Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

Beställt en ny hörnsoffa på Ikea. 

Vår gamla soffa och fåtölj i skinn var nedsuttna och slitna, och "astunga" ..

Var hiskeligt svåra att få in huset för många år sedan....var inte IKEA, utan färdiga möbler.

Valde att slakta gruppen inne så att vi kunde bära ut dem lätt genom dörren och få lastat dem på släpkärra och köra dem till tippen imorgon

Nu blir det tygsoffa istället som 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad har jag köpt? Att döma av framsidan så har det något med tvätt att göra, för det ska räcka till 55 tvättar.

image1.thumb.jpeg.c2eb0c77c9b72793a4c0f73915393130.jpeg

 

Snabbt nu, vad säger baksidan om vad jag köpt?

image0.thumb.jpeg.c2a385c1395e2447e8c09016faed5554.jpeg

 

Jodå, det står faktiskt om man letar.

Spoiler

2125307142_image0(kopia).thumb.jpg.fa1535fb1196e56bf82cedb2652d075e.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Jag har köpt två paket Zoegas Intenso. Två för 69,95.

Slurrp! 😄

Men mörkrostat? Antar att du gillar det. Jag tänker bara på skånerost, urrk. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Ja, vad har jag köpt? Att döma av framsidan så har det något med tvätt att göra, för det ska räcka till 55 tvättar.

image1.thumb.jpeg.c2eb0c77c9b72793a4c0f73915393130.jpeg

 

Snabbt nu, vad säger baksidan om vad jag köpt?

image0.thumb.jpeg.c2a385c1395e2447e8c09016faed5554.jpeg

 

Jodå, det står faktiskt om man letar.

  Dölj innehåll

2125307142_image0(kopia).thumb.jpg.fa1535fb1196e56bf82cedb2652d075e.jpg

 

Imponerande att finskan, som väl använder samma alfabet som svenskan, behöver 132 bokstäver för att uttrycka något på svenska kan uttryckas med 72 bokstäver.

(Exklusive diverse skiljetecken.) 

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har köpt två paket Zoegas Intenso. Två för 69,95.

Det är sådana bönor jag konsumerar hemma för tillfället.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Imponerande att finskan, som väl använder samma alfabet som svenskan, behöver 132 bokstäver för att uttrycka något på svenska kan uttryckas med 72 

.

Nä..-

296543F4-7CBC-46BF-A706-817EBBD47F74.thumb.jpeg.41f18018f56e9525ad39cdfeb9c8936e.jpeg

live text…

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, iMarc säger:

Beställt denna idag

 

E92F3A4E-B464-47BD-80B6-7063623E943F.jpeg

Lagom stor för att man ska kunna sitta och spela på bussen?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Lagom stor för att man ska kunna sitta och spela på bussen?

Större behövs inte för mig, kunde köpt ett 32 tangenters men tar bara mer plats. Diverse mjukvara kapar många tangenter. Får väl börja med Garageband och sen sikta mot Avid Pro tools :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Köpte precis ett ersättningsbatteri till yngsta dotterns MBA. Det blir en julklapp (inklusive byte förstås). Jag uppgraderar Mac OS också.

Jag fick det en hundralapp billigare, 600 spänn, det är väl en del som tjuvstartar svarta fredagen med svarta veckan, och jag norpade det sista i lagret!

Jag gick huvudsakligen på konsumentsatt betyg i detta fall. Svårt att hitta rätt i vilket fall som helst, men jag misstänker att mångas dåliga betyg beror på att de inte återställer SMC och/eller kalibrerar batteriet efter montering. Annars får det bäst genomsnittliga betyg.

Hoppas att det är bra. :crossfingers:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Aura Pro NT 480GB till min MacBook Pro 13" -2016

 

Turligt nog fick jag skicka tillbaka en liten m.2 SSD och adapter jag köpte från Amazon som inte fungerade. SSD:n hade tydligen kompabilitetsproblem med Mac:en.

Gör om och gör rätt... OWC disken bör funka bättre 😃

OWCS3DAP4NT05K_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-22 09:35, SirKnasen säger:

En Aura Pro NT 480GB till min MacBook Pro 13" -2016

 

Turligt nog fick jag skicka tillbaka en liten m.2 SSD och adapter jag köpte från Amazon som inte fungerade. SSD:n hade tydligen kompabilitetsproblem med Mac:en.

Gör om och gör rätt... OWC disken bör funka bättre 😃

OWCS3DAP4NT05K_1.jpg

Har kollat lite vad gäller OWC, är det hög kvalitet på deras produkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Har kollat lite vad gäller OWC, är det hög kvalitet på deras produkter?

Ärligt talat är jag inte jätteimponerad. 

Det var tidigare lite lustiga lösningar med med SSD diskar som förhindrade att köra nyare operativsystem än macOS 10.12 om jag minns rätt.

PCB/kretskorten tycker jag ser billigt tillverkade ut.

Transcends flashhårddiskar som passar Apple tycker jag ger ett gedignare intryck.

Jag borde få min OWC disk idag eller i morgon. Lite förseningar med FedEx som levererar från OWC shoppen.

 

Men för MacBook Pro 13" 2016/2017 finns inget annat alternativ från tredje part idag än just denna OWC Aura Pro NT.

 

Jag beställde tidigare dessa två prylar och jag skulle helt klart gjort bättre research än läsa första resensionen. Hårddisken hittas enbart första gången efter en SMC/NVRAM/PRAM-reset. Tydligen verkar det vara så för samtliga som köpt disken när jag läser i olika forum.

Förstår inte alla positiva reviews på Amazon som säger att det fungerar.

