Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så flyttar du musik mellan din Iphone och Homepod


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

5 timmar sedan, Telly82 säger:

Ja, men det betyder inte att du inte kan ha lokalt WiFi, utan tillgång till internet.

Det har aldrig varit relevant ens. Det är ju WIFI som försvinner vid deras driftstörningar som gör att jag inte kommer ut på internet som är problemet. WIFI för att nå internet existerar alltså inte då de har driftstörningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Det har aldrig varit relevant ens. Det är ju WIFI som försvinner vid deras driftstörningar som gör att jag inte kommer ut på internet som är problemet. WIFI för att nå internet existerar alltså inte då de har driftstörningar. 

Alltså från att ha gått från detta

 

498249108_Skrmavbild2019-12-17kl_20_41_54.thumb.png.41c04c7c7b5fdf57e38f19c4aca3cdd7.png

 

Så har ditt "problem" eskalerat helt makalöst. Jo det är relevant för DU påstår att ditt lokala Wifi stängs av när din operatör har driftavbrott. Du verkar inte kunna avgöra skillnaden mellan att din kontakt med internet är nere och att ditt lokala wifi är avstängt. Vi har hela tiden sagt att detta är omöjligt. Comhem har ingen möjlighet att stänga av ditt lokala wifi (som du påstår) om dom inte magiskt logga din utan din vetskap och stänger av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Det har aldrig varit relevant ens. Det är ju WIFI som försvinner vid deras driftstörningar som gör att jag inte kommer ut på internet som är problemet. WIFI för att nå internet existerar alltså inte då de har driftstörningar. 

Men du kan nå lokala tjänster, exempelvis en NAS, med Wifi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Men du kan nå lokala tjänster, exempelvis en NAS, med Wifi?

Läs tidigare inlägg. Enligt honom så har han ingen NAS och att wifi symbolen på routern är avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Telly82 säger:

Ja, men det betyder inte att du inte kan ha lokalt WiFi, utan tillgång till internet.

Ej relevant för mig då jag inte använder lokalt WIFI. 

5 timmar sedan, lappen71 säger:

Tydligen gör du det eftersom du fortfarande tror att lokalt nät är beroende av signal från operatören.

Har aldrig använt lokalt nät. Det kanske är möjligt men lampan för WIFI är släckt vid driftstörningar så jag är tveksam att det skulle fungera ändå. 

5 timmar sedan, lappen71 säger:

Suck....jo wifi LOKALT fungerar visst utan signal. 

Se ovan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Läs tidigare inlägg. Enligt honom så har han ingen NAS och att wifi symbolen på routern är avstängd.

Jaha, så han vet alltså inte ens huruvida wifi funkar när internetuppkopplingen ligger nere?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Ej relevant för mig då jag inte använder lokalt WIFI. 

Har aldrig använt lokalt nät. Det kanske är möjligt men lampan för WIFI är släckt vid driftstörningar så jag är tveksam att det skulle fungera ändå. 

Se ovan. 

Du använder lokalt wifi HELA TIDEN ?

Wifi ÄR ett lokalt nätverk,dvs LAN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Jaha, så han vet alltså inte ens huruvida wifi funkar när internetuppkopplingen ligger nere?

Jag tror inte han vet någonting ärligt talat. Han förstår inte tekniken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Så dina kabelanslutna prylar har alltså varsin egen extern/publik IP-adress istället för en vanlig intern adress

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Ja

Och hur många är dom till antal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Alltså från att ha gått från detta

 

498249108_Skrmavbild2019-12-17kl_20_41_54.thumb.png.41c04c7c7b5fdf57e38f19c4aca3cdd7.png

 

Så har ditt "problem" eskalerat helt makalöst. Jo det är relevant för DU påstår att ditt lokala Wifi stängs av när din operatör har driftavbrott. Du verkar inte kunna avgöra skillnaden mellan att din kontakt med internet är nere och att ditt lokala wifi är avstängt. Vi har hela tiden sagt att detta är omöjligt. Comhem har ingen möjlighet att stänga av ditt lokala wifi (som du påstår) om dom inte magiskt logga din utan din vetskap och stänger av det.

Ska det vara så svårt för dig att fatta att detta inte handlar om något lokalt WIFI??

Det har inte varit relevant överhuvudtaget från början av denna diskussion. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Och hur många är dom till antal?

Om du ids läsa tidigare inlägg så ser du vilka enheter det är. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Ska det vara så svårt för dig att fatta att detta inte handlar om något lokalt WIFI??

Det har inte varit relevant överhuvudtaget från början av denna diskussion. 

