Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya forumet 2018


Ollie Williams

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vet inte, men det hade varit bättre om det föregåtts av diskussion eller motivering.

Jag håller på dig, du!, som Helmut på gruppboendet brukar hojta när jag promenerar eller cyklar förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Jag skulle prova med att klicka på triangeln längst ner jämte brevet och notiser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, e-snobben säger:

Just denna funktion har man troligtvis infört utifrån tron att de flesta kommer att gilla den. Och det är väl inte jättemånga kritiska röster hittills? (Såvida det inte startats ett upprop i en ny tråd som jag ännu inte har hunnit läsa).

Du snarare kommenterar min fråga än besvarar den. Jag är fullt tillfreds med att funktionen finns. Den stör mig inte längre. Men det var inte vad min fråga handlade om. 

Jag firade nyss tioårsjubileum som medlem. I alla fall under min nuvarande nick. Man vet aldrig när man ska sluta.

Om man ska sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, e-snobben säger:

Om du hade haft kvar den där funktionen för att rösta upp inlägg så hade du dessutom kunnat belöna honom med ett pluspoäng. Detta eftersom din åsikt i den här frågan redan är registrerad i och med ditt inlägg. ;) 

Man kanske borde sluta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, e-snobben säger:

Då får det väl bli lite som jag resonerade förut. Från början var jag lite fundersam och kanske kritisk, men efter lite betänketid kom jag fram till att det är en funktion som jag gillar. Så om det är bra eller dåligt att de inte frågat är inte relevant för mig. Det stör mig inte att de gjort på det sättet.

Okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, e-snobben säger:

Just denna funktion har man troligtvis infört utifrån tron att de flesta kommer att gilla den. Och det är väl inte jättemånga kritiska röster hittills? (Såvida det inte startats ett upprop i en ny tråd som jag ännu inte har hunnit läsa).

Då den anonyma +-funktionen redan fanns tycker jag att det här är en förbättring. Men jag tycker inte att den anonyma +-funktionen var bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

Kan man inte ta bort det publika meddelandet nu? Det händer inget längre, forumet är som det har blivit. 

Jodå, det händer fortf saker - men det kommer nog att den tas bort. :yeahbaby: Felix & c/o sköter det där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, modEric säger:

Jodå, det händer fortf saker - men det kommer nog att den tas bort. :yeahbaby: Felix & c/o sköter det där...

Jag märker inget. Alla buggar är intakta et cetera. Jaja, whatever. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag märker inget. Alla buggar är intakta et cetera. Jaja, whatever. :mellow:

Nja, det händer väl inget just nu (läs; helg), men det finns nog mer saker än “buggar” som det pysslas med. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, modEric säger:

Nja, det händer väl inget just nu (läs; helg), men det finns nog mer saker än “buggar” som det pysslas med. :crossfingers:

Menar du med citattecknen att det inte är buggar utan att jag bara gnäller? Tja, kanske det. Men jag tycker att det är konstigt att man via svart stjärna emellanåt hamnar på näst sista sidan när man tidigare togs till det sist olästa inlägget på sista sidan. Så var det inte innan. Eller att man ibland får dubbel upplaga av texten när man dikterar in den via mobil plattform/IOS.

Exempel ur högen.

Fast när jag beskriver sådant här får jag bara frågor om vad jag menar. Jag kan inte uttrycka det bättre än så. Jag är ingen webbutvecklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Menar du med citattecknen att det inte är buggar utan att jag bara gnäller?

Nej, absolut inte - utan att det kanske finns mer saker än just “buggar”, och andra saker som kanske inte syns heller. Sen, allt som är fel är nödvändigtvis inte en bugg, men som det kanske kan behövas fixas med ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, jag har rätt till min egen upplevelse. Och den är att nu när forumet är sjösatt, så sker det inte mycket från IDG:s sida. När man exempelvis går tillbaka till ”gamla” trådar är bilder bara borta. Med gamla menar jag några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Alix säger:

När man exempelvis går tillbaka till ”gamla” trådar är bilder bara borta. Med gamla menar jag några månader.

