Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har varit och handlat. Var lite för varmt med tjock tröja + jacka. Svettigt. hot.gif

Handlade bland annat detta, färsk finsk lakrits. Mums! yummy.gif

Nu ska jag ha en lugn och skön kväll! yes.gif

 

finskt.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, mikaellq säger:

Har varit och handlat. Var lite för varmt med tjock tröja + jacka. Svettigt. hot.gif

Handlade bland annat detta, färsk finsk lakrits. Mums! yummy.gif

Nu ska jag ha en lugn och skön kväll! yes.gif

 

finskt.jpg

Du läste väl om en som åt lakrits och avled ...

(älskar lakrits jag med)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Du läste väl om en som åt lakrits och avled ...

(älskar lakrits jag med)

De flesta människor som dött har ätit korv! :armskeptisk: Varning för korv!

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

De flesta människor som dött har ätit korv! :armskeptisk: Varning för korv!

Alla människor som har dött har fått i sig vatten. Undvik vatten! :fane: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker du mer än 3 liter vatten inom en timme så dör du..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Alla människor som har dött har fått i sig vatten. Undvik vatten! :fane: 

s-l400.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

s-l400.jpg

När barnen var små påpekade jag att vattnet de drack en gång i tiden hade passerat dinosaurier flera gånger om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Har varit och handlat. Var lite för varmt med tjock tröja + jacka. Svettigt. hot.gif

Handlade bland annat detta, färsk finsk lakrits. Mums! yummy.gif

Nu ska jag ha en lugn och skön kväll! yes.gif

 

finskt.jpg

Det är så,en lillördag ska firas

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Du läste väl om en som åt lakrits och avled ...

(älskar lakrits jag med)

Godis av olika slag är det mera sällan att jag konsumerar.

En sådan påse i månaden kanske.
Jag tar risken, tänker jag. :) 

En risk som smakar gott. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

När barnen var små påpekade jag att vattnet de drack en gång i tiden hade passerat dinosaurier flera gånger om.

Det borde väl du gilla, det nästan eviga kretsloppet som livet självt inte klarar sig utan.

Vad tror du, 2-3 miljarder år till för vattnet på Jorden att passera genom blåsor? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, mikaellq säger:

Det borde väl du gilla, det nästan eviga kretsloppet som livet självt inte klarar sig utan.

Vad tror du, 2-3 miljarder år till för vattnet på Jorden att passera genom blåsor? :) 

Nä, jorden har kokat torr innan dess. Inom en miljard år kommer jorden att vara obeboelig. Alla växter och därmed djur dör ut på grund av brist på koldioxid. Ironiskt nog. :P 
 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Future_of_Earth

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Dricker du mer än 3 liter vatten inom en timme så dör du..

Är det volymen som är problemet eller är det något annat som kanske ändrad salthalt i kroppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Davy Jones är en mytologisk varelse som brukar synonymiseras med havets djävul. Drunknade sjömän och sjunkna fartyg brukar idiomatiskt sägas kommit till Davy Jones Locker.[1]

 

Första gången Davy Jones så vitt man vet nämns är i Daniel Defoes bok Four Years Voyages of Capt. George Roberts som utgavs 1726.[2] I Tobias Smolletts bok The Adventures of Peregrine Pickle från 1751 berättas att Davy Jones härskar över alla onda andar i havets djup och att han brukar uppenbara sig i olika former vid oväder, orkaner och på skeppsvrak. Smollett beskriver också Jones' utseende med horn, svans, tre tänder och med blå rök som kommer ur hans näsborrar.[3]

Ursprunget till sägnen är inte klarlagt, men namnet Davy Jones påstås ibland vara en förvrängning av namnen Duffy, ett spöke inom voodookulturen, och Jona, en profet som kastades i havet och svaldes av en stor fisk.[4] Enligt en annan berättelse ägde Davy Jones en krog som ofta besöktes av sjömän. Jones drogade sjömännen och låste in dem i sin ölkällare så att de sedan kunde tvångsrekryteras i brittiska flottan.[1] Francis Gros skriver i The Dictionary of the Vulgar Tongue från 1811 att Davy Jones egentligen är den varelse som i Danmark, Sverige och Norge kallas Näcken och att Davy Jones Locker är en benämning på havet.[5]

