Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Fick min i fredags, SIM-kortet aktiveras i morgon - dvs 4 dagar, eller 100 timmar... Men den hade ett pixelfel, som ett streck mitt på skärmen så den är på väg för lagning/utbyte. Tar c:a 2 veckor i normala fall...... trisst........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Nu har jag fått ett mail från Halebop om att jag har ett paket att hämta :huh: Jag har ju min iPhone redan, undrar vad det innehåller... Någon annan som också har fått mail?

 

Du är inte ensam om detta. Jag fick också ett likadant mail inatt:

 

Hej!

 

Du har en försändelse från Halebop att hämta på Postens utlämningsställe. Efter totalt 14 dagar på utlämningsstället återgår den till avsändaren.

 

Med vänlig hälsning

 

Halebop

 

Frågan är bara var är postens utlämningsställe och hur ska jag framföra att jag har ett paket där? Verkar väldigt skumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått ett mail från Halebop om att jag har ett paket att hämta :huh: Jag har ju min iPhone redan, undrar vad det innehåller... Någon annan som också har fått mail?

 

Du är inte ensam om detta. Jag fick också ett likadant mail inatt:

 

Hej!

 

Du har en försändelse från Halebop att hämta på Postens utlämningsställe. Efter totalt 14 dagar på utlämningsstället återgår den till avsändaren.

 

Med vänlig hälsning

 

Halebop

 

Frågan är bara var är postens utlämningsställe och hur ska jag framföra att jag har ett paket där? Verkar väldigt skumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam om detta. Jag fick också ett likadant mail inatt:

 

Hej!

 

Du har en försändelse från Halebop att hämta på Postens utlämningsställe. Efter totalt 14 dagar på utlämningsstället återgår den till avsändaren.

 

Med vänlig hälsning

 

Halebop

 

Frågan är bara var är postens utlämningsställe och hur ska jag framföra att jag har ett paket där? Verkar väldigt skumt!

 

 

Japp exakt ett sånt mail fick jag och nu har jag fått ett brev från Halebop i brevlådan om att dom tackar mig för att ha valt Halebop och att om jag inte har fått mitt sim-kort så får man det senare av säkerhets skäl så förmodligen är det sim-kortet som är i paketet men jag har ju redan fått mitt sim-kort :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

abrahamsson_94

Är det någon mer som får upp ett meddelande när man ska in i Safari (på iPhonen) där det står "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk: Du har inget abbonemang för mobildata"? Jag har ju den tilläggstjänsten Fri surf för 59:-/mån.

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

abrahamsson_94

Sen undrar jag om det är någon som vet ifall man kan kolla hur mycket man ringt för ifall man har abbonemang? Testade att ringa *101# men det fungerar inte för abb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är aktiverad nu. Ska det verkligen stå Telia i det översta vänstra hörnet?

 

Har ni fått igång mms?

 

Hur ligger det till med GPRS och iPhone, hittar ingenstans att skriva in de inställningar som finns på halebops hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ställa in internet manuellt men det är busenkelt. Gå in på inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk.

På APN inställningen för mobildata skriver du in: halebop.telia.se

Eventuellt behöver du starta om telefonen om det inte fungerar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått svar på mitt mail om att jag har ett paket att hämta ut. Det var Halebop som var VÄLDIGT sena med att skicka ut mailet om min iPhone, så det var alltså iPhonen som skulle vara i paketet ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite bilder på iphonen och min gamla (Som jag måste använda en dag till för att Halebop inte aktiverat mitt abb)

 

post-47217-1250524978.jpg

 

post-47217-1250525011.jpg

 

post-47217-1250525050.jpg

 

post-47217-1250525134.jpg

 

post-47217-1250525219.jpg

 

post-47217-1250525239.jpg

 

 

Hur fan vågar du lägga iPhonen så nära Xperian?? Värdelösheten kan ju smitta över på din nya lur. Snacka om att gå från ena änden av bra-skalan till andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan vågar du lägga iPhonen så nära Xperian?? Värdelösheten kan ju smitta över på din nya lur. Snacka om att gå från ena änden av bra-skalan till andra.

Tycker faktiskt att den har vari HYFSAT bra=). Går riktigt snabbt att skriva SMS, Men oj vad SEG den är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker ni halebopanvändare om taket på 500 mb surf/mån innan hastigheten stryps? Är nyfiken eftersom jag är på vippen att teckna ett halebopab. tillsammans med iphone, men undrar just kring huruvida 500 mb/mån räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker ni halebopanvändare om taket på 500 mb surf/mån innan hastigheten stryps? Är nyfiken eftersom jag är på vippen att teckna ett halebopab. tillsammans med iphone, men undrar just kring huruvida 500 mb/mån räcker.

