Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

mikaellq
2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Skärmavbild 2020-11-04 kl. 12.28.08.jpg

Min vänsterpartistiske kompis kallar honom även han för Donald Rump och eldar upp sig lika mycket över denne man som ni gör. Helfestligt tycker jag och skrattar åt och med min vän men finner det också fortfarande vara lika obegripligt.

Dessutom kan rumpor vara sexiga. Dock inte hans. :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mikaellq
5 minuter sedan, Axelman säger:

Jag är färdigfunderad. :)

Jag med som inte heller jag riktigt begriper vad Mattias menar. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Det ser ut som att Joe Biden vinner valet. Då slipper vi alla fall tjatet om Trump.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
1 minut sedan, Alix säger:

Det ser ut som att Joe Biden vinner valet. Då slipper vi alla fall tjatet om Trump.

Ska vi slå vad? :devil:

Spoiler

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnndMA/kan-hamna-i-fangelse--om-han-forlorar

Risk 1: Federalt åtal

Möjliga brott: Förhindrande av rättvisans gång, ”obstruction of justice” (18 U.S. Code § 73), ljugit för utredarna (18 U.S. Code § 1001), och konspiration med rysk underrättelsetjänst att begå brott mot USA (18 U.S. Code § 371).

Risk 2: Åtal i en delstat

Möjliga brott: Förfalskande av bokföring (N.Y. Penal Law § 175.10) och skattebedrägeri (N.Y. Tax Law § 1806).

Skyldig pengar

Kommer lagen inte åt Trump, kanske hans egen advokatnota blir nog för att sänka honom.

När Bill Clinton lämnade Vita huset hade han dragit på sig 10 miljoner dollar i kostnader för juridisk hjälp.

En granskning av New York Times visade under hösten att Donald Trump har 300 miljoner dollar i lån som snart förfaller – pengar han personligen garanterat. Han är också inbegripen i en tvist med skattemyndigheten om ett möjligen felaktigt avdrag, som kan komma att kosta honom ytterligare 100 miljoner dollar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
33 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag med som inte heller jag riktigt begriper vad Mattias menar. :) 

I min värld finns det "ett antal" potentiella extremister främst islamistisk och högerextrema grupper. Så det är fler än två som skulle kunna utföra dåd som helt enskilda individer eller som koordinerade vid behov. Så för att störa USA-s val är utförda dåd så få ( tack och lov!! ) att de knappast kan påverka. Vilket övrig kännedom om IS/Alkaida verkligen motsäger. Jag är fullständigt övertygad att de kan de ställa till ett formidabelt h-vete i europa om de bara vill.

Hittade denna läsning

https://www.sakerhetspolisen.se/download/18.a5cd4be16dfd84e1716fe/1586333459233/NCT-Helarsbedomning-2020.pdf

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
3 minuter sedan, Telly82 säger:

Ska vi slå vad? :devil:

Visa dolt innehåll

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnndMA/kan-hamna-i-fangelse--om-han-forlorar

Risk 1: Federalt åtal

Möjliga brott: Förhindrande av rättvisans gång, ”obstruction of justice” (18 U.S. Code § 73), ljugit för utredarna (18 U.S. Code § 1001), och konspiration med rysk underrättelsetjänst att begå brott mot USA (18 U.S. Code § 371).

Risk 2: Åtal i en delstat

Möjliga brott: Förfalskande av bokföring (N.Y. Penal Law § 175.10) och skattebedrägeri (N.Y. Tax Law § 1806).

Skyldig pengar

Kommer lagen inte åt Trump, kanske hans egen advokatnota blir nog för att sänka honom.

När Bill Clinton lämnade Vita huset hade han dragit på sig 10 miljoner dollar i kostnader för juridisk hjälp.

En granskning av New York Times visade under hösten att Donald Trump har 300 miljoner dollar i lån som snart förfaller – pengar han personligen garanterat. Han är också inbegripen i en tvist med skattemyndigheten om ett möjligen felaktigt avdrag, som kan komma att kosta honom ytterligare 100 miljoner dollar.

Absolut! Hoppas du vinner rejält! rofl.gif.a48232f9c5746b0a611f3f297063cb13.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Skärmavbild 2020-11-04 kl. 16.07.40.jpg

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
1 timme sedan, Alix säger:

Jag håller med. Fattar inte hur de orkar. Jag är mer intresserad av Sir Bug och iOS 14.2 som båda är på gång nu. :nerd:

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
2 timmar sedan, Axelman säger:

Jag är färdigfunderad. :)

Ska det samordnas lite så måste minst två personer vara inblandade, det måste också finnas ej säker kommunikationslänk mellan alla inblandade. Sedan måste alla inblandade var på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Men du skulle antagligen kunna gå ner på stan ensam och göra en hel del kaos med en falukorv innan du blir omhändertagen.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
51 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ska det samordnas lite så måste minst två personer vara inblandade, det måste också finnas ej säker kommunikationslänk mellan alla inblandade. Sedan måste alla inblandade var på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Det där är en bunt antaganden som du anser är nödvändiga. Jag finner dem inte relevanta. Inom ett land kan det finnas celler eller enskilda som är förberedda dels att agera efter eget befinnande och även i samarbete medelst minimal info. Att sprida datum och klockslag för attentat kan göras på många olika sätt och även via osäkra kommunikationer i kod via tex annonser.

