Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Min ligger på posten i Borlänge, men jag ska portera nummer från Tele2, har bara fått hem ett brev där det stod att porteringen var uppskjuten men inget datum och ingen annan information ifrån Halebop. Kommer de att flytta porteringen tills i natt då av sig själva eller får jag ta kontakt med dem och vänta tills på måndag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Min ligger på posten i Borlänge, men jag ska portera nummer från Tele2, har bara fått hem ett brev där det stod att porteringen var uppskjuten men inget datum och ingen annan information ifrån Halebop. Kommer de att flytta porteringen tills i natt då av sig själva eller får jag ta kontakt med dem och vänta tills på måndag?

När fick du brevet?

Jag fick reda på de med för några veckor sedan då jag vart förvånad när betalningen inte slutfördes.

Då ställde jag frågan till Kundtjänst och de sade att porteringen blev framskjuten till 31 aug och att jag skulle kontakta de om telefonen levererades innan den 31 aug.

Det har jag nu gjort och de sade att SIM-kortet ska vara med paketet. Jag har Telia och vad jag vet så är det enklare att byta från Telia till Halebop än Tele2 till Halebop, eftersom Halebop är ju en del av TeliaSonera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick brevet två dagar efter jag beställde, det stod bara att porteringen skjutits upp och inget datum överhuvudtaget. Men jag får väl kontakta dem och be om att de flyttar fram porteringen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick brevet två dagar efter jag beställde, det stod bara att porteringen skjutits upp och inget datum överhuvudtaget. Men jag får väl kontakta dem och be om att de flyttar fram porteringen idag.

Gör det. Men samtidigt tror jag Halebop har koll på de där. De vill ju såklart att du ska kunna ringa med Iphonen. Så jag tror de har fixat de. Men maila de om du vill vara helt säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det om man inte får brevavi idag? Kan man om man har tur med personalen på utlämningsstället bara visa ID och smöra lite? Kommer det inte en SMS avi också? :( typiskt att veta att det ligger där hela helgen när "hon" kunde va med mig och mysa :] obs: jag har flickvän!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det om man inte får brevavi idag? Kan man om man har tur med personalen på utlämningsstället bara visa ID och smöra lite? Kommer det inte en SMS avi också? :( typiskt att veta att det ligger där hela helgen när "hon" kunde va med mig och mysa :] obs: jag har flickvän!

Jag hade tur och fick min avi idag. Med avin kommer ett avtal som ska skrivas på och sen lämnar man in detta till utlämningsstället. Detta avtal som du skrivit på skickas sedan tillbaks till halebop för att verifieras. Så även om du skulle ha tur och lyckas hämta ut telefon med abbonemang med bara kollinummret så kommer du säkerligen få strul med halebop senare iom att inte avtalet är påskrivet.

Jag rekomenderar att du väntar på avin om du beställt telefon med abbonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade in min beställning på vit iphone3GS 32gb den 18/8, alltså i tisdags. och jag fick avin och kan hämta ut telefonen idag 21/8, fredag. Ganska sjukt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, folk borde tagga ner en smula

 

 

 

Hehehehehehehhehe......hehehehehehe........... Jag har fått min nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delar av mailet jag skickade

 

Ja, ok, då kör vi på att jag åker 50 mil enkel resa för att hämta telefonen, och sen 50 mil till för att åka tillbaka. Inget mer med det.

 

Å andra sidan vill jag veta om ni ens har fått in någon leverans på den vita 16gb?

Samtidigt vill jag även veta hur mycket du kan se om min leverans över huvudtaget? Har min kreditupplysning genomförts?

 

Detta problem eftersom att jag står skriven 50 mil från där jag bor och pluggar

 

 

 

Mest relevanta i svaret från halebop

 

På dina övriga frågor kan jag tyvärr inte svara med några säkra besked. Vi har info från Apple att vi får vänta ca 4 veckor på telefonerna. Vi beklagar den långa väntetiden men pga så hög efterfråga har väntetiden tyvärr blivit så lång.

 

 

 

Hälsningar

Jenny

Halebop kundtjänst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade in min beställning på vit iphone3GS 32gb den 18/8, alltså i tisdags. och jag fick avin och kan hämta ut telefonen idag 21/8, fredag. Ganska sjukt ändå.

 

 

 

Hahaha, så sjukt gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pidde när beställde du? vilken sort? färg?

