Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 6 sms konversation hamnar fel


Wiggy66

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har nyligen börjat använda en Iphone 6 och när jag är i en sms konversation där man skickar sms fram och tillbaka så hamnar inte varje sms i kronologisk ordning utan jag får scrolla upp för att se varje svar. Alltså svaret från den jag har en konversation med hamnar efter varandra och inte efter mina. Jag vill alltså att varje sms ska hamna efter varandra i den ordning dom skickas, det har dom alltid gjort i mina tidigare Iphone`s. Men inte nu, någon som har lösningen ?

 

Hoppas ni förstår den förklaringen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på att ingen förstår din felbeskrivning.

 

Handlar det om SMS eller om iMessage? Är meddelandebubblorna blå eller gröna?

Kommer svaren som ett nytt sms eller kommer dom i fel ordning i själva konversationen?

 

Av din vaga beskrivning så tycker jag det låter som att du skickar dina meddelanden med mailadress och inte ditt telefonnummer.

Gå in och titta i inställningar för meddelande och se till att "Du kan nås för iMessage" är både mailadresser och ditt telefonnummer.

 

Samt att "Börja nya konversationer från" är enbart ditt telefonnummer.

 

Har det en gång blivit fel så går tidigare konversationer inte att fixa till utan man får börja om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

När man går in vid

Du kan nås för iMessage

och telefonnumret och den bocken är ljusare alltså inte klickbar - vad e felet då?

 

svar på mina meddelanden hamnar också före / över mitt skickade meddelande 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonnumret kan man alltid nås på för iMessage i telefonen. Det kan man inte ändra. Det är på andra enheter, som inte är telefoner, som det är på ett annat sätt. Skickar du meddelanden från iPhone eller från Mac eller annan enhet? Det kan hända det blir dubbelt, det kan också förekomma att man får mottagarens meddelanden dubbelt - ofta handlar det då om att man har haft telefonen avstängd en tid och då har avsändaren skickat som SMS, eftersom den inte kom fram som iMessage och då när man slår på telefonen igen så får man både SMS och iMessage fast med en fördröjning, alltså först kan det ena komma och sen efter en stund kan det andra komma. Och då kan man ha hunnit skriva meddelanden innan... Här handlar det egentligen om avsändarens inställningar. 

Men för så smidig funktion som möjligt, ha bara telefonnr på och sänd bara från telefonnr. 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Vid en konversation så hamnar svaren ovanför mina meddelanden. Exempel:

 

Hej

     Hej

Bra

       Hur är läget?

15

       Vad blir 3 x 5?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det också dessvärre. Det blev så efter senaste uppdateringen av iOS.

 

Edit: som tur är använder jag väldigt lite SMS, det blir WhatsApp, Facebook, Twitter som jag kommunicerar med vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Citat

 

Hello Amir,
WhatsApp Announce:

Sorry for the inconvenience. We are aware of the issue, and we are doing our best to improve WhatsApp in a future update.

That’s what WhatsApp announced for this problem and they are going to fix that this conversation problem next update. Unfortunately this is impossible to fix this problem at the moment. We recommend you to wait for the next update without change your settings.

 

WhatsApp Conversations are not in Chronological Order! How to Fix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samna här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Hoppar in i skaran med samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Tuttosinistro

Ingen som hittat en lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Jag hade samma fel.

Tror det rättade till sig själv, men jag gjorde detta:

 

Loggade ur Apple-ID på alla enheter, så ingen enhet var inloggad.

Startade om alla enheter och sedan loggade in på alla enheter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...