Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Detta tyckte jag lät skoj... från Hålligång på Berns med Hasse och Tage:

 

Hyllning till August Strindberg

-----------------------------------------

Det var en afton i början Maj Den lilla trädgården på Mosebacke var inte ännu öppnad för allmänheten

och rabatterna var ännu icke uppgrävda. Uppgrävt var däremot det övriga Stockholm

Från Klara Kyrka hörde jag de första spröda signalerna,Adolf Fredrik stämde in i kören med sin

smattrande prneumatiska borrar och Hedvig Eleonora svarade med sin kraftiga bas.

Tänt var det här... och ett tu tre så vaknade Stockholm med en smäll.

Inifrån Mosebacke hörde jag de glada skratten från Konsumpersonalen,där var ett liv och ett kiv.

Jag gick till Berns till röda rummet, icke insläppt abonnerad av en fläskhandlarekongress som satt med stora svarta coca cola groggar i händerna och väntade på att det franska fruntimret skulle sjunga på engelska

Var voro då litteratörerna?

Jo de voro på Mallorca och söp upp sina stipendier,eller också så sutto de i akademin och gåvo varandra pengar. Men de riktiga litteratörerna då, de fån nummer nidderton och uppåt vad leva de av? Åh de hava nog sin bergning,de har han av det skola vi fira i melodiradion. jag rusade ut från Berns tvärs över Norrmalmstorg och in på biblioteksgatan

Då såg jag mitt namn lysa emot mig i eldskrift från tobakshökarnas fönster...Köp August stod det. Köp August och Lotta.... det var makterna

jag var förföljd, jag rusade genom ridlandskapet och upp i blå tornet och låste in mig i den innersta kammaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på stan o tagit ett par kalla i vänners sällskap. Nu är dom på konsert o jag är hemma. Känner mig lite seg o är lite hostig. Ska ta en kopp thé med honung i o sen är det läggdags. :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på stan o tagit ett par kalla i vänners sällskap. Nu är dom på konsert o jag är hemma. Känner mig lite seg o är lite hostig. Ska ta en kopp thé med honung i o sen är det läggdags. :gaspar:

då var det nog bra att du inte gick med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är väskan packad, brödet bakat, bingobrickorna utskrivna och alla papper i ordning.

I morgon bär det av på Ålandskryssning med teaterfolket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är i stockholm, idag har jag shoppat lite och imorgon ska jag på båtmässan :)

 

hela familjen är uppe i helgen, bor hos mina kusiner så nu har jag utsikt över massa vatten nedanför lidingö. Sitter i ett höghus, 5e våningen på larsberg, lidingö :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brb ska hämta mer te

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är i stockholm, idag har jag shoppat lite och imorgon ska jag på båtmässan :)

 

hela familjen är uppe i helgen, bor hos mina kusiner så nu har jag utsikt över massa vatten nedanför lidingö. Sitter i ett höghus, 5e våningen på larsberg, lidingö :)

Nej men vad kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att de tog fram sin kit. :utskallning:

En karl som inte kan sticka och virka är ingen riktig karl. B)

 

Säg inte att du inte kan det, lilleman. :chockadskeptisk:

 

:hihihi:

 

Nja, jag har faktiskt kunnat, och skulle inte ha något alls emot att sticka/virka nånting. Men det jag syftade på var att poker känns som en sån där syssla med grabb-grabbgänget tillsammans med ett par öl. Några av grabbarna röker och resten har en rejäl prilla under läppen. Det är så jag föreställer mig en pokerkväll med grabbarna, och i den bilden vet jag inte riktigt hur stickning passar in. Däremot håller jag med dig om att en riktig karl bör vara beredd att kunna sticka nånting.

 

Precis kommit hem. Har hört med en kille på blocket om han vill sälja en sak som jag ska ge min lillebror i julklapp. Hittade nämligen en sak han länge velat ha länge till ett väldigt billigt pris, och då gäller det att passa på när chansen finns. Ska snart lägga mig, eftersom jag ska upp och träna imorrn. Blir första ordentliga spjutpasset och jag får chansen att testa min nyinköpta stav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar bara lite på situationen där: Ni sitter ett gäng grabbar och spelar poker. Och sen när du åker ut så börjar du sticka. Inte för att vara sån men, hur reagerade de andra grabbarna när du plockade fram stickorna?