 

 

Jag har beställt vit 16 GB! Den beställdes den 9e Aug. Lägger in musik och sånt på den nu =) Fattar inte vad alla dillar om

att det ska ta så lång tid att registrera den, jag märkte inte ens av det och jag har redan skickat

och tagit emot flera sms, alltså måste den vara rätt så registrerad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt vit 16 GB! Den beställdes den 9e Aug. Lägger in musik och sånt på den nu =) Fattar inte vad alla dillar om

att det ska ta så lång tid att registrera den, jag märkte inte ens av det och jag har redan skickat

och tagit emot flera sms, alltså måste den vara rätt så registrerad =)

 

Fan vad skönt för dig... Jag beställde också den 9e, fast svarta 16 gb versionen .. skit jobbigt att vänta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt vit 16 GB! Den beställdes den 9e Aug. Lägger in musik och sånt på den nu =) Fattar inte vad alla dillar om

att det ska ta så lång tid att registrera den, jag märkte inte ens av det och jag har redan skickat

och tagit emot flera sms, alltså måste den vara rätt så registrerad =)

Snabbt du fick den. Grattis!

 

PS. Kolla så de inte är en 3G, halebop kanske var less på alla som klagade så de skickade ut massa 3G för att folk ska sluta tjata ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt du fick den. Grattis!

 

PS. Kolla så de inte är en 3G, halebop kanske var less på alla som klagade så de skickade ut massa 3G för att folk ska sluta tjata ;)

 

 

Haha ja det skulle vara snopet om jag upptäckte det nu :P . Men nepp, allt stämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Har min kreditupplysning genomförts?

 

Kreditupplysningen görs av ett separat bolag och när en kreditupplysning görs så skickar de ut ett brev om att de har gjort detta. Brevet skickas till din folkbokföringsadress. Dvs - du kommer att få ett brev som talar om att en kreditupplysning har gjorts på uppdrag av Telia Sonera AB (som står som ägare till Halebop), och i detta brev kommer det även att stå vilka uppgifter som har lämnats om dig. Brevet skickas ut normalt inom ett par dagar från att kreditupplysningen har genomförts. Kreditupplysningen sker normalt inom en vecka efter beställning, vanligtvis inom tre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Har min kreditupplysning genomförts?

 

Kreditupplysningen görs av ett separat bolag och när en kreditupplysning görs så skickar de ut ett brev om att de har gjort detta. Brevet skickas till din folkbokföringsadress. Dvs - du kommer att få ett brev som talar om att en kreditupplysning har gjorts på uppdrag av Telia Sonera AB (som står som ägare till Halebop), och i detta brev kommer det även att stå vilka uppgifter som har lämnats om dig. Brevet skickas ut normalt inom ett par dagar från att kreditupplysningen har genomförts. Kreditupplysningen sker normalt inom en vecka efter beställning, vanligtvis inom tre dagar.

 

Fick som svar att upplysningen genomförts, via kundtjänsten...

Så det är lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade in min beställning på vit iphone3GS 32gb den 18/8, alltså i tisdags. och jag fick avin och kan hämta ut telefonen idag 21/8, fredag. Ganska sjukt ändå.

Sjukt!

Ingen som fått en svart 32 gb de senaste dagarna? Isåfall, när beställde ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade in min beställning på vit iphone3GS 32gb den 18/8, alltså i tisdags. och jag fick avin och kan hämta ut telefonen idag 21/8, fredag. Ganska sjukt ändå.

 

Who did you have to get down on to get your phone that fast? Agda 78? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min Iphone idag men inget SIM-kort som Halebop sade skulle finnas med i paketet.

Är det så att man inte behöver ett nytt SIM-kort när man tidigare har haft Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt!

Ingen som fått en svart 32 gb de senaste dagarna? Isåfall, när beställde ni?

Jag har fått leveransbekräftelse på en 32GB svart.

 

Beställde den tionde tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som beställt en svart 16GB den 9/8 eller efter?

 

Känns som väldigt många som beställt sent har fått nu. Men inte jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som beställt en svart 16GB den 9/8 eller efter?

 

Känns som väldigt många som beställt sent har fått nu. Men inte jag inte...

Jag beställde 15/8, det enda jag har fått är en bekräftelse från expresslogistik.se att min beställning är registrerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det med betalning o så?, alltså betalar ni när ni hämtar luren el i förskott via kontokort? goa räntepengar telia tjänar isf :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...