Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya forumet 2018


Ollie Williams

Rekommendera Poster

1 minute ago, modEric said:

@sevensleeper har du sett att man kan baka in Spotify... T ex dina signaturlänkar:

 

 

 

 

Synd att de inte fanns som minispelare, så kunde du ju mosa in dem direkt i signa. :)

 

Det visste jag inte, men som du säger - synd att man inte kan få dem som små spelare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Har gått igenom alla forum nu och har skrivit ner vilka det är som (inte) har. 4st var det. Resten har som på bilden - med en sån “skapa konto”-ruta. Och sen var det ett forum utan sån ruta. Tycker det är bättre, och renare, och f f a så som vi hade innan. Det står ju “Sign up” överst på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, e-snobben säger:

Så beroende på vilken avdelning på forumet man besöker så har man kunnat posta inlägg utan att vara registrerad medlem?

Jepp. Men IDG jobbar hårt på forumet och dess säkerhet. Var så säker. B) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att jag inte gick på den lätte att göra en tråd för varje bugg jag har hittat. Det hade varit mycket skrik för lite ull, på min bekostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av mina motton är

Rör inte något som fungerar! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu senast (Språktråden) dikterade jag in ett inlägg. Vid diktering brukar jag ibland få texten i dubbel upplaga.

Det fick jag nu också, men nu med ytterligare ett problem: En av meningarna klipptes sönder. Till synes helt slumpmässigt. 

Så jag klippte ur det och klistrade in det på rätt plats. Resten tog jag bort, av det överflödiga.

Men den del jag klistrade in fick en annan formatering när jag väl postade inlägget. WTF?

Någon lustigkurre kommer väl att säga: ”Men använd inte diktering då”.

Nähä? Det gick bra innan. Och jag klarar mig alldeles utmärkt utan liveformatering av medielänkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu försvann Vad gör du idag-tråden.

Kanske som en konsekvens av att en vinterhatande moderator flyttade just mitt vintriga inlägg till vädertråden.

De mer vårbejakande inläggen i nämnda tråd är antagligen kvar.

Även om tråden är (temporärt?) försvunnen. 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, e-snobben säger:

Det kan ju vara så att problemet är svårt att lösa. Man blundar ju inte bara och slänger in ny kod i forumet hur som helst tänker jag.

Vad gäller mening två är det en subjektiv definitionsfråga som man kan ha olika meningar om. Mening ett har jag ingen uppfattning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Kanske som en konsekvens av att en vinterhatande moderator flyttade just mitt vintriga inlägg till vädertråden.

Om det är mig du syftar på* (antar jag), vet jag inte vad du pratar om. :fundersam: Vaknade för ett par timmar sen och har inte sett den tråden idag.

* “en vinterhatande moderator”... Något man blir stolt över att bli kallad. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, modEric säger:

Om det är mig du syftar på ...

Nä. Inläggets natur i sitt sammanhang åsyftades. För övrigt, hur ska jag kunna veta vem som gör vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man svarar i en tråd elller gör en ändring i en tråd, så tar det uppåt en minut innan man ser förändringen...jävligt underligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Pocahontas säger:

Man svarar i en tråd elller gör en ändring i en tråd, så tar det uppåt en minut innan man ser förändringen...jävligt underligt..

Det är sådant som kallas utveckling. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

Det är sådant som kallas utveckling. :) 

Vill nog hellre kalla det inveckling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!


Angående gäster som kan kommentera: 

2018-02-18 på 16:25, lappen71 säger:

Hur kan det komma sig att personer utan konto kan posta i forumet?

Jag tycker det är fel utan ska man posta så ska man ha ett konto.

 

2018-02-18 på 23:37, e-snobben säger:

Så beroende på vilken avdelning på forumet man besöker så har man kunnat posta inlägg utan att vara registrerad medlem?

