Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Skulle på notläsarkurs idag i egenskap av kartläsare inom rally. Men tanten har legat med kräkhinken bredvid sängen hela natten. Jag var uppe vid 06.00 och gjorde mig i ordning, men konstaterade att jag får stanna hemma och ta hand om barnen idag.

 

Men med en kopp kaffe i näven framför barnkanalen så klagar man inte att man slapp köra 12 mil enkel resa tidigt på morgonen.

skönt ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanten är iväg och handlar kvällen middag. Blir kött, bea och pommes tillagade med fritös. Gäster väntas till middagen, ska bli trevligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det blev en kebabrulle. ^_^

gott det med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For med yngste sonen till Eskilstuna. Dels behvöde han övningsköra för han ska köra upp nästa vecka och dels skulle vi besöka Stadsmuseet och kolla in de tekniska samlingarna för han skriver en gymnasieuppsats. Det visade sig vara nästan inga besökare så de körde i gång alla gamla maskiner i verkstaden för vår skull!! Vilka killar!! :pompoms: :pompoms: :pompoms: Bifogar några bilder...

post-363-126910264234_thumb.jpg

post-363-126910265338_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For med yngste sonen till Eskilstuna. Dels behvöde han övningsköra för han ska köra upp nästa vecka och dels skulle vi besöka Stadsmuseet och kolla in de tekniska samlingarna för han skriver en gymnasieuppsats. Det visade sig vara nästan inga besökare så de körde i gång alla gamla maskiner i verkstaden för vår skull!! Vilka killar!! :pompoms: :pompoms: :pompoms: Bifogar några bilder...

Grattis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Diskat, städat o dammat överallt. :travolta:

 

Nu en dusch o sen ner till stan o möta upp min vän som kommer o hälsar på. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på "80-årskalas", min grabb och hans fru firade gemensam födelsedag, möe folk var det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alla somnat in nu såhär på lördagskvällen? :ermm:

Nejdå jag är kvar .... hur var konserten igår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på "80-årskalas", min grabb och hans fru firade gemensam födelsedag, möe folk var det..

har de kvar bekantskapskretsen från unga år?

 

vännerna tenderar ju att falla bort när barnfamiljen dyker upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och försökt pyssla med Geektools... märker att mina kodningskunskaper brister... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och försökt pyssla med Geektools... märker att mina kodningskunskaper brister... :chockadskeptisk:

var är Manualen :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var är Manualen :unsure:

Det kan man ju undra...

 

Det mesta som är skrivet verkar vara anpassat för förra versionen av Geektools. Och GUI:t är ändrat en hel del. Hittade en sida med färdiga "geeklets" men hittade ändå inte exakt det jag letade efter. Men men, det är väl bara att leta vidare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har de kvar bekantskapskretsen från unga år?

 

vännerna tenderar ju att falla bort när barnfamiljen dyker upp

 

Det är blandat, arbetskamrater, gamla kompisar, som också har barn, dock inte barndomskamrater, och resten var tjocka släkten..+ William förstås, som busa rejält.

Fler kalas följer, ett barnbarn, Marcus fyller 20, om några veckor, sedan fyller William 3 strax efter, sedan blir Sandra 16.

Vill ha motorcykel, men det blir inget med det. Går det inte lika bra med en iPad, sa jag...den kan du färdas i cybern med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och sugit på en god whisky framför tvn senaste timmen.

Ibland känns livet bara jävligt bra. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är blandat, arbetskamrater, gamla kompisar, som också har barn, dock inte barndomskamrater, och resten var tjocka släkten..+ William förstås, som busa rejält.

Fler kalas följer, ett barnbarn, Marcus fyller 20, om några veckor, sedan fyller William 3 strax efter, sedan blir Sandra 16.

Vill ha motorcykel, men det blir inget med det. Går det inte lika bra med en iPad, sa jag...den kan du färdas i cybern med...

 

ipad är i alla fall trafiksäkrare än både MC och bil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alla somnat in nu såhär på lördagskvällen? :ermm:

Inte än, men snart.

Såg filmen Ragtime innan jobbet, Milos Forman (Amadeus mm) regisserad film efter bok av E.L. Doctorow. Snygg film (läcker inledning) fast jag saknar humorn från hans tidigare filmer, den här är mer som Amadeus i stilen. Måste läsa boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man vaken igen

 

det blir en hel del sport idag också

 

12.30 skidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det kaffe phika.gif

 

Blev sent i natt, men med trevligt sällskap och bra filmer på SVT så han klockan bli närmare 02.00 innan han körde hemåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det snöar tyvärr här också

men nu tror jag inte på några 10 minus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir arg... såg en annons under säljes som länkade till tradera. Säljaren är rätt uppenbart en bluffare. Han har fått en ny MBP 13.3" i present, men då han redan har en så säljer han datorn. Tur att ens familj/vänner frågar innan de köper presenter för 15 000:- och bilden han har lagt upp är från en affär (applestore?) som inte är svensk då tangentbordet är amerikanskt/engelskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Nejdå jag är kvar .... hur var konserten igår?

Bra konsert. :rockapa:

 

Nu :kaffe: o sen ut på en promenad. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...