Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Min var aktiverad omedelbart när simmet sattes i och jag dockat den med iTunes och gått igenom aktiveringsprocessen där. Hade Halebop innan dock.

 

 

Skumt... min är inte aktiverad ännu... jag satte in simkortet igår c.a klockan 4 och den är ej aktiverad ännu... jag har stängt av den och så o satt på den igen , men samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Skumt... min är inte aktiverad ännu... jag satte in simkortet igår c.a klockan 4 och den är ej aktiverad ännu... jag har stängt av den och så o satt på den igen , men samma problem...

Glömde säga att min kom i förra batchen. Det låter som denna batchen har ett problem någonstans..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt... min är inte aktiverad ännu... jag satte in simkortet igår c.a klockan 4 och den är ej aktiverad ännu... jag har stängt av den och så o satt på den igen , men samma problem...

 

 

Har samma problem som dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr vid stora utleveranser som nu har det tagit runt 48h för aktivering då alla ska göra det samtidigt och Apples servar får problem att hinna med. Så räkna med att det kan ta 2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade ut min telefon igår och kunde inte heller aktivera den. Jag misstänker att det beror på att sim-kortet ännu inte är aktivt. Jag fick först besked om att portering skulle ske den 14/9 men fick sedan brev om att den sköts upp. Efter kontakt med kundtjänst fick jag reda på att portering ska ske på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade ut min telefon igår och kunde inte heller aktivera den. Jag misstänker att det beror på att sim-kortet ännu inte är aktivt. Jag fick först besked om att portering skulle ske den 14/9 men fick sedan brev om att den sköts upp. Efter kontakt med kundtjänst fick jag reda på att portering ska ske på måndag.

 

 

Mitt nummer porterades för två veckor sedan men jag kan ändå inte aktivera min telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick precis min leveransbekräftelse på en vit iPhone 3GS 16GB, beställd den 20/8. Me like!

 

Och sedan 07:24 imorse så finns den att hämta ut på posten. :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få lite bättre överblick över vilka som väntar på sin iPhone 3GS kan väl alla skriva upp sig på denna lista:

 

http://skbg.net/iphone3gshalebop

 

Skriv typ:

AnvNamn BestDatum Storlek Färg

 

Warkaz 14/08 16 svart

jagarpether 16/8 16 svart

bult

31/8 16 svart

nudelkopp 15/9 16gb Svart

Doxa: 28/8 16GB svart

Doxuz 15/8 16GB Svart

ZtelliZ: 28/8 16Gb Svart

Broyyen 26/8 16 Svart

Higgins 21/8 16 GB Svart

 

bara svarta 16g ? ligger först på listan att få den , ha ha

om många skriver på den får vi det som halebop inte vill visa, kö listan!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, skrev tidigare i denna tråd att jag bytte till TRE efter att jag fick reda på att dom fått in massa 16 Giggare och att det var 2-3 dagars leveranstid.

 

BULLSHIT!

 

Även om du beställer en telefon från dom så står du i en "kö" som verkar fortfarande vara ganska lång eftersom dom har fått in 2 leveranser redan och dom säger att jag får vänta tills måndag då dom får in en ny leverans denna fredag.

 

Om nån av er skulle ringa TRE försök undvik en tjej som heter Linnea, Den enda på tre som har varit dryg och spydig. Trodde hon skulle koka över och bad mig inte ringer mer förrens måndag då dom INTE VET NÅTT MER. (Man skulle kunna beskriva henne som en arg Robot som efter sina vanliga intränade fraser inte vet hur hon ska deala med läget lixom)

 

Alla andra har varit supertrevliga och verkligen gjort det dom kunnat.

 

Många som jobbar på TRE vet inte hur uppskattat det är att få Kolli-Nummer också så man kan hålla koll på vart paketet är.

 

Så det blev inte 2-3 Dagars väntetid, Just nu står jag här och är mest förvirrad och kan lixom inte greppa läget om när jag får telefonen och hur stor kön är, eller vilket kö nummer jag har.

 

Vi på forumet skulle starta ett eget företag som verkligen vet hur det är att vänta på något och hur jobbigt det kan vara att få bakslag efter bakslag när man ringer eller mailar.