En annan historia gör gällande att Davy Jones var en verklig sjörövare som levde på Indiska oceanen på 1630-talet[6] och ytterligare en berättelse menar att Jones var samme person som Duffer Jones, en mytomspunnen sjörövare som ofta hamnade överbord.[7] Davy Jones har också figurerat som kapten ombord på det legendariska spökskeppet Den flygande holländaren.[8]

Termen Davy Jones Lockers motsvarighet på svenska är "Davids höns under isen"[4], som används för någon som försvunnit eller avlidit. Även den svenska termens ursprung är oklar[9] och ett alternativt uttryck är "Pär Matssons höns under isen".[10]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går man tillväga för att få till röd text i ett Facebookinlägg.

Fet text och ändra storlek vet jag, men hittar inget om färg på texten...  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sålde en skottkärra för 250:- i går som jag köpte för 199:- på Rusta i våras. Den skottkärran var så dålig så den var inte ens prisvärd. Ergonomisk katastrof. Köpte nyss en bättre på Granngården och slängde in en annons på den andra. Gubben som köpte var superglad, så glad att han tog den äldsta skrotfärdiga skottkärran på köpet! Den köpte vi 1990 typ.....  rofl.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yezz! Min iMac är nu påväg. Kommer till min dörr någon gång i mitten av nästa vecka, tror jag. Det ska bli kul att få lägga fingrarna på en för dagen riktigt kraftfull och vacker dator igen som helt och hållet är MIN! :wub:

Min första iMac faktiskt!
 

Det blir att städa av skrivbordet nu i helgen. Nio år med med MacBook Pro har gjort att skrivbordet mer eller mindre samlat damm och räkningar.

2066518647_imacpvg.png.e7851690fa7cd509d15e1bd554467834.png

 

 

 

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Yezz! Min iMac är nu påväg. Kommer till min dörr någon gång i mitten av nästa vecka, tror jag. Det ska bli kul att få lägga fingrarna på en för dagen riktigt kraftfull och vacker dator igen som helt och hållet är MIN! :wub:

Min första iMac faktiskt!

Jag kan inte tänka mig att köra dator på nåt annat än en iMac. Att få hela Appleupplevelsen. Vi har två Air men det är som reserv och extra klapp på axeln. Jag köpte en Air för att ha i jobbet. Frun ville ha en Air också för hon höll på att bli tokig på sin skol-PC. Nu har jag inget jobb så jag behöver inte min Air. Men jag får inget för den men den fungerar bra än. Tre beggade burkar och alla bara rullar klockrent.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-09-30 på 23:06, Mattiasgbg säger:

Är det volymen som är problemet eller är det något annat som kanske ändrad salthalt i kroppen?

Hjärnan klarar inte så mycket vatten på kort tid. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-09-30 på 21:21, Pocahontas säger:

Dricker du mer än 3 liter vatten inom en timme så dör du..

Om du dricker 6 liter så har du 50% risk att dö, se artikel nedan.

 

2020-09-30 på 23:06, Mattiasgbg säger:

Är det volymen som är problemet eller är det något annat som kanske ändrad salthalt i kroppen?

 

23 minuter sedan, iMarc säger:

Hjärnan klarar inte så mycket vatten på kort tid. 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenförgiftning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Om du dricker 6 liter så har du 50% risk att dö, se artikel nedan.

 

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenförgiftning

Jag tycker ju att det är en prestation att bara kunna dricka EN liter vatten då åtminstone min mage är proppfull och det låter och skvalpar om den likt en halvfull vattendunk. Men det finns ju extrema människor till allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag tycker ju att det är en prestation att bara kunna dricka EN liter vatten då åtminstone min mage är proppfull och det låter och skvalpar om den likt en halvfull vattendunk. Men det finns ju extrema människor till allt...

Ja, men säg att det var öl då! :devil: 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Telly82 säger:

Ja, men säg att det var öl då! :devil: 

Då går det lätt ner det dubbla! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så himla full av en enda öl. Problemet är att jag aldrig minns om det är nummer 4 eller 5.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...