Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

2021-04-29 22:28, mikaellq säger:

Sossepatrasket är helt kass, Dolt de rasande resultaten genom att exkludera flyktingar. Hoppas hon åker dit så det visslar om det. Allt för makten istället för allt till folket borde betyda ett slut i stor skam.

Omni är den bästa nyhetskällan numera tycker jag, med gott om källor och vidare läsning.
Sossarna har gjort bort sig igen. Borde få väljarsympatier till att rasa.

https://omni.se/analyser-slutsatsen-ar-att-sverige-har-fuskat/a/aPn6eE

 

68f9a85a-6bea-4e40-82b9-834b9fce3b80?h=3

”Att Skolverkets och OECD:s förklaringar inte är trovärdiga har uppmärksammats i interna promemorior inom Regeringskansliet. Trots det har regeringen och Skolverket hållit fast vid flyktingkrisen som förklaring och lyft fram OECD:s rapport som stöd för detta.”

 

https://www.riksrevisionen.se/om-riksrevisionen/kommunikation-och-media/nyhetsarkiv/2021-04-29-otillracklig-uppfoljning-av-pisa-undersokningens-genomforande-2018.html

 

Det var ett resultat som passade regeringen och Skolverket, och man hoppades att ingen skulle upptäcka något. Men det gjorde Riksrevisionen, och regeringens skolpolitik faller därmed ihop som ett korthus.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

”Att Skolverkets och OECD:s förklaringar inte är trovärdiga har uppmärksammats i interna promemorior inom Regeringskansliet. Trots det har regeringen och Skolverket hållit fast vid flyktingkrisen som förklaring och lyft fram OECD:s rapport som stöd för detta.”

 

https://www.riksrevisionen.se/om-riksrevisionen/kommunikation-och-media/nyhetsarkiv/2021-04-29-otillracklig-uppfoljning-av-pisa-undersokningens-genomforande-2018.html

 

Det var ett resultat som passade regeringen och Skolverket, och man hoppades att ingen skulle upptäcka något. Men det gjorde Riksrevisionen, och regeringens skolpolitik faller därmed ihop som ett korthus.

Tack. Jag finner deras beteende vara helt obegripligt. Jag förstår att de nu griper efter alla halmstrån de kan hitta men borde å andra sidan begripa hur mycket det skadar både dem och nationen.

 

Kanske det är slut för dem nästa år och de vet om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-04-07 23:17, mikaellq säger:

Av någon anledning gör det mig väldigt glad att legenden klarar sig. Har följt det till och från i ett par veckor och känner nu viss lättnad. ?

 

https://www.sportbibeln.se/friidrott/patrik-sjoberg-om-livsavgorande-vandningen-inte-klarat-ett-dygn-till/amp/

 

image.thumb.jpeg.1e6f062f583a1f00a29d6219b2904e4b.jpeg

Tycker han verkar vara en skitstövel och översittare. Lite ödmjukhet skulle inte skada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har redan förlorat mig som bolånekund och snart som bankkund också.

 

https://www.svd.se/har-blivit-dyrare-sex-ar-i-rad?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2021-05-02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Dom har redan förlorat mig som bolånekund 

Blir kvar tillsvidare som bankkund. De påstår att de ligger rätt i pris med bolånen. Nope. Det är därför jag överger dem efter årtionden. SBAB gav mycket bättre ränta utan timslånga diskussioner som inte ledde någonstans på Swedbank.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet idag:

2021-05-03_09-57-12.png.776c94ce867118c5ae355b6c7bde6f7e.png

 

-Vicken djävla smäll !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Aftonbladet idag:

2021-05-03_09-57-12.png.776c94ce867118c5ae355b6c7bde6f7e.png

 

-Vicken djävla smäll !!!!

400 000 pedofiler i ett internationellt nätverk och det finns fler nätverk. Så otroligt oerhört tragiskt. Jag kan inte ta in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

400 000 pedofiler i ett internationellt nätverk och det finns fler nätverk. Så otroligt oerhört tragiskt. Jag kan inte ta in det.

Hörde en stå-upp-komiker som tyckte att kemisk kastrering av pedofiler (med flera) var jättehäftigt ända tills han fick reda på att det var små vita piller. Han hade tänkt att kulorna skulle doppas i svavelsyra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Hörde en stå-upp-komiker som tyckte att kemisk kastrering av pedofiler (med flera) var jättehäftigt ända tills han fick reda på att det var små vita piller. Han hade tänkt att kulorna skulle doppas i svavelsyra. 

Jag har alltid tänkt att man gör det med nötknäppare. :totaltgalen:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha förståelse och förlåta mycket. Men sexuella övergrepp mot barn kan jag bara inte med. Skulle jag råka på nåt sådant slog jag nog ihjäl förövaren i rent raseri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Jag kan ha förståelse och förlåta mycket. Men sexuella övergrepp mot barn kan jag bara inte med. Skulle jag råka på nåt sådant slog jag nog ihjäl förövaren i rent raseri.

Tyvärr kan du nog inte åberopa självförsvar i det fallet. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har alltid tänkt att man gör det med nötknäppare. :totaltgalen:

Slö skridsko 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Tyvärr kan du nog inte åberopa självförsvar i det fallet. :( 

Varför skulle jag skylla i från mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Varför skulle jag skylla i från mig?

Det är rätt tråkigt att sitta i finkan för dråp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
7 timmar sedan, Axelman säger:

400 000 pedofiler i ett internationellt nätverk och det finns fler nätverk. Så otroligt oerhört tragiskt. Jag kan inte ta in det.

Frågan är hur relevanta de där siffrorna är.