Jo det handlar verkligen om det eftersom du kommer med sådana här påståenden.

 

581595327_Skrmavbild2019-12-17kl_20_58_35.thumb.png.a585afa46cabf15d8762d4f2bd7338a6.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Om du ids läsa tidigare inlägg så ser du vilka enheter det är. 

Hur många enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, iMarc säger:

Jag har ingen nätverksskrivare, jag flyttar usb-kabeln mellan datorerna. Datorerna har inte kontakt med varandra, inget hemnätverk, inget lan. 
Varför dra in lan när det handlar om internet som inte kan nås eftersom routern saknar signal från Comhem som är det primära problemet och problemet ligger hos leverantören alltså Comhem.  Du börjar bli patetisk, har du inget vettigare för dig än att trolla? 

Vilken USB-kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

Du använder lokalt wifi HELA TIDEN ?

Wifi ÄR ett lokalt nätverk,dvs LAN

Ok vi säger väl så men din intelligens verkar inte räcka långt för att förstå vad jag menar. 

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag tror inte han vet någonting ärligt talat. Han förstår inte tekniken.

Jo han förstår mycket väl, det du inte förstår att jag inte kan ansluta till internet när WIFI ligger nere pga driftstörningar hos Comhem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Jo det handlar verkligen om det eftersom du kommer med sådana här påståenden.

 

581595327_Skrmavbild2019-12-17kl_20_58_35.thumb.png.a585afa46cabf15d8762d4f2bd7338a6.png

Varför skulle lokalt WIFI ens vara relevant att diskutera när det handlar om internetåtkomst via WIFI? Du slingrar dig som en orm och bara trollar för att istället inse det faktum att jag inte kan nå internet via WIFI när Comhem har driftstörningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Ok vi säger väl så men din intelligens verkar inte räcka långt för att förstå vad jag menar. 

Så du menar att jag har fel? Att Wifi inte är ett lokalt nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Vilken USB-kabel?

USB-kabeln från skrivaren givetvis, ska jag skriva ut från Macen sitter den i Macen och ska jag skriva ut från PC sätter jag den i en USB port på den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Varför skulle lokalt WIFI ens vara relevant att diskutera när det handlar om internetåtkomst via WIFI? Du slingrar dig som en orm och bara trollar för att istället inse det faktum att jag inte kan nå internet via WIFI när Comhem har driftstörningar. 

Jag förstår mycket väl att du inte kan komma ut på internet när Comhem har driftstörningar. Men det betyder inte att ditt wifi är avstängt. Utan ditt wifi fungerar fullt ut internt. Något du hela tiden påstått att det också är avstängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Jag förstår mycket väl att du inte kan komma ut på internet när Comhem har driftstörningar. Men det betyder inte att ditt wifi är avstängt. Utan ditt wifi fungerar fullt ut internt. Något du hela tiden påstått att det också är avstängt.

Mitt WIFI försvinner ifrån telefon, Chromecast, när Comhem har driftstörningar, i listan över WIFI finns inte mina båda frekvensband med, likaså lyser inte lampan för WIFI på routern. Det är fakta. Men jag kan ju prova att dra ur coaxialkabeln och sedan upprätta ett lokalt (icke bundet till internet) WIFI-nätverk, det ska funka alltså? 
Det räcker du svarar JA ifall det fungerar så slipper jag greja med något jag inte behöver. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, iMarc säger:

Mitt WIFI försvinner ifrån telefon, Chromecast, när Comhem har driftstörningar, i listan över WIFI finns inte mina båda frekvensband med, likaså lyser inte lampan för WIFI på routern. Det är fakta. Men jag kan ju prova att dra ur coaxialkabeln och sedan upprätta ett lokalt (icke bundet till internet) WIFI-nätverk, det ska funka alltså? 
Det räcker du svarar JA ifall det fungerar så slipper jag greja med något jag inte behöver. 

Jasså nu duger det att fråga. Enligt dig så är jag ett troll,paranoid,patetisk.

Så jag har bara ett svar till dig och det är puss på dig.

Redigerad av Axelman
Modifierat inlägg pga personangrepp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, iMarc säger:

Men jag kan ju prova att dra ur coaxialkabeln och sedan upprätta ett lokalt (icke bundet till internet) WIFI-nätverk, det ska funka alltså? 

JA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Telly82 säger:

JA.

Med tanke på att det verkar spöka i hans kabelmodem/router så nöjer jag mig med att svara KANSKE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Telly82 säger:

JA.

 

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Med tanke på att det verkar spöka i hans kabelmodem/router så nöjer jag mig med att svara KANSKE.

Ska prova när jag har tid. Återkommer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...