Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatering av forumplattformen


felix-d
 Share

Rekommendera Poster

Snigel-slött! ?
?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag beklagar att det går segare nu, det är inte riktigt stabilt efter senaste uppdateringarna. Jag ska felsöka detta mer och vi planerar även att flytta över till en annan server också så fort det finns tid. Vilket jag hoppas kan snabba på sajten också.
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, felix-d säger:

Hej igen!

 

Jag beklagar att det går segare nu, det är inte riktigt stabilt efter senaste uppdateringarna. Jag ska felsöka detta mer och vi planerar även att flytta över till en annan server också så fort det finns tid. Vilket jag hoppas kan snabba på sajten också.
 

Det verkar som att det är första initiala kontakten som felar. Sedan kan resten hämtas med blixtens hastighet så som bör kunna förväntas med dagens teknik.

Det är naturligtvis något fel i mjukvaran som knappast ny hårdvara kan avhjälpa.
Jag skulle titta på kommunikationen med databasen som sköts på server-änden så jag kan inte se det. Något är trasigt.

 

mwf.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tar ju en "evighet" innan sidan träder fram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll!

Nu under kvällen har jag ändrat från vår nätverksdisk till en snabbare variant, skalat upp servern något samt justerat ett cache-lager som också verkar ställt till det. Sajten känns betydligt snabbare för mig när jag testar, och hoppas ni har samma upplevelse också!  ?‍♀️  

Ska hålla ett öga under måndagen så att det fungerar som det ska.

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, felix-d säger:

God kväll!

Nu under kvällen har jag ändrat från vår nätverksdisk till en snabbare variant, skalat upp servern något samt justerat ett cache-lager som också verkar ställt till det. Sajten känns betydligt snabbare för mig när jag testar, och hoppas ni har samma upplevelse också!  ?‍♀️  

Ska hålla ett öga under måndagen så att det fungerar som det ska.

Så här blixtsnabb har forumet aldrig känts, vad jag kan minnas.
Du har gjort mig lycklig nu och helt säkert en drös människor till. Tack så mycket för ditt framgångsrika arbete! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, nu var det fart på grejorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, felix-d säger:

God kväll!

Nu under kvällen har jag ändrat från vår nätverksdisk till en snabbare variant, skalat upp servern något samt justerat ett cache-lager som också verkar ställt till det. Sajten känns betydligt snabbare för mig när jag testar, och hoppas ni har samma upplevelse också!  ?‍♀️  

Ska hålla ett öga under måndagen så att det fungerar som det ska.

 

Ja nu är det skillnad i fart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Så här blixtsnabb har forumet aldrig känts, vad jag kan minnas.
 Du har gjort mig lycklig nu och helt säkert en drös människor till. Tack så mycket för ditt framgångsrika arbete! :ThumbsUp:

Vad kul att höra! Tack :D  :blushing:

Jag hoppas det håller i sig nu och är mer stabilt framöver! Ska kolla på ytterligare några fler åtgärder framöver också, men ska bort resten av den veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat runt på olika sätt och från min vy har inte detta forum varit tillnärmelsevis så snabbt sedan det kom i nya kläder för ett par år sedan. Good job flex-d! :lol:

  • Gilla 2
  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugg: Efter inlägg med citat hamnar samma citat i snabbsvarsrutan. Safari i Iphone, 12.3.1. Testade att rensa webbplatsdata utan förändring. @felix-d

 

E31F59D0-99A8-4CE3-ACE1-5671D527B553.thumb.png.029df69eed50ce05995c26990c77ff70.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-12 på 16:56, Alix säger:

Bugg: Efter inlägg med citat hamnar samma citat i snabbsvarsrutan. Safari i Iphone, 12.3.1. Testade att rensa webbplatsdata utan förändring.

Bättre skärmdump nedan. Notera att det står ”Sparar...” längst ned.

 

185D7AF7-4D2C-499F-BAEC-9E636BE09D64.thumb.jpeg.b98dabdb255a19132284c1bc364b8b59.jpeg

 

@felix-d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tydligen inte lägga in png-bilder på 2,5 MB, då får man ett felmeddelande att uppladdningen misslyckades.

731972200_Skrmavbild2019-06-15kl_19_03_18.png.9dfe162cc0828f4140b5c02859cd98bf.png

 

Och sedan:

1108197358_Skrmavbild2019-06-15kl_19_03_31.png.cef23acce6d39cf1c8835c2ace8b0686.png

 

Och vad fåglarna är 2.5 millibit??? Det heter väl 2,5 MB (med komma som decimalseparator och Mega Byte (MB)).

