Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Alix
1 minut sedan, ronny säger:

Ja nu blir det lättare att hitta dig på nationaldagen.

Nja, midsommarafton, men annars tänker du förstås på Lovö. :yeahbaby: Synd att vi gick om varandra. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ronny

Ja midsommarafton var det nog säkert 

det här hittade jag på Allo Allo

3B6D63B5-A293-4175-AAE6-1E59D8AFF3AC.jpeg

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
sefr
2 timmar sedan, Alix säger:

Japp, legitimerad sur gubbe. :P 

men med en busig lock i pannan!  släpp fram ett (åtminstone litet) leende och alla charmas!

Sven

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
19 timmar sedan, ronny säger:

Idag har jag varit på våravslutning där det serverades tårta

(kaffet avstod jag ifrån)

Nämen...? Det var det värsta jag hört! Har du inte lärt dig ÄN efter snart 20 år på forumet att kaffet finns det ALLTID plats för! :hihihi:

:kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
2 timmar sedan, mikaellq säger:

Nämen...? Det var det värsta jag hört! Har du inte lärt dig ÄN efter snart 20 år på forumet att kaffet finns det ALLTID plats för! :hihihi:

:kaffe:

Ja du och @mattem gillar det vet jag....

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Jag kan ju visa hela avsnittet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
9 timmar sedan, mikaellq säger:

Tiden med appen har varit över förväntningar därför att jag slipper jobba med det så förbaskat som med andra epost-klienter med att markera brev som lästa, leta efter specifikt innehåll, med mera. Sön kan därför varmt rekommenderas. 

Bakgrundsuppdatering har nu dessutom kickat in och fungerar som det ska så att jag slipper ställa in den på att hämta nya brev i egna intervaller. Att låta iOS bestämma spar på cykler och energi. Perfekt!

Jag har blivit så nöjd med iOS Unibox epost-klient att jag vill ha den även i min Mac. Appen är exakt så som en epost-app ska vara genom att det bara är att läsa brev man behöver göra. :ThumbsUp:

dock.png

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Jag slutade använda Apples Mail idag och gick över till Checker Plus for Gmail, tillägg i Chrome. Funkar utmärkt. Donerade 5$.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

52BEB1DD-9B1C-44DF-A7C7-0E8A0C027CE7.thumb.jpeg.81b3cc07400ba249daa2ca2c920e9dda.jpeg

Tar del av den stackars norska kvinnans öde. En helt vanlig tjej. Synd på så rara ärter. 💔🖤

#rabies

• Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
3 minuter sedan, Alix säger:

52BEB1DD-9B1C-44DF-A7C7-0E8A0C027CE7.thumb.jpeg.81b3cc07400ba249daa2ca2c920e9dda.jpeg

Tar del av den stackars norska kvinnans öde. En helt vanlig tjej. Synd på så rara ärter. 💔🖤

#rabies

Tragiskt

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Förbannade IDG. Funkar inte att prenumerera på. Klickar på länkar för att läsa artiklar och hamnar i limbo. :superirriterad: Men MacWorld funkar! :galetglad:

Ska nog rensa i epost-flödet, massor med skit... :fundersam:

B8BA7960-74A4-473F-BE26-E24B8545BD11.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Någon som vet hur man avslutar prenumeration på nyhetsbrev från IDG? Länken längst ner i breven leder ingenstans. :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
51 minuter sedan, mikaellq säger:

Någon som vet hur man avslutar prenumeration på nyhetsbrev från IDG? Länken längst ner i breven leder ingenstans. :superirriterad:

Du kanske skulle fråga @felix-d?

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Har varit på avslutning med tårta

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
4 timmar sedan, Alix säger:

#rabies

Valpen hade nog 

C0F1937E-B39E-4760-8529-6C08C02F0FCD.jpeg

FFA3C570-AA58-4D27-82A7-CBD41A520C68.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Sonen är i London och jag är sugen på en Pixel 3a (Googles nyaste budgetmobiltelefon). Men den kostar 399 pund där, vilket är cirka 5000 kronor. I Paris kostar den 399 euro, vilket är cirka 4200 kronor, och i USA kostar den 399 dollar, vilket är 3800 kronor. Så det blir ingen Pixel om inte sonen åker till USA (det ska han inte än på ett tag i alla fall). Konstig prispolitik, men så ser det ut. :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marcushedenstrom
2 timmar sedan, Alix säger:

Sonen är i London och jag är sugen på en Pixel 3a (Googles nyaste budgetmobiltelefon). Men den kostar 399 pund där, vilket är cirka 5000 kronor. I Paris kostar den 399 euro, vilket är cirka 4200 kronor, och i USA kostar den 399 dollar, vilket är 3800 kronor. Så det blir ingen Pixel om inte sonen åker till USA (det ska han inte än på ett tag i alla fall). Konstig prispolitik, men så ser det ut. :fundersam:

Tillkommer väl säkert moms på den i USA.

Brukar ju vara 1:1-förhållande mellan USD (exkl. moms) och GBP annars. Relativt billigt i Paris dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
56 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Tillkommer väl säkert moms på den i USA.

Brukar ju vara 1:1-förhållande mellan USD (exkl. moms) och GBP annars. Relativt billigt i Paris dock.

Annars känns det som att siffran 399 är viktigare än vilken valuta det handlar om. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
Postad (redigerade)

En anhörig har köpt en Moto G5s Plus för 1495:-  som jag har konfigurerat och uppdaterat. Mycket imponerad av byggkvalité och kameran. 

Redigerad av iMarc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Har varit på SM tävling dag 1 av 2

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
2019-05-09 på 17:48, ronny säger:

Ja midsommarafton var det nog säkert 

det här hittade jag på Allo Allo

imageproxy.php?img=&key=aa65a642ed060ff0

3B6D63B5-A293-4175-AAE6-1E59D8AFF3AC.jpeg

Vad var det von Smallhausen sa att du såg ut som @Alix Jehovas vittne

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
20 minuter sedan, ronny säger:

Vad var det von Smallhausen sa att du såg ut som @Alix Jehovas vittne

Ingen aning, faktiskt. :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

knopp.thumb.jpg.e0f0676c08ac2bbc1f97aaf878d79fca.jpg

Dessa dagar bevakar jag min knoppande amaryllis. Nä, det är ingen ekivok eufemism. Utan jag köpte en amaryllis inför julen 2017 och sparade sedan löken, och den planterade jag om. Efter snart ett och ett halvt år så ska den nu blomma (lite mer takt med tiden). Jag har egentligen inte alls skött den som man ska. Jag tycker att alla de där råden man hittar på nätet är rena hokus pokus. Jag har behandlat den som man gör med Medelhavsväxter (den kommer från West Cape i Sydafrika som har sådant klimat). Torrt mesta tiden och en hel del nederbörd nu över vintern. Voilà! ^_^ 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sandhamn1962

Sitter i Orsa och tittar på röran i köket. Jag har rivit ut vedspisen, (Som inte gick att använda), huggit bort allt tegel runt om, och putsat på golvet så att det är slätt. Nu ska elspisen flyttas en bit och kökskåpet med fläkten som sitter ovanför. Ett problem är att jag inte får loss fläkten. Får avvakta och se om någon granne har en längre kryssmejsel som når in till skruvhuvudet. Mina är för korta. Annars får jag vänta till Måndag och köpa en ny........   Det är hårt att vara pensionär! 😓

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...