Eller så kanske det fungerar om man kör tidiga versioner av macOS men jag vill ju såklart ha det senaste.

https://www.amazon.se/gp/product/B08DD69CYQ/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

 

https://www.amazon.se/gp/product/B07XVR1KKR/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s01?ie=UTF8&th=1

Redigerad av SirKnasen
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt en iPhone 12 Mini 128GB för 6490:- från NetOnNet

Får jag nog anse som billigt.

Ska bli julklapp åt sambon. Bortskämd som hon är 😃

Det är dags att pensionera hennes gamla 7:a

 

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/iphone/apple-iphone-12-mini-128gb-black/1015073.9044/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_se

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt ett usb-minne till Ipad och ett till min android platta som jag inte surfar på. Android plattan använder jag bara till att läsa usb-minen med . Jag använder appen Total Commander då. Synd att det inte finns en liknande att till Ipad. 

 

/Maria

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt en iPhone 12 mini.

Högtalaren för samtalsljud sluta fungera i min iPhone 8.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-24 13:02, SirKnasen säger:

Ärligt talat är jag inte jätteimponerad. 

Det var tidigare lite lustiga lösningar med med SSD diskar som förhindrade att köra nyare operativsystem än macOS 10.12 om jag minns rätt.

PCB/kretskorten tycker jag ser billigt tillverkade ut.

Transcends flashhårddiskar som passar Apple tycker jag ger ett gedignare intryck.

Jag borde få min OWC disk idag eller i morgon. Lite förseningar med FedEx som levererar från OWC shoppen.

 

Men för MacBook Pro 13" 2016/2017 finns inget annat alternativ från tredje part idag än just denna OWC Aura Pro NT.

 

Jag beställde tidigare dessa två prylar och jag skulle helt klart gjort bättre research än läsa första resensionen. Hårddisken hittas enbart första gången efter en SMC/NVRAM/PRAM-reset. Tydligen verkar det vara så för samtliga som köpt disken när jag läser i olika forum.

Förstår inte alla positiva reviews på Amazon som säger att det fungerar.

Eller så kanske det fungerar om man kör tidiga versioner av macOS men jag vill ju såklart ha det senaste.

https://www.amazon.se/gp/product/B08DD69CYQ/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

 

https://www.amazon.se/gp/product/B07XVR1KKR/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s01?ie=UTF8&th=1

Jag beställde ett Sabrent USB 3 chassi till en SSD, kopplade in den och allt funkade. Efter någon vecka blev disken utmatad titt som tätt även vid filöverföring. Testade den på en annan mac och likadant där. Rankad som bästsäljare på Amazon…

Efter detta tog jag istället en Samsung T5 extern SSD och kopplade den till mitt Sonnet Allegro PCI-kort och tänkte köra Mojave på den, det var omöjligt likaså med High Sierra. Däremot funkar det att boota om man använder de befintliga portarna på Mac Pro’n men med läs å skriv runt 32MB/s…

Enorm besvikelse då Sonnet ger upo till 5GB/s. Verkar som att kortet bara fungerar för filöverföring och sync laddning. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit dags länge. Rakapparaten jag har nu har ett nästan dött batteri och slöa knivar som gör rakningen alltid halvfärdig och kräver putsning efteråt med rakblad. 
 

Men nu så. Halva priset och gott betyg i tester och av användare. MIN rakapparat. Snart. :) 

 

E25F01DB-5A86-4798-9A1A-77982D88DDB3.jpeg

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wahl Elite Pro 79602 hårtrimmer. Den jag har hemma har jag använt i 25 år nu och är rejält sliten.

 

Ett minst lika utmärkt val tror jag mig ha gjort tack vare att först identifiera den bästa hos Bäst-i-Test och sedan hitta bästa priset hos Pricerunner. 767 spänn summa summarum!

 

Jag läste såklart några lyriska tester som beskrev en ovanligt stark motor och självslipande knivar som skulle duga utmärkt hos en riktig barberare, med ett överraskande lågt pris ovan på det så blev det så att säga som om klippt & skuret för mig som köpte direkt.

 

Vem hade kunnat ana att även jag skulle få glädje av svarta fredagen? 😄

 

https://www.pricerunner.se/pl/67-3047852/Rakapparater-Trimmers/Wahl-Elite-Pro-79602-priser

 

Wahl-Elite-Pro-79602.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Wahl Elite Pro 79602 hårtrimmer. Den jag har hemma har jag använt i 25 år nu och är rejält sliten.

 

Ett minst lika utmärkt val tror jag mig ha gjort tack vare att först identifiera den bästa hos Bäst-i-Test och sedan hitta bästa priset hos Pricerunner. 767 spänn summa summarum!

 

Jag läste såklart några lyriska tester som beskrev en ovanligt stark motor och självslipande knivar som skulle duga utmärkt hos en riktig barberare, med ett överraskande lågt pris ovan på det så blev det så att säga som om klippt & skuret för mig som köpte direkt.

 

Vem hade kunnat ana att även jag skulle få glädje av svarta fredagen? 😄

 

https://www.pricerunner.se/pl/67-3047852/Rakapparater-Trimmers/Wahl-Elite-Pro-79602-priser

 

Wahl-Elite-Pro-79602.jpg

rea på den med ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, ronny säger:

rea på den med ?

Ja. Handeln denna gång blev så bra den kunde bli med de bästa apparater jag faktiskt behöver och till ett kraftigt reducerat pris. Rakapparaten kan jag använda nästan varje dag medan hårtrimmern lär jag inte behöva förrän om någon månad.

Ska bli intressant att se hur väl de fungerar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...