 

Ja, det har jag också sett en del trådar så. @felix-d skrev lite om det problemet innan:
 

2/9/2018 på 17:54, felix-d säger:

Problemet med saknade bilder som ni skrev om här tidigare borde vara löst nu. Ni kan väl säga till annars? (Det hade blivit ett fel med uploadskatalogen för de gamla bilderna som orsakade detta).

 

Så det kan ju hända att det är fler. Men beroende lite på hur det ser ut (den saknade bilden) så kan det även vara fler.

 

T ex ett tag visades inte bilder från Twitter för mig - det fick jag justera i Privacy Badger. Då visades bara namnet på bilden i ren textform: bilden123456.png

 

Och det kan ju vara en länkad bild som försvunnit.

 

Har du nåt exempelinlägg? Provat med/utan ev tillägg?

 

- - -

 

När mina bilder försvann såg det ut såhär (som Poca skrev)

Skärmavbild 2018-02-06 kl. 14.54.17.jpg

 

En del andra har sett annorlunda ut - bara text... med/utan länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att personer utan konto kan posta i forumet?

Jag tycker det är fel utan ska man posta så ska man ha ett konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Hur kan det komma sig att personer utan konto kan posta i forumet?

Jag tycker det är fel utan ska man posta så ska man ha ett konto.

Helt enig. Man kan ju som gäst posta hur hemska inlägg som helst utan att det ger några direkta konsekvenser. Idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Helt enig. Man kan ju som gäst posta hur hemska inlägg som helst utan att det ger några direkta konsekvenser. Idiotiskt.

 

Exakt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, lappen71 säger:

Hur kan det komma sig att personer utan konto kan posta i forumet?

Jag tycker det är fel utan ska man posta så ska man ha ett konto.

Var/när/hur...? :fundersam:

 

Jag såg en “gästpost” häromveckan och rapporterade det då, i samband med att det kom en rapport (anmält inlägg) om spam på en annan “gästpost” dagen efter. Felix skrev där att han också hade noterrat det och tagit bort det. :yeahbaby:

 

Öppnar jag ett nytt fönster i privat läge (⇧⌘P) och går till denna tråden, så möts jag av:

 

5a89a7eb435aa_MWF_gastpost.png.f4358e361a61c39eeae96694f48f3d6d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, modEric säger:

Var/när/hur...? :fundersam:

 

Jag såg en “gästpost” häromveckan och rapporterade det då, i samband med att det kom en rapport (anmält inlägg) om spam på en annan “gästpost” dagen efter. Felix skrev där att han också hade noterrat det och tagit bort det. :yeahbaby:

 

Öppnar jag ett nytt fönster i privat läge (⇧⌘P) och går till denna tråden, så möts jag av:

 

5a89a7eb435aa_MWF_gastpost.png.f4358e361a61c39eeae96694f48f3d6d.png

 

Här har du flera stycken

 

https://forum.macworld.se/topic/183615-iphone-6-sms-konversation-hamnar-fel/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall ni inte ser det på samma sätt som mig lägger jag in bilder på hyr det ser ut för mig.5a89ae6549dc1_Skrmavbild2018-02-18kl_17_47_51.thumb.png.972ccb7efafe8973e277af65df552159.png5a89ae6a2d16f_Skrmavbild2018-02-18kl_17_47_43.thumb.png.0f9fc91043864e06adb8c432ce0d3724.png5a89ae6ec8be6_Skrmavbild2018-02-18kl_17_47_35.thumb.png.efe6af541e647ec34ed90f8321baf2a2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, bra... :yeahbaby: Har rapporterat/anmält första tråden där och lagt till info om den andra, och uppdaterat i diskussionen med Felix. Vi får hoppas han tar det direkt imogon bitti. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...