Som jämförelse kan jag berätta om en IT-nördring på internet, den har mer är 70000 medlemmar. Flera har postat tiotusentals inlägg (vilket de också skryter om). Att det till stor del är samma saker som vevas om och om igen av en mindre del av medlemmarna, att en medlem kan ha flera inloggningsuppgifter och att en inte obefintlig andel i stort sett saknar aktivitet kanske inte är så intressant.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-04-29 22:21, Alix säger:

Utbildningsministern ligger risigt till nu... :pinch: 

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/politisk-storm-efter-positiv-pisa-studie

Och inte blir det bättre när SVT och Expressen gräver djupare... :bla:

 

Enda sättet att hon kan sitta kvar är att detta kan skyllas på SD och deras åsikter. :) 

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-larmade-regeringens-tjansteman-om-bristerna-i-pisa-provet

https://www.expressen.se/nyheter/hemliga-pisa-rapporterna-slog-larm-om-stora-brister/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta politiska frågor av vikt i Sverige är tröttsamt polariserade. Som nu senast angående Attendo. Ungefär:

 

Vänstern: Inget blir rätt och allt är girighet.

Högern: Allt är rätt och inget är girighet.

 

Suck. (Jag vet att de flesta i detta forum har vänsterns syn, jag behöver inte påminnas om det).

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/attendo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
10 minuter sedan, Alix säger:

De flesta politiska frågor av vikt i Sverige är tröttsamt polariserade. Som nu senast angående Attendo. Ungefär:

 

Vänstern: Inget blir rätt och allt är girighet.

Högern: Allt är rätt och inget är girighet.

 

Suck. (Jag vet att de flesta i detta forum har vänsterns syn, jag behöver inte påminnas om det).

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/attendo

Driver jag ett företag ska det generera vinst vilket är själva grunden i företagande. Så antingen förbjuds företagande i vården eller så tillåts de. Men det är förvånande och stötande att ta emot stöd i coronatider och sedan dela ut mer pengar än annars. På samma sätt som andra företag i coronatider har tagit emot stöd och ger utdelning till aktieägare. Då ska man inte ha stöd utan klara sig själv, vilket är det ständiga mantrat från kapitalisterna när vi sjuka vill ha hjälp. Jag har så svårt med företagare som klagar på de höga kostnaderna och vill ha sänkta arbetsgivaravgifter. Vad är det för dravel? Ber en sjöman om blidväder eller lär han sig segla? Går firman knackigt är det ledningen som ska skärpa sig inte omständigheterna eller medarbetarna. Det är affärsiden är som för dålig, därför haltar det. Ska man ha stöd när man inte gjort läxan? Sicken kapitalism....

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
18 minuter sedan, Axelman säger:

Driver jag ett företag ska det generera vinst vilket är själva grunden i företagande. Så antingen förbjuds företagande i vården eller så tillåts de. Men det är förvånande och stötande att ta emot stöd i coronatider och sedan dela ut mer pengar än annars. På samma sätt som andra företag i coronatider har tagit emot stöd och ger utdelning till aktieägare. Då ska man inte ha stöd utan klara sig själv, vilket är det ständiga mantrat från kapitalisterna när vi sjuka vill ha hjälp. Jag har så svårt med företagare som klagar på de höga kostnaderna och vill ha sänkta arbetsgivaravgifter. Vad är det för dravel? Ber en sjöman om blidväder eller lär han sig segla? Går firman knackigt är det ledningen som ska skärpa sig inte omständigheterna eller medarbetarna. Det är affärsiden är som för dålig, därför haltar det. Ska man ha stöd när man inte gjort läxan? Sicken kapitalism....

Vänstern hade tyckt/tycker likadant även om stöd inte betalas ut, eftersom det är privat företagande inom offentlig sektor. Vad som är sant om Attendo är på så vis ointressant, men det är ett tacksamt läge för vänstern att komma med kritik.

 

För egen del är jag emot alla subventioner till företag*, om de inte hänger samman med att de pålastas begränsningar, för sin verksamhet, som de inte kan förutse.

 

Generellt är det dock ett djävla gnäll, särskilt från krögare, och en del av dem ryter ifrån:

 

”Affärsutvecklaren Thomas Lantz är delägare i Babbel sedan en tid tillbaka. Han är tydlig med att han tycker att restaurangbranschen beklagar sig i för stor utsträckning på myndigheterna.

– Vi klagar så mycket i den här branschen med alla permitteringar och restriktioner, men vi måste ändå göra det bästa av situationen.

– Det kommer inte fler gäster för att vi klagar. Vi måste försöka ta oss ur den här chocken och se vad vi kan göra bättre.
Istället tycker han att krögarna ska bli bättre på att anpassa sig efter rådande omständigheter och förstå att restriktionerna sätts in av en anledning.

– Vi restaurangägare måste bli bättre och inte bara tycka synd om oss själva. Nu är det som det är så vi måste hjälpas åt tillsammans och hitta en framtidstro. Det kommer finnas en morgondag, säger han.”

 

Word! :yeahbaby:

 

https://www.bt.se/naringsliv/babbels-delagare-kritisk-mot-branschkollegor-sluta-klaga-och-gor-nagot-8592d428/

 

Och så här ska det gå till:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flygbolaget-stallde-om-till-ambulansflyg-ateranstallde-95-procent-av-personalen

:skondans:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Alix säger:

Generellt är det dock ett djävla gnäll

:hihihi: Eftersom jag själv varit företagare och haft möjligheten att se det från insidan så är mycket av gnället ren försäljningsteknik. Här ska tjänas pengar på ALLA sätt. Men en hel del är bara lathet. Man vill inte anpassa sig för man har det så bra/skönt/jämnt lunk och man har glömt varför man har ett företag och vad företagande är. Framgång kommer inte för att jag vill det. Framgång som företagare kommer av hårt arbete. Mycket arbete, mycket hårt arbete.  

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det snöar.... :pinch:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...