Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

gött med alperna,

 

jag ska till sälen i januari och på sportlove ska jag till Idre och sen på påsklovet ska jag till Bad Ga Stein :D

 

Ojoj, vad härligt. Du måste gillar skidåkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för Sci-Fi på TV6, The Lost Room...

 

Tar en skiva av ett underbart gott bröd vi bakat idag. med Yoghurt, rågmjöl, grahamsmjöl, Linfrö, Solrosfrö, Pumpafrö och annat gott i...tog lång tid i ugn, nästan 2 timmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för Sci-Fi på TV6, The Lost Room...

 

Tar en skiva av ett underbart gott bröd vi bakat idag. med Yoghurt, rågmjöl, grahamsmjöl, Linfrö, Solrosfrö, Pumpafrö och annat gott i...tog lång tid i ugn, nästan 2 timmar...

 

Tycker yoghurt i bröd kan ge en fantastiskt härlig smak! Och i mat också för den delen. Gillar yoghurt ;)

 

Nyligen upptäckt att USB-minnen har gått ner sjukt i pris. Man kan ju köpa 8GB för under 200 spänn! När 32GB kommer till den prisnivån slår jag till :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en skiva av ett underbart gott bröd vi bakat idag. med Yoghurt, rågmjöl, grahamsmjöl, Linfrö, Solrosfrö, Pumpafrö och annat gott i...tog lång tid i ugn, nästan 2 timmar...

Receipt tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Receipt tack. :)

 

 

Det är rätt "omfattande", får ta mig tid och skriva ner det.. :P

 

Lättbakat fullkornsbröd ( 2 st) Obs. Sättes in i kall ugn

 

1 lit naturell Yoghurt

1 paket jäst

2 dl linfrö

2 dl solrosfrö

1 msk salt

10 dl grahamsmjöl (600 gr)

4 dl fint rågmjöl (220 gram)

 

smör till brödformar

2 dl pumpakärnor

 

 

Ljumma yoghurten till 37°

Finfördela jästen i en bunke och häll över yoghurten.

Rör den tills jästen löst sig

 

Tillsätt linfrö, solrosfrö, salt, mjölet.

Rör samman så allt blandas.

 

Låt jäsa under plastfolie i 30 minuter.

 

Smörj 2 st 1 1/2 liters brödformar.

Häll hälften av pumpakärnorna i formarna.

Fördela degen i formarna. Strö över Pumpafröna och platta till i formen

 

Sätt formarna på galler längst ner i den kalla ugnen.

 

Sätt på ugnen till 200°

Grädda en timma.

 

Täck sedan brödet med aluminiumfolie i ugnen, och sänk värmen till 175°

Låt brödet gräddas ytterliggare 45 minuter.

 

Ta ut och låt svalna en stund innan du stjälper upp dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på kurs hela dagen, sen tränat och sen kört spinning. Nu sitter jag hemma och lirar CoD5 och dricker cola light :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på kurs hela dagen, sen tränat och sen kört spinning. Nu sitter jag hemma och lirar CoD5 och dricker cola light :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver jag tillägga att det är ett supergott bröd, och lätt att göra, även om det tar god tid på sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt "omfattande"

 

Ta ut och låt svalna en stund innan du stjälper upp dem

Tack så mycket. :ThumbsUp:

Ska provas i morgon. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat idag o efter jobbet så åkte jag hem till en kompis som har problem med sin iBook G4. Jag frågade häromdan om dagens moderna internet kan störas av väder, eftersom det blåste kraftigt i tisdags.