"Gösta Abdulla vill möta Sickan Mohammad på torsdag klockan 2."

...

Men en sak har du rätt i. Man kan åstadkomma mycket med en rejäl falukorv!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Trump vill att rösterna i Wisconsin räknas om. Trots att resultatet inte är fastställt.

Scott Walker, Trumpanhängare, kommenterar så här på Twitter:

Det visar att Trump är desperat. Han borde förstås vara informerad om detta.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil
1 timme sedan, Axelman säger:

Det där är en bunt antaganden som du anser är nödvändiga. Jag finner dem inte relevanta. Inom ett land kan det finnas celler eller enskilda som är förberedda dels att agera efter eget befinnande och även i samarbete medelst minimal info. Att sprida datum och klockslag för attentat kan göras på många olika sätt och även via osäkra kommunikationer i kod via tex annonser.

...

Jag kan inte klockan 2 på torsdag, har tvättstugan... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
2 timmar sedan, Axelman säger:

42 minuter sedan, boevil säger:

Jag kan inte klockan 2 på torsdag, har tvättstugan... 

Det ni två hade tänkt göra med falukorven kan ni väl lika bra göra i tvättstugan? Dock vill jag inte veta några detaljer. 🙈🙉

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
9 minuter sedan, DittDatt säger:

Det ni två hade tänkt göra med falukorven kan ni väl lika bra göra i tvättstugan? Dock vill jag inte veta några detaljer. 🙈🙉

Var det inte mest på 70-talet falukorv användes?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil
19 minuter sedan, DittDatt säger:

Du får läsa om det i tidningarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
46 minuter sedan, DittDatt säger:

🙈🤢😂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
49 minuter sedan, iMarc säger:

Var det inte mest på 70-talet falukorv användes?

På fäbodar då, tänker du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
44 minuter sedan, boevil säger:

Du får läsa om det i tidningarna.

I avdelningen "Läsarnas brev"?

59ca0397ef744.jpg

Redigerad av DittDatt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
4 timmar sedan, Axelman säger:

...

De är inte bara relevanta, de är nödvändiga.

Att det kan finnas förberedda individer i ett område innebär inte att det gör det. Och vad är de förberedda på, enkel resa till omkring 70 oskulder eller en specificerad attack klockan T mot X? Hur länge kan en sådan person vara redo och samtidigt dold?

Att det i ett område råkar finnas 1000 stollar villiga att terrorisera innebär inte att en och samma vilja kan kontrollera/samordna alla 1000 stollarna.

Ditt kommunikationsexempel skulle för övrigt kunna vara säkert.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
10 timmar sedan, DittDatt säger:

På fäbodar då, tänker du?

Ja precis. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
10 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

De är inte bara relevanta, de är nödvändiga.

Att det kan finnas förberedda individer i ett område innebär inte att det gör det. Och vad är de förberedda på, enkel resa till omkring 70 oskulder eller en specificerad attack klockan T mot X? Hur länge kan en sådan person vara redo och samtidigt dold?

Att det i ett område råkar finnas 1000 stollar villiga att terrorisera innebär inte att en och samma vilja kan kontrollera/samordna alla 1000 stollarna.

Ditt kommunikationsexempel skulle för övrigt kunna vara säkert.

Jag förstår inte ditt resonemang. Det verkar baserat på att allt är svårt och krångligt för terrorister och kräver alla möjliga och omöjliga saker och ting. Tror inte alls på detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

– Vad vi vet kan Joe Biden ha röstat 5000 gånger på sig själv, rösterna kan vara från Kanada eller så kan döda ha röstat, fortsätter han.

Dumheterna från Trump sinar aldrig.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-stammer-flera-delstater-vill-ha-granska-raknade-roster

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
4 minuter sedan, Axelman säger:

– Vad vi vet kan Joe Biden ha röstat 5000 gånger på sig själv, rösterna kan vara från Kanada eller så kan döda ha röstat, fortsätter han.

Dumheterna från Trump sinar aldrig.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-stammer-flera-delstater-vill-ha-granska-raknade-roster

Påpekande: Det var Giuliani som sade så och han sade Camden, inte Kanada. Men de är förstås knäppa, ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
3 minuter sedan, Alix säger:

Påpekande: Det var Giuliani som sade så och han sade Camden, inte Kanada. Men de är förstås knäppa, ändå.

Jag skrev "från Trump" och med hans "logik" skulle man kunna inkludera Giulianis uttalande som Trumps eget. ( För att slippa erkänna att jag missade lite... :hihihi:)

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
29 minuter sedan, Axelman säger:

Jag förstår inte ditt resonemang. Det verkar baserat på att allt är svårt och krångligt för terrorister och kräver alla möjliga och omöjliga saker och ting. Tror inte alls på detta.

Nej, allt är inte svårt och krångligt för terrorister, men det satsas en hel resurser på att försvåra för dem. Vilket rimligtvis innebär att det är svårt för en lokal enhet att hålla högre beredskap under en längre tid. Antagligen är det lättare, som terrorideolog, att syssla med mindre komplicerade attacker, som att låta en ensam, nyligen övertygad, dåre mer eller mindre omedelbart utföra något attentat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...