Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så flyttar du musik mellan din Iphone och Homepod


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

40 minuter sedan, iMarc säger:

HomePod. Behövs inte

Vad behövs inte? Provlyssna? Ska komma ihåg det nästa gång du efterfrågar omdöme om något. Då ska du få till svar ”Behövs inte”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Telly82 säger:

Du verkade missa frågan ovan, så här kommer den igen:

När du har en driftstörning, försvinner WiFi-symbolen från dina telefoner, iPads och datorer då? 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Vad behövs inte? Provlyssna? Ska komma ihåg det nästa gång du efterfrågar omdöme om något. Då ska du få till svar ”Behövs inte”

Som jag sa i början. En riktig bra stereoanläggning utklassar allt. Varför bry mig om Homeopat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Ja

Då är det ju din elkraftleverantör som har driftstörning, inte internetleverantören.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Ja

Som sagt du verkar inte förstå hur Wi-Fi fungerar. Om operatören har driftstörningar lägger inte ditt lokala Wi-Fi av. Tappar du Wi-Fi symbolen helt har du ett lokalt problem. Något som jag redan påpekat har du en undermålig router. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Som jag sa i början. En riktig bra stereoanläggning utklassar allt. Varför bry mig om Homeopat?

Det är inget du skrev i ditt första inlägg och det är bara du som gör den jämförelsen. 
Du ska nog ta och fundera lite på vad du anklagar andra för. Nu gör du samma sak. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Som sagt du verkar inte förstå hur Wi-Fi fungerar. Om operatören har driftstörningar lägger inte ditt lokala Wi-Fi av. Tappar du Wi-Fi symbolen helt har du ett lokalt problem. Något som jag redan påpekat har du en undermålig router. 

Nej när Comhem har sina driftstörningar brukar hela kvarteret vara utan WIFI, Bredband, TV, Telefoni. Det händer flera gånger/år. Man kan då se på Comhems sida om driftstörningar och uppskattad tid innan felet är avhjälpt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Det är inget du skrev i ditt första inlägg och det är bara du som gör den jämförelsen. 
Du ska nog ta och fundera lite på vad du anklagar andra för. Nu gör du samma sak. 

Har jag anklagat någon? Nej nu låter du paranoid 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, iMarc säger:

Nej när Comhem har sina driftstörningar brukar hela kvarteret vara utan WIFI, Bredband, TV, Telefoni. Det händer flera gånger/år. Man kan då se på Comhems sida om driftstörningar och uppskattad tid innan felet är avhjälpt

Men vi pratar om två olika saker snälla du. Du har fortfarande Wi-Fi lokalt inom ditt nätverk fast kopplingen till yttervärlden är stängd. Försvinner Wi-Fi helt är det din router som krånglar. Har operatören problem försvinner INTE ditt lokala nätverk. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, iMarc säger:

Har jag anklagat någon? Nej nu låter du paranoid 

Du är snabb att påpeka att andra trollar och nu misstänker jag att du gör samma sak. När både Telly82 och säger att du har missförstått lokalt Wi-Fi inte är påverkat av din operatörs driftsstörningar. Om vi vet mer så kanske du ska lyssna.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

Försvinner Wi-Fi helt är det din router som krånglar.

Precis så. OM WiFi verkligen försvinner när internetleverantören har driftproblem så är routern trasig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Telly82 säger:

Precis så. OM WiFi verkligen försvinner när internetleverantören har driftproblem så är routern trasig.

Ok isåfall är den trasig, för så fort internetleverantören har driftproblem så försvinner WIFI, och det hjälper inte att starta om Routern eller göra reset. Men det vore ju konstigt om den vore trasig då WIFI kommer tillbaka när felet hos Comhem är avhjälpt. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För sin storlek låter Homepod helt ok, men jag blir lite förvirrad av att en pryl med Siri som dominerande inneboende kallas "smart".

Jag skulle dock inte ersätta mina nuvarande två högtalare och deras förstärkare med två homepoddar, även om poddarna vore gratis.

 

 

För övrigt tolkar jag det som att @iMarc har någon mer eller mindre operatörsbunden router, vilket skulle kunna förklara problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Comhems router. Tror den heter Compal nånting. När jag loggar in på Comhem kan jag se min routers status och annan info om routern. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, iMarc säger:

Det är Comhems router. Tror den heter Compal nånting. När jag loggar in på Comhem kan jag se min routers status och annan info om routern. 

Comhem har alltså en sorts bakdörr in i din router, och därmed också dess nätverk. Köp ett paket kondomer och trä över routern.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Comhem har alltså en sorts bakdörr in i din router, och därmed också dess nätverk. Köp ett paket kondomer och trä över routern.

Har 10 paket hemma olika märken, men de är ifrån 2009, bäst före är nog passerat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har leverantörer problem med uppkopplingen är det tekniskt samma sak som att jag drog ur nätverkskabeln från fiberswitchen till min router. Jag tappar uppkopplingen mot internet men mitt interna nät är opåverkat. Tro att Comhem har möjligheten att stänga av sina kunders interna när är befängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, lappen71 säger:

Har leverantörer problem med uppkopplingen är det tekniskt samma sak som att jag drog ur nätverkskabeln från fiberswitchen till min router. Jag tappar uppkopplingen mot internet men mitt interna nät är opåverkat. Tro att Comhem har möjligheten att stänga av sina kunders interna när är befängt.

Har alltid varit så (över 10 år) att är det tekniska problem hos Comhem så finns ingen WIFI så enkelt är det. 
 

Ja och det är bara Powelampan på routern som lyser då de har driftstörningar 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Har alltid varit så (över 10 år) att är det tekniska problem hos Comhem så finns ingen WIFI så enkelt är det. 

Har själv haft ComHem så jag tror inte på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Har alltid varit så (över 10 år) att är det tekniska problem hos Comhem så finns ingen WIFI så enkelt är det. 

Du är löjligt envis. Det är inte så.

Jag har ComHem, om internet är nere pga problem hos comhem,  fungera Wi-Fi ändå.

 

tre sidor med nonsens. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Det är fakta. Vad du tror är inte relevant. 

Då vet du inte vad fakta är. Detta är bara något du påstår. Väldigt märkligt att du levt med detta i tio år. Därför som jag inte tror på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, boevil säger:

Du är löjligt envis. Det är inte så.

Jag har ComHem, om internet är nere pga problem hos comhem,  fungera Wi-Fi ändå.

 

tre sidor med nonsens. 

Ok, men så är det här iallafall. 

31 minuter sedan, lappen71 säger:

Då vet du inte vad fakta är. Detta är bara något du påstår. Väldigt märkligt att du levt med detta i tio år. Därför som jag inte tror på det.

Påstår ingenting, har haft anhörig här när detta hänt som kan konstatera det också. 
Punkt slut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Ok, men så är det här iallafall. 

Påstår ingenting, har haft anhörig här när detta hänt som kan konstatera det också. 
Punkt slut!

Har också haft Comhem i flera år och du har helt enkelt fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...