 

Ringde ISP:en, men de hittade inga fel, utan bad oss kolla med ny Ethernet-kabel o en annan dator för att ses att felet inte ligger däri. Kompisen kom iaf senare på felet.. hon har ett parti med trägolv utanför sin lägenhetsdörr som slipades i tisdags. Den gubben som slipade golvet körde maskinen så hårt in i golvkanten/golvlisten precis där telekabeln är inbyggd, så han slipade av en bit av kablen med golvslipmaskinen! Man kan se själva koppartråden! :huh:

 

Nu är jag hemkommen från min tjej. Hade med mig en av mina externa hårddiskar (ännu en gång) för att koppla in i hennes PC, men den dyker fortfarande inte upp. Skit samma, hon får vänta på att jag köper ny hd eller får hon köpa en själv. :P

 

På väg hem så kom det upp en bil bakom vars förare placerade sig så nära att endast det berömda hårstrået kunde få plats mellan våra bilar. Jag bromsade lätt för att visa att han borde hålla avstånd (för om det händer nåt som gör att jag måste tvärbromsa så är det jag som sitter med whiplash-skada resten av livet. Nej tack!) o då får han stora spelet. Tutar oavbrutet, blinkar/kör med helljus o när vi kommer fram till en rondell så får jag stanna för att släppa fram trafik i rondellen. När jag startar igen så hör jag honom skrika o gapa.. öh öh, hallå, stanna.. Då har han gått ur bilen för att "prata" med mig. Jag hör att han rivstartar för att komma ikapp meg fram tills nästa rondell o hela tiden kör han med helljus i nacken på mig, trots att vi har mötande trafik hela tiden.

 

På måndag är det jag som ansöker om skyddade personuppgifter på Vägverkets fordonsupplysning. En sån puckomagnet som man är så kommer man en vacker dag ha en idiot hemma utanför dörren. :huh:

 

Nu är det snart läggdags, ska ju jobba i morgon, som vanligt. :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vad jag älskar denna låt.

 

Brothers in arms - Dire straits :D

Mycket bra låt! Har du något underbart som musiken kommer ut ifrån? :whistling: (högtalare/förstärkare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra låt! Har du något underbart som musiken kommer ut ifrån? :whistling: (högtalare/förstärkare)

 

Njaa, ett par Logitech Z-4 kopplade till iMacen, så det är väl inte top notch antar jag.

 

Förresten, är det så här dina bin bygger sina bon Poca?

http://d.imagehost.org/view/0017/2916b1b41...5ed5b492259.jpg

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Estrellas nya Salt & Vinäger chips nu ikväll! :galetglad:

 

Ska njuta ett par st nu ihop med kall Fanta. ^_^

 

Seriöst? Finns vinägerchips att köpa i Sverige nu?

Käkade några för ett par år sedan på en restaurang och minnet som satt kvar i skallen var ljuvligt. Därför letade jag runt som en tok efter vinägerchips i affärer ett tag, med negativt resultat. Därför var det fantastiskt nu när jag kom till USA för några veckor sedan och upptäckte att de sålde vinägerchips i varje gatuhörn - innan jag upptäckte att det faktiskt inte var så gott egentligen. :P

 

Aja, nu vet jag det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinäger chips är inte gott!

 

Jag kör med orginell Coca cola light och Dill chips :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinäger chips är inte gott!

 

Jag kör med orginell Coca cola light och Dill chips :propellerbaver:

Orginell Cola? Vem gör den? Hur smakar den? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orginell Cola? Vem gör den? Hur smakar den? :totaltgalen:

Originell :borstatanderna:

 

Jag gör cola, vill du ha? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tog de bort vanilla coke egentligen?

En smaksensation...:(

Den kommer säkert komma tillbaka nångång i framtiden bara för att.. :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Varför tog de bort vanilla coke egentligen?

En smaksensation...:(

 

Den finns kvar i Sverige. Du kan beställa den på Gray's American Food Store, det finns onlinebeställning :D

 

Vissa ICA-affärer har också Vanilla Coke i sitt sortiment. ICA:n vid mig har även Mountain Dew :D :D :D, Cherry Coke och Snapple

 

 

Har förövrigt ätit en god middag bestående av räkor och rostat bröd. Tog mig även ett litet glas Malibu efteråt, mmm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah fast Gary's sida är nere för underhåll :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...