persons död, i tidningsfallet ville de bara ha tillträde till lägenheten för inspektion.

Problematiskt det där. Jag har en granne som är väldigt sjuklig, hon hämtas av ambulans emellanåt. Ofta står det en sjukvårdsleverans (typ paket med något medicinskt) till henne utanför hennes dörr, och ibland i flera dagar. Sedan är paketet borta. Och jag ser henne ibland. Man kan knappast ringa då, om man ser ett orört paket igen. Jag antar att sjukvården har koll på henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Swift tar bort alla sina album på Spotify | Nöje | Expressen

 

Gör hon helt rätt i... :yeahbaby: Spotify's ersättningsnivåer är rena hånet. Är en av anledningarna till att jag i a f inte anv Spotify.

Här svarar Spotify...

 

http://www.idg.se/2.1085/1.593751/daniel-ek-om-taylor-swift--jag-ar-frustrerad?mv=off

 

https://news.spotify.com/se/2014/11/11/2-billion-and-counting/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Dagens medier är huvudsakligen en arena för mud slinging contests.

Det var bättre förr, eller ju förr dess bättre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swift tar bort alla sina album på Spotify | Nöje | Expressen

 

Gör hon helt rätt i... :yeahbaby: Spotify's ersättningsnivåer är rena hånet. Är en av anledningarna till att jag i a f inte anv Spotify.

 

Ok, då förutsätter jag att du istället använder en tjänst för strömmande musik som ersätter artisterna och upphovspersonerna på en rimligare nivå.

Vilken har du hittat? :-)

Redigerad av iKnattarna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då förutsätter jag att du istället använder en tjänst för strömmande musik som ersätter artisterna och upphovspersonerna på en rimligare nivå.

Vilken har du hittat? :-)

Nej, jag strömmar inget. Köper, fysiska CD el direkt på nätet ... om jag kan och det finns, direkt fårn artisten/bandets sida. Ofta kommer den då som signad el nåt annat kul med. Gissar på att artisten/bandet får ut ett par xtra kronor då de säljer själva, än om det går via iTunes el annan återförsäljare. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets största nyhet är ju annars Aladdinskandalen, ...

Apropå innehållet tog jag en bild på baksidan av vad det handlar om. För egen del finns det inte en chans att jag köper något med lakrits i.

 

post-28798-0-65053800-1415799491_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT är ute på farlig mark nu när de tar ställning mot illegala tjänster via operatörer. Man är med och stämmer BBB. Gemensam process för att stoppa illegala tjänster | SVT.se

 

Hur fel de olagliga site'rna än är, är det fel sätt att gå. F f a så tappar ju SVT allt anseende när det gäller sitt oberoende.

 

Här är mer om det: Svensk web-censur: Uppsamlingsheat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT ... tar ställning mot illegala tjänster

Så långt allt gott och väl, tycker jag. Men medlet de valt är ju helt fel. De får väl rikta in sig på källan, inte på operatören.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...