Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, Alix säger:

Nej, det är fel. Bara de som tillvitar mig åsikter jag inte har. Och de som angriper min person. Exempel.

Jag står fast vid min åsikt, du bör försöka nyansera. 
 

Citat

ag tycker att du bör nyansera din galla, det börjar lukta lite SD här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, boevil säger:

Jag står fast vid min åsikt, du bör försöka nyansera. 

Fyra nyanser av brunt? Nej, tack, jag dansar inte efter din pipa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi sluta diskutera varandra och i stället diskutera det som vi läser i tidningen? :) 

/Telly82, Moderator.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning gör det mig väldigt glad att legenden klarar sig. Har följt det till och från i ett par veckor och känner nu viss lättnad. ?

 

https://www.sportbibeln.se/friidrott/patrik-sjoberg-om-livsavgorande-vandningen-inte-klarat-ett-dygn-till/amp/

 

image.thumb.jpeg.1e6f062f583a1f00a29d6219b2904e4b.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Alix säger:

Tack, Brexit! :evilgrin: The Troubles krävde 3532 liv och mer än 47500 skadade. Here we go again... ? ☠️ ?

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/valdsamheter-i-nordirland-djupt-orovackande

Nej det är unionisterna som orsakar oron, inte Brexitavtalet.
Kanske jag skulle göra likadant, gnälla, plundra och slå ner folk tills jag får som jag vill? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Nej det är unionisterna som orsakar oron, inte Brexitavtalet.

Varför gör de det då, om det inte ytterst beror på resultatet av Brexit? Givetvis beror det på Brexit, i alla fall som utlösande faktor.

Men konflikten har förstås funnits där sedan slaget vid Boyne, och ännu tidigare i viss mån.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Märta Stenevi gick sedan igenom de kompletterande förslagen och sa att man kommit överens om en humanitär grund. Där föreslås att man ska kunna ge tillfälliga uppehållstånd till barn och vuxna när det finns särskilt ömmande omständigheter.

– Det här är en undantagsbestämmelse och personer som befinner sig här illegalt omfattas inte av bestämmelsen, säger Märta Stenevi.

Ensamkommande som omfattas av den så kallade gymnasielagen ska kunna prövas enligt den humanitära skyddsgrunden.

 

Aha, där har vi anledningen till att MP gick med på detta. Vi får väl se hur det blir med det i riksdagen. Även om det går igenom så ska det ändå vara tillfälligt. Vilken ny lag kommer därefter som ytterligare ska förlänga, månntro?

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-haller-presstraff-om-ny-migrationsoverenskommelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Erdogan är ett fullfjädrat svin, om den katakresen tillåts. #sofagate

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/vem-sitter-var-irritation-efter-toppmote

En medeltida kvinnosyn. Inget personligt men håll nu tyst medan vi män diskuterar.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

Vad hade han väntat sig? Han verkar mer än lovligt omdömeslös.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fredrik-federley-hoppar-av-kyrkovalet

Det är flera som ruskar på huvudet nu och tycker att Federley som van politiker borde haft bättre vett och hållit truten istället för att skämma ut sig själv och Centerpartiet. Jag tror mig ana att killen inte mår bra.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, mikaellq säger:

Det är flera som ruskar på huvudet nu och tycker att Federley som van politiker borde haft bättre vett och hållit truten istället för att skämma ut sig själv och Centerpartiet. Jag tror mig ana att killen inte mår bra.

Det verkar snurra. Han behöver vila.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-04-08 22:10, mikaellq säger:

Det är flera som ruskar på huvudet nu och tycker att Federley som van politiker borde haft bättre vett och hållit truten istället för att skämma ut sig själv och Centerpartiet. Jag tror mig ana att killen inte mår bra.

2021-04-09 11:28, Axelman säger:

Det verkar snurra. Han behöver vila.

Eller så kanske någon påminde honom om vad han har sagt och tyckt om kyrkan och kristen tro? :D 

 

EyZw6pfXMAcv1w_?format=jpg&name=large

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Eller så kanske någon påminde honom om vad han har sagt och tyckt om kyrkan och kristen tro? :D 

 

EyZw6pfXMAcv1w_?format=jpg&name=large

 

Varför gav han sig in på det då över huvud taget? Karln är ateist, inte dum i huvudet?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

 

”– Det är som att Sverige har ett självskadebeteende.”

Jag kunde inte ha sagt det bättre.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/systrarna-kampar-inom-pandemivarden-nu-utvisas-de

Har man passerat FK-s helveteskvarnar så förstår man bättre det totala humana fiaskot sverige producerar. Skillnaden mellan att passera MV gentemot FK är att än så länge får man stanna i sverige om man passerar FK. Annars är den omänskliga behandlingen förbluffande likartad. Som om samma sadister gnuggade händerna i förtjusning över att det faktiskt finns fler grupper av människor att plåga. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helsingborgs Dagblad idag:

1419191275_Skrmavbild2021-04-13kl_14_31_44.thumb.png.b6bb67dae86841eb600eba52e274f3cb.png

 

Nej, man kan fråga sig vad SD förstår egentligen. :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Telly82 säger:

Helsingborgs Dagblad idag:

1419191275_Skrmavbild2021-04-13kl_14_31_44.thumb.png.b6bb67dae86841eb600eba52e274f3cb.png

 

Nej, man kan fråga sig vad SD förstår egentligen. :devil: 

Står man i dynga och tycker att det är det rätta begriper man ju inte när någon klagar att det luktar skit.

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...