 

1. Det var två tjejer med (tjejer spelar också poker).

2. Det är inte omanligt att sticka.

3. En av de andra killarna försökte också lära sig sticka (dock inte den kvällen).

4. Kvällen var utlyst som en poker/stickningskväll.

5. Tjejen stickade också när hon åkte ut.

 

Så, de reagerade inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det var två tjejer med (tjejer spelar också poker).

2. Det är inte omanligt att sticka.

3. En av de andra killarna försökte också lära sig sticka (dock inte den kvällen).

4. Kvällen var utlyst som en poker/stickningskväll.

5. Tjejen stickade också när hon åkte ut.

 

Så, de reagerade inte alls.

Jag spear INTE poker. :chockadskeptisk:

 

Sticka är dock cool. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp!

idag råkade jag sätta mig på helt fel tåg

och hamnade inte alls där jag hade tänkt mig

det löstes dock med ett mobil samtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i morgon får jag sovmorgon det kommer att kännas skönt att slippa gå upp kl 8.30 ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i morgon får jag sovmorgon det kommer att kännas skönt att slippa gå upp kl 8.30 ^_^

 

 

8:30 på en söndag är inte bra för magen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8:30 på en söndag är inte bra för magen :D

inte på en lördag heller ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne..men jag gör det ändå, spelar tennis alla lördagar mellan 9 och 10 *gäspar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne..men jag gör det ändå, spelar tennis alla lördagar mellan 9 och 10 *gäspar*

och vem har du kommit närmast i spelstyrka ? Björn Borg , Boris becker , André Agassi

andre-agassi.jpeg

Tennis%20-%20Campioni%20Boris%20Becker.jpg'bjornborg1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och tittar på skräckministeriet.

Freddi Wadling var med så jag fick ta en paus

och lyssna på ett par låtar med honom.

Underbar känsla i den pipan. post-15957-1257643506_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade poker med ett gäng från tjejens jobb i går kväll. Kul! När jag åkte ut, så hade jag garn och stickor att trösta mig med. Jag är nybörjarstickare, så jag bara gör nån jävla grytlapp eller nåt än så länge, haha! :D

Själv försöker jag lära mig min symaskin genom att sy gardiner. Ganska enkelt faktiskt, vik rakt, dra ett strykjärn över, vik igen, stryk igen, sy en rak söm. Rätt kul, men jag borde haft fler nålar.

En gång i tiden kunde man köpa "Till" kryddat med pors, enbär och kvanne. Jag gillade den skarpt trots att jag normalt inte gillar annat än rena smaker i öl. Nu finns varken Till eller kryddningen kvar, annat än i min jästunna; dock utan kvanne.

Julölen som säljs är ofta kryddade med typiska pepparkakskryddor och det gillar jag absolut inte men det här känns rätt.

Både pors och enbär är ju faktiskt gamla traditionella ölkryddor i Norden; dessutom blir man sugen på skinksmörgås när man dricker den så det måste vara ett julöl.

Till??? Någon forntida bryggd?

 

Är väl ungefär pepparkaka i den här, http://www.nyab.se/produkter/visa/id/16 , men den är en höjdare i bolagets sortiment tycker jag, utan att synat testat årets giv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag först uppe? Sedär. Ska snart iväg och slåss med pinnar. Får se om jag orkar med svärdet sen efter också. Efter det blir det hårdstädning här hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och tittar på skräckministeriet.

Freddi Wadling var med så jag fick ta en paus

och lyssna på ett par låtar med honom.

Underbar känsla i den pipan. post-15957-1257643506_thumb.gif

Så sant som det är sagt. :respekt:

 

--

 

God morgon alla på forumet. Jag ska dricka thé med (Pocas) honung i idag eftersom rethostan inte ger med sig. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sovit lite drygt 12h och är utvilad och pigg så här tidigt på morgonen :pompoms:

 

Njuter av kaffet, snusen och Eric Clapton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket att göra i helgen, hinner nog inte hänga här så mycket... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...