 

Som ni redan märkt hade vissa underforum fortfarande fel rättigheter vilket gjorde att gäster kunde kommentera där. Jag hade kollat på det tidigare men verkar som att det inte lösts för alla forum, bland annat iPhone-forumet. Nu har jag gått igenom det igen och vad jag kan se kan inte gäster kommentera längre. Bra att ni såg detta!



Angående bilderna,

2018-02-18 på 11:08, Alix säger:
  2018-02-18 på 11:01, modEric säger:

   ... Har du nåt exempelinlägg? Provat med/utan ev tillägg? ...


Ja, här och här. Finns ingen bild, med eller utan tillägg.

 

Bilderna som saknas i tråden som länkats till är inlänkade externt och när jag försöker öppna den externa länken finns inte bilden längre. Därför visas den inte. Forumet har en funktion för att cacha och lagra externa bilder lokalt för att vi inte ska få https-fel samt att externa bilder som försvinner fortfarande kan visas. Men bilderna i detta inlägg försvann innan uppgraderingen gjordes och har därför inte cachats upp.

 

Så här ser länken ut till den cachade bilden i tråden: https://forum.macworld.se/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://www.bilddump.se/bilder/20180110214519-81.170.246.205.jpg&key=ed58062d0b28c0cef6f77585ba01dd70183b16bbc0d80554d4259a129a8e8611

Originalbilden som man kan hitta i länken verkar inte längre fungera: http://www.bilddump.se/bilder/20180110214519-81.170.246.205.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-02-12 på 20:22, modEric säger:

Men det exakt las in - det kanske @felix-d berätta närmare när det gjordes. Jag tycker det är en bra/trevlig funktion i a f.

 

Och om/när @felix-d läser det här... Ett önskemål: Inne på Profilen. Om man kunde sätta fliken “Om mig” till förvald vy vore det nog bra. Då blir det mer just en Profil. Aktivitet är det nog inte så många som läser (av gammal inkörd vana).


Japp efter uppgraderingen kunde inte alla se vem som reagerat eller gillat inlägg. Tanken var inte att det skulle vara dolt, men det dröjde lite innan jag ändrade den inställningen överallt bara. 

Det är en bra idé, jag har redan kolla om det går att sätta fliken [om mig] som förvalt men det verkar tyvärr inte gå i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-02-12 på 21:11, Alix säger:

dump.png.81fd97e7f1226cb70281d4ed64e32da1.png

 

Eh, ja, det är mycket jag inte känner igen. Webbläsare... Plats... Sådant... :lol: 

 

Jag får också upp Amazon som webbläsare. Får undersöka det senare. Tack för att du meddelade det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, e-snobben säger:

Har du kollat avdelningen som den här tråden är postad i? För en gäst har gjort en inlägg där för en timme sen.


Ja jag ändrade precis detta så nu ska det inte längre gå att gäst-posta där heller. Var kanske 10 underforum som fortfarande hade fel inställning förut och tillät detta innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, e-snobben säger:

Jag markerade min senaste tråd som löst, men bästa inlägget - om det är det du syftar på som notis - syns inte först i tråden som i gamla forumet. Det blir bara grönmarkerat.

Nä, det är inte lika tydligt som tidigare, och ingen ruta med svaret inbäddat - men t v om titeln... Den gröna rutan med:  √ Löst . Det är en länk. Klicka på den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, felix-d säger:

Det är en bra idé, jag har redan kolla om det går att sätta fliken [om mig] som förvalt men det verkar tyvärr inte gå i dagsläget.

Ajdå, vad synd. Hoppas det går att lösa senare då. Tänkte mest att det kanske bara går att byta i mallen el js vilken som styr det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

En del användare är lysande. Andra är lysander.

 

Skärmavbild 2018-02-26 kl. 18.22.19.png

Andra heter Pocahontass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hade jag visst missat...vad det nu ska vara bra för ???? :whistling:

Skärmavbild 2018-02-26 kl. 18.33.11.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...