Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Vill de inte ha ett bra arbete med bra lön och bra arbetskompisar? Ja då är det verkligen nåt fel nånstans.

Roligare och sitta framför en skärm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill de inte ha ett bra arbete med bra lön och bra arbetskompisar? Ja då är det verkligen nåt fel nånstans.

 

Roligare och sitta framför en skärm

Är eller var ni själva byggnadsarbetare? Om inte, varför? ;)

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är eller var ni själva byggnadsarbetare? Om inte, varför? ;)

 

Hade många kompisar som blev byggjobbare, jag var bara inte ämne för det, för klen, intresserad av helt annat, men det är inget fel i det yrkesområdet hade jag oxå kunnat blivit med lite annan fysik, jädrigt bra löner har de haft alla fall, mina kompisar är väl miljonärer idag eller alla fall hade varit om de inte bränt pengarna på allt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att den blir allt lägre för varje år? Särskilt för relativt välbetalda byggnadsarbetare? ;)

 

Tydligen inte tillräckligt lågt om det lockar mer att va arbetslös än ha ett bra välbetalt jobb.

 

Som jag sa, hade företagen inte dumpat kostnaderna/lönerna så hade det varit väldigt attraktiva jobb idag, hade man inte behövt importera arbetskraft som inte kan språket. Man har gått på kapitalets linje och se vart vi är idag.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade många kompisar som blev byggjobbare, jag var bara inte ämne för det, för klen, intresserad av helt annat, men det är inget fel i det yrkesområdet hade jag oxå kunnat blivit med lite annan fysik, jädrigt bra löner har de haft alla fall, mina kompisar är väl miljonärer idag eller alla fall hade varit om de inte bränt pengarna på allt möjligt.

För mig var det uteslutet av sociala skäl, det hade varit en omöjlig klassresa nedåt. Så var det i alla fall i början av 80-talet, där jag var barn till högt uppsatta personer i den lilla staden. Ändå ser jag tillbaka på mitt egenhändigt snickrade altantak med större värme än alla tidningssidor jag har knåpat ihop. Kanske gjorde sidorna större nytta, men vem minns dem idag? Altantaket är kvar, jag återvänder ibland för att titta på det. Och jag har ett evigt ärr på vänster hand som påminner mig om att jag saknade utbildning i att bygga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen inte tillräckligt lågt om det lockar mer att va arbetslös än ha ett bra välbetalt jobb.

Några kanske väljer det, men jag vägrar tro på att det är annat än sällsynt. Du får gärna bevisa ditt befarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några kanske väljer det, men jag vägrar tro på att det är annat än sällsynt. Du får gärna bevisa ditt befarande.

 

Får hoppas på det att det är sällsynt, att de hellre väljer utbilda sig till ett jobb än att välja arbetslsöhetsbanan, men uppenbarligen är nåt fel när vi har ungdomsarbetslöshet och "tvingas" importera arbetskraft för att det inte finns arbetskraft, nåt är skevt där eller hur?

Jag skulle nog kunna våga påstå att om man skickade hem alla utlandsarbetare idag så skulle arbetsgivarna skrika efter våra ungdomar, höja löner o s v och göra allt för att fånga in dem.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hade många kompisar som blev byggjobbare, jag var bara inte ämne för det, för klen

Det där är inte sant. Det är fördom. Jag har sett alla sorters människor på byggena. Det är inte alls så många Hulken som man tror. De flesta är ganska vanliga och normalt funtade människor. Sen utförs det en stor mängd av olika moment som det behövs olika människor till. Det är inte särskilt bra att vara 195 cm lång och väga 130 kg och montera engreppsblandare i diskbänkar. En liten person på 155 cm och 65 kg är helt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att operera, har en kompis som har gjort det.

Allopaterna gör det hela tiden. Vare sig det är bra eller dåligt.

Det går att fixa utan operation.

 

John Bergman har dessutom en intressant video om hur korkat det är med att äta blodtrycksmediciner som doktor karamell har ordinerat. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allopaterna gör det hela tiden. Vare sig det är bra eller dåligt.

Det går att fixa utan operation.

 

 

John Bergman har dessutom en intressant video om hur korkat det är med att äta blodtrycksmediciner som doktor karamell har ordinerat. :D

 

En kiropraktor vet säkert en hel del om rörelseapparaten, men varför ska man lyssna till honom vad gäller blodtryck? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar du några felaktigheter då ? Hört talas om stroke i vener?

För varje kg övervikt man lägger på sig så ökar kapillärlängden med ca 32 mil! Alla mediciner är katabola. Antingen förgiftar det ett enzym eller så blockerar det en receptor etc. Det finns inget naturligt med mediciner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hittar du några felaktigheter då ? Hört talas om stroke i vener?

För varje kg övervikt man lägger på sig så ökar kapillärlängden med ca 32 mil! Alla mediciner är katabola. Antingen förgiftar det ett enzym eller så blockerar det en receptor etc. Det finns inget naturligt med mediciner.

Sjukdomar är naturliga och mediciner är det inte. Svårt att säga emot det faktiskt.

 

Men på något underligt sätt måste jag säga att jag föredrar medicin före sjukdom.

 

Och jag föredrar läkare framför folk som yrar om kapillärlängder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar du några felaktigheter då ? Hört talas om stroke i vener?

För varje kg övervikt man lägger på sig så ökar kapillärlängden med ca 32 mil! Alla mediciner är katabola. Antingen förgiftar det ett enzym eller så blockerar det en receptor etc. Det finns inget naturligt med mediciner.

Jag är inte medicinskt sakkunnig, så hur skulle jag bedöma det? Är du kunnig nog att veta att denne doktor Bergman har mer rätt än andra kliniker och forskare? Det verkar så. Grattis, i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt med typsnitt ibland...

...det är för att du är en riktig typ!! :whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...