Jag fick min i måndags och enligt Iphonen har jag använt mottagit 75mb. Och då har jag surfat lite på bussen på diverse sidor och även använt IM.

 

Så om man inte surfar JÄTTE mycket så räcker det gott och väl. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min i måndags och enligt Iphonen har jag använt mottagit 75mb. Och då har jag surfat lite på bussen på diverse sidor och även använt IM.

 

Så om man inte surfar JÄTTE mycket så räcker det gott och väl. :ThumbsUp:

 

Okej, på 3 dagar har du i snitt gjort åt 25 mb/dag. Det blir 750 mb/mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity
Hur tänker ni halebopanvändare om taket på 500 mb surf/mån innan hastigheten stryps? Är nyfiken eftersom jag är på vippen att teckna ett halebopab. tillsammans med iphone, men undrar just kring huruvida 500 mb/mån räcker.

 

jag hade en iphone 3g innan 3gs, och jag använde ca 450mb på 6månader. jag kollar min mail flera dagligen, använder några apps som behöver internet, surfar ibland + skype, ebuddy. ska du använda den som modem så kanske du inte ska ta det men om inte så rekomenderar jag daj halebop..

 

edit: ska lägga till att jag kopplar upp maj med wifi när jag är hemma så tankning av apps gör jag så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nummerflytt ej är möjlig, betyder det att man måste beställa en ny Iphone? Det står ju ingenting på pappret om att man ska göra detta. Det enda som står är att man kan kontakta sin gamla mobiloperatör för 'besked om anledning'.

 

Om nummerflytt ej är möjlig borde man ju få ett annat nr från Halebop istället?

 

Ni som skrev att ni var tvugna att att beställa Iphone igen pga nr-flytt ej var möjlig, hur visste ni att ni var tvungna att göra detta??

 

Nu blir jag orolig för jag beställde min den 31a och har inte läst forumet förrän idag!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nummerflytt ej är möjlig, betyder det att man måste beställa en ny Iphone? Det står ju ingenting på pappret om att man ska göra detta. Det enda som står är att man kan kontakta sin gamla mobiloperatör för 'besked om anledning'.

 

Om nummerflytt ej är möjlig borde man ju få ett annat nr från Halebop istället?

 

Ni som skrev att ni var tvugna att att beställa Iphone igen pga nr-flytt ej var möjlig, hur visste ni att ni var tvungna att göra detta??

 

Nu blir jag orolig för jag beställde min den 31a och har inte läst forumet förrän idag!!

 

 

Jag skulle portera från 3, men det gick inte och ordern blev annulerad, vart tvungen att beställa om. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag beställt en iPhone. Blev en svart 32 gb för min del, hoppas på lite kortare leveranstid än 4 veckor.. men man ska nog inte hoppas på för mycket. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge som man brukar säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jobbigt! Har väntat i mer än 1 & 1/2 vecka nu. Visst stod det att det kan ta upp till 4 veckor. Men när de första får sin redan efter en vecka så börjar det ju kännas lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart helt klart förvånad när jag idag kl 12 fick en leveransbekräftelse av Halebop.

Beställde Iphone 3gs 16 gb svart den 4/8

Lär väl få den på måndag.

 

Någon annan som fått leveransbekräftelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min iphone 3gs 32gb vit i förrgår. Idag fick jag leveransbekräftelse på mail. Den har dock inte dykt upp på postens kollinummer än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart helt klart förvånad när jag idag kl 12 fick en leveransbekräftelse av Halebop.

Beställde Iphone 3gs 16 gb svart den 4/8

Lär väl få den på måndag.

 

Någon annan som fått leveransbekräftelse?

 

 

 

Yes!! Äntligen =) =)! Jag fick också min leveransbekräftelse idag!! Beställde en 3GS vit 16GB den 9/8!!

Jag håller faktiskt tummarna att jag får den imorgon =)=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!! Äntligen =) =)! Jag fick också min leveransbekräftelse idag!! Beställde en 3GS vit 16GB den 9/8!!

Jag håller faktiskt tummarna att jag får den imorgon =)=)

Vart bor du? jag bor i närheten av Sundsvall och när jag beställer något från Stockholm så tar det 2 dagar om det är ett paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...