Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så flyttar du musik mellan din Iphone och Homepod


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, lappen71 säger:

Det får du tycka men att säga "dåliga ljudkvaliteten" utan att ens lyssnat eller tror på dom som säger,med större erfarenhet än både du och jag,att den levererar bra ljud för sin klass är sant är nonchalant.

Jag kan bara jämföra med en bra stereoanläggning. Musiköra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Det beror ju ofta på driftstörningar hos leverantören. Och 5GHz bandet är värdelöst, Går jag ner i källaren tappar jag WIFI direkt

Driftstörning hos leverantören påverkar inte ditt lokala wifi om du streamer musik som du har lokalt. Hur tänkte du nu?

Då har du en dålig router och behöver uppgradera. Du verkligen letar efter anledningar nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jag kan bara jämföra med en bra stereoanläggning. Musiköra

Men du har ju inte jämfört eftersom du aldrig har lyssnat på en HomePod.

Sen så ska man inte jämföra olika segment. Det är som att klaga på antal sittplatser i en bil jämfört mot en buss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Nej

Vad svarade du nej på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Jag kan bara jämföra med en bra stereoanläggning. Musiköra

Var hittar du en bra stereoanläggning för runt 3500kr? :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Var hittar du en bra stereoanläggning för runt 3500kr? :fundersam: 

Biltema ;) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg när jag köpte min första stereoanläggning på Morells för sisådär 28år sedan. Den kostade 5000:- då och otroligt nog så lever den kvar hos en granne till mina föräldrar. Behöver jag ens nämna hur dåligt den låter jämfört mot mindre och billigare högtalare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Telly82 säger:

Var hittar du en bra stereoanläggning för runt 3500kr? :fundersam: 

Som sagt, allt sånt där bluetooth och WIFI-krafs kan inte mäta sig mot en riktig stereoanläggning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Som sagt, allt sånt där bluetooth och WIFI-krafs kan inte mäta sig mot en riktig stereoanläggning. 

Det där var inte svar på min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, lappen71 säger:

Driftstörning hos leverantören påverkar inte ditt lokala wifi om du streamer musik som du har lokalt. Hur tänkte du nu?

Då har du en dålig router och behöver uppgradera. Du verkligen letar efter anledningar nu ?

Dålig router, nej inte alls. Ca 6-7 gånger/år går Comhems nät ner där jag bor, då funkar varken bredband, WIFI mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Dålig router, nej inte alls. Ca 6-7 gånger/år går Comhems nät ner där jag bor, då funkar varken bredband, WIFI mm

Hur då menar du? Ditt WiFi borde ju fortfarande fungera för inbördes kommunikation mellan dina enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Om du har tur och kommer över lösa delar på Tradera

Nu jämför du ju äpplen och päron. Begagnat mot nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Hur då menar du? Ditt WiFi borde ju fortfarande fungera för inbördes kommunikation mellan dina enheter.

Om routern inte tar emot signaler från Comhem pga driftstörningar så blir det inget WIFI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Om routern inte tar emot signaler från Comhem pga driftstörningar så blir det inget WIFI

Det är väl klart det blir. Men ingen internetåtkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Nu jämför du ju äpplen och päron. Begagnat mot nytt.

Begagnat kan ibland vara hästlängder bättre än nytt. Min NAD förstärkare från 90-talet jag gav till tösen utklassar det mesta vad gäller Svensson-produkterna idag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Begagnat kan ibland vara hästlängder bättre än nytt. Min NAD förstärkare från 90-talet jag gav till tösen utklassar det mesta vad gäller Svensson-produkterna idag. 

Inte om du köper en ny förstärkare för samma pris som då, räknat på köpkraft och inte på antalet kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Förklara då hur man skapar WIFI utan router

Routern försvinner väl inte ut från bostaden bara för att din internetleverantör har en driftstörning. Så du har en router och den skapar ett WiFi-nätverk, men (som sagt) ingen internetåtkomst.

 

När du har en driftstörning, försvinner WiFi-symbolen från dina telefoner, iPads och datorer då? 

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Routern försvinner väl inte ut från bostaden bara för att din internetleverantör har en driftstörning. Så du har en router och den skapar ett WiFi-nätverk, men (som sagt) ingen internetåtkomst.

Så man kan alltså skapa ett WIFI-nätverk utan router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Så man kan alltså skapa ett WIFI-nätverk utan router?

Det skrev jag inte. Du kan skapa ett WiFi-nätverk utan internetanslutning.

Ta med dig en router och ett portabelt elverk och gå ut mitt i skogen. Starta elverket och koppla in WiFi-routern så har du ett WiFi-nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkade missa frågan ovan, så här kommer den igen:

När du har en driftstörning, försvinner WiFi-symbolen från dina telefoner, iPads och datorer då? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, iMarc säger:

Dålig router, nej inte alls. Ca 6-7 gånger/år går Comhems nät ner där jag bor, då funkar varken bredband, WIFI mm

Ditt lokala Wi-Fi nätverk påverkas inte av om din leverantör har driftstörningar. Du kan fortfarande streama lokalt material. Om du inte förstår en sådan grundläggande sak så är det dags att du googlar och lär dig. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, iMarc säger:

Som sagt, allt sånt där bluetooth och WIFI-krafs kan inte mäta sig mot en riktig stereoanläggning. 

Tekniskt sett har Wi-Fi den bandbredd som krävs för att skicka loosless codec. Vet du vad det betyder? Det är hifi. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...