 

// MVH Johan

 

PS. Dom har ett överskott av "16GB 3GS VIT" om någon garanterat vill ha en 3GS fort. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avbeställde min 16GB svart i tisdags, beställde en 32GB vit i onsdags, idag fick jag leveransbekräftelse! Nu är jag taggad

 

Bara att gratulera! Själv får man nog vänta en 3 veckor till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner bara att jag kommer bli jävligt nöjd när jag får min svarta 16gb, så jag tycker att det är mer värt att vänta än att beställa en annan som man inte riktigt vill ha, bara för att få en iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått era telefoner de senaste dagarna, vad är det för OS-version förinstallerad?

Är det redan 3.1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avbeställde min 16GB svart i tisdags, beställde en 32GB vit i onsdags, idag fick jag leveransbekräftelse! Nu är jag taggad

 

Nu blir jag avis! :P Gjorde samma sak! Men jag har då inte fårr någon leveransbekräftelse! :P haha!

 

vilken tid på dygnet beställde du din? Tror att jag måste ligga långt fram i "kön" nu iallafall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom listan som man kan skriva på inte verkar rymma hur många som helst så kommer en komplett lista av dom som skrivit upp sig här.

 

Warkaz 14/08 16 svart

jagarpether 16/8 16 svart

bult

31/8 16 svart

nudelkopp 15/9 16gb Svart

Doxa: 28/8 16GB svart

Doxuz 15/8 16GB Svart

ZtelliZ: 28/8 16Gb Svart

Broyyen 26/8 16 Svart

Higgins 21/8 16 GB Svart

Taskman 25/8 16GB Svart

popper8

2/9 16Gb Vit

BRick 10/8

Loftus: 19/8 16GB Svart

Martin (ej medlem)

17/8 16 GB svart

19/8 16GB Svart

sanny 16gb svart

DanielThomas

1/9 16 GB Svart

Fredrik 26/8 vit 16GB

Saul 28/8 16GB svart

Claes 26/8 16GB svart

Sirre 4/9 16GB Svart

elfstr0m 18/8 16GB Svart

26/8

16 gb vit

Ally 31/8 16gb svart

Danne 16/9 svart 16 gig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag avis! :P Gjorde samma sak! Men jag har då inte fårr någon leveransbekräftelse! :P haha!

 

vilken tid på dygnet beställde du din? Tror att jag måste ligga långt fram i "kön" nu iallafall ;)

 

Haha jaså ! jadu, klockan 9:31 på morgonen ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått era telefoner de senaste dagarna, vad är det för OS-version förinstallerad?

Är det redan 3.1?

 

Min är 3.0.1 ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta inlägget på Twitter precis...

 

3swedenNu har vi fyllt på lagret med massor nya iPhones.På måndag finns de i butik. Handlar du på www.tre.se idag har du din på posten då.

 

Varför kan inte Halebop ha massor med Iphones på lager?? Stör mig på det...vill jy ha min telefon NU!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tömmer jag listan där alla skrivit upp sig på vilken modell de väntar på (eftersom det tydligen fanns en begränsning).

Har du inte tidigare skrivit upp dig på den så gör gärna det nu! :)

 

http://skbg.net/iphone3gshalebop

 

jagarpether: du får gärna sammanställa namnen i ditt ovanstående inlägg löpande sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta inlägget på Twitter precis...

 

3swedenNu har vi fyllt på lagret med massor nya iPhones.På måndag finns de i butik. Handlar du på www.tre.se idag har du din på posten då.

 

Varför kan inte Halebop ha massor med Iphones på lager?? Stör mig på det...vill jy ha min telefon NU!!!

 

 

som det ser ut nu måste du vänta 2-3 veckor till innan du får den. de som beställde 8/8-10/8 fick sina 16 gb svart denna veckan.... om de får lite större leverans nästa vecka så borde 11/8-15/8 få sina nästa vecka och 16/8-21/8 veckan efter och 22/8-27/8 veckan där på osv....

 

låter kul va...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan jy hoppas på en större leverans som Telia fick här om dagen på 16Gb Svart...

 

Den 16/9 så hade dom skickat ut 3GS 16GB Svart till dom som beställt fram tills 14/8

 

och

 

Den 17/9 så hade dom fått in så många så det skickats ut 3GS 16GB Svart till dom som beställt fram tills 23/8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...