 

@felix-d

 

Redigerad av Telly82
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Man kan tydligen inte lägga in png-bilder på 2,5 MB, då får man ett felmeddelande att uppladdningen misslyckades.

731972200_Skrmavbild2019-06-15kl_19_03_18.png.9dfe162cc0828f4140b5c02859cd98bf.png

 

Och sedan:

1108197358_Skrmavbild2019-06-15kl_19_03_31.png.cef23acce6d39cf1c8835c2ace8b0686.png

 

Och vad fåglarna är 2.5 millibit??? Det heter väl 2,5 MB (med komma som decimalseparator och Mega Byte (MB)).

 

@felix-d

 

Jo men det där med prefix och enheter verkar inte vara så noga på det här forumet.

Jämför alla jämförelser mellan olika  VPN- tjänster som presenteras på macworld.se

Hastigheten anges alltid i ”mb/s”. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-15 på 19:05, Telly82 säger:

Man kan tydligen inte lägga in png-bilder på 2,5 MB, då får man ett felmeddelande att uppladdningen misslyckades.

@Telly82 Nu har jag ändrat gränsen så att man kan ladda upp lite större bilder. 
 

2019-06-15 på 19:05, Telly82 säger:

Och vad fåglarna är 2.5 millibit??? Det heter väl 2,5 MB (med komma som decimalseparator och Mega Byte (MB)).

Haha, snyggt att du såg det. Verkar vara något knas med översättningen så prefixen var med små bokstäver. Nu borde det vara rätt (MB och kB). Kan inte göra något åt decimalseparatorn tyvärr.
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-12 på 16:56, Alix säger:

Bugg: Efter inlägg med citat hamnar samma citat i snabbsvarsrutan. Safari i Iphone, 12.3.1. Testade att rensa webbplatsdata utan förändring.

@Alix Kunde inte återskapa det i min webbläsare. Gäller det bara Safari/Iphone kanske ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, felix-d säger:

@Alix Kunde inte återskapa det i min webbläsare. Gäller det bara Safari/Iphone kanske ?

Ja, kanske det. Jag vet inte mycket om webbgrejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-12 på 16:56, Alix säger:

Bugg: Efter inlägg med citat hamnar samma citat i snabbsvarsrutan. Safari i Iphone, 12.3.1. Testade att rensa webbplatsdata utan förändring.

Är det någon annan här som märkt av detta? Jag har ingen Iphone tillgänglig nu och kan inte testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara jag... Och bara min ajfån... :blushing:

 

Edit:

 

06C0218E-D7AC-4283-B2F6-F0A56CE1EC59.thumb.png.fb2a0e858184e89d90a5c6d982f3ac2e.png

Redigerad av Alix
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får samma oönskade resultat som Alix på iPhone 7 men inte MBP modell äldre.

 

 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar med iPhone... Nej borta nu! Felix måste ha trollat med mjukvaran! :ThumbsUp:

Redigerad av mikaellq
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Det är nog bara jag... Och bara min ajfån... :blushing:

 

Edit:

 

06C0218E-D7AC-4283-B2F6-F0A56CE1EC59.thumb.png.fb2a0e858184e89d90a5c6d982f3ac2e.png

 

31 minuter sedan, mikaellq säger:

Testar med iPhone... Nej borta nu! Felix måste ha trollat med mjukvaran! :ThumbsUp:

Bara jag, alltså... :( 

 

28B94CA9-B04F-41A0-8501-B9521270A516.thumb.png.a51652d4c5f395d18d8066ae40990037.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, felix-d säger:

@Telly82 Nu har jag ändrat gränsen så att man kan ladda upp lite större bilder. 
 

Haha, snyggt att du såg det. Verkar vara något knas med översättningen så prefixen var med små bokstäver. Nu borde det vara rätt (MB och kB). Kan inte göra något åt decimalseparatorn tyvärr.
 

Tack för det. @felix-d

Kan man få ett tydligare felmeddelande i stil med "Filen är för stor, gränsen är 5 MB" (eller vad nu gränsen är).

Det nuvarande felmeddelandet "Det uppstod ett problem..." ger ju ingen ledtråd till vad man kan göra åt saken.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...