Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya forumet 2018


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Hittade ingen tråd om detta så jag startade en.

Kan detta verkligen vara meningen?

 

Screen Shot 2018-02-05 at 13.59.28.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Jag tror inte att forumet är 100% klart och att alla funktioner är aktiverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får hoppas detta inte är färdigt på långt när, ser bedrövligt ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begriper inte varför citerafunktionerna har fått byta sida på grund av gillafunktionerna. Och jag vill att den grå stjärnan ska ta mig till sista inlägget även i lästa trådar.

”Oläst innehåll” har en massa grafiskt tjafs som jag kan klara mig utan, särskilt den där händelselinjen längst till vänster i mittkolumnen. Vad tillför den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här lät det på det andra forumet också när det forumet bytte till detta gränssnitt :)

Nu är det inge som gnäller längre utan har vant sig och sett fördelarna med extra funktioner.

Kan ju säga att på en iPad ser forumet bra mycket bättre ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa senaste inlägg??? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Så här lät det på det andra forumet också när det forumet bytte till detta gränssnitt :)

Nu är det inge som gnäller längre utan har vant sig och sett fördelarna med extra funktioner.

Kan ju säga att på en iPad ser forumet bra mycket bättre ut.

All kritik som du inte delar tycker du är ”gnäll”. Det säger nog mer om dig än de som kritiserar. 

För egen del saknar jag mest funktionen att klicka på den grå stjärnan och hamna sist i en tråd.

Men det kanske är utveckling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pocahontas säger:

Visa senaste inlägg??? 

Här tex

 

Skärmavbild 2018-02-05 kl. 15.51.11.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Pocahontas säger:

Visa senaste inlägg??? 

Eller här

 

 

Skärmavbild 2018-02-05 kl. 15.52.42.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

All kritik som du inte delar tycker du är ”gnäll”. Det säger nog mer om dig än de som kritiserar. 

För egen del saknar jag mest funktionen att klicka på den grå stjärnan och hamna sist i en tråd.

Men det kanske är utveckling?

Att du gnäller är mer en regel än undantag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Att du gnäller är mer en regel än undantag :D

Quesque erat demonstrandum. :rolleyes::D

Varför citerafunktionerna har bytt plats blir ännu konstigare när man går till den mobila plattformen. Där finns inte någon gillafunktion på högersidan.

Mycket bra dock att den mobila plattformen nu tar fler tecken än tidigare. Exempelvis citattecken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

All kritik som du inte delar tycker du är ”gnäll”. Det säger nog mer om dig än de som kritiserar. 

För egen del saknar jag mest funktionen att klicka på den grå stjärnan och hamna sist i en tråd.

Men det kanske är utveckling?

Jag behöver inte trycka på någon stjärna för att komma till sist i en tråd.

Räcker med att jag trycker på inlägget.

5a7871324df24_Skrmavbild2018-02-05kl_15_56_03.png.778eafbc846e0a7c312b56153dbf4e93.png

 

Eller att jag låter pekaren ligga på trådtiteln en stund så popup:en dyker upp och jag trycker på.

 

5a78719b3c237_Skrmavbild2018-02-05kl_15_56_21.thumb.png.f86b8ccce99bc84a9e66387f6030b344.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag behöver inte trycka på någon stjärna för att komma till sist i en tråd.

Räcker med att jag trycker på inlägget.

5a7871324df24_Skrmavbild2018-02-05kl_15_56_03.png.778eafbc846e0a7c312b56153dbf4e93.png

 

Eller att jag låter pekaren ligga på trådtiteln en stund så popup:en dyker upp och jag trycker på.

 

5a78719b3c237_Skrmavbild2018-02-05kl_15_56_21.thumb.png.f86b8ccce99bc84a9e66387f6030b344.png

Inget av det där rör vad jag pratar om, utan jag utgår från den här sidan (där stjärnorna finns). Om stjärnan var grå där innan så kunde man ändå klicka på den, så kom man till sista inlägget. Inte numera.

dump.png.9de55cac9b7b99a0155dd5bfc29b50d9.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggar in, men kommer ändå inte in förrän jag väljer Forum.

Lämnar jag sidan kommer jag likt förbannat till inloggningssidan... får se om det hjälper att ta bort kakan och logga in igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att sortera forum kategori också

så att man kan solla bort det man inte är intresserad av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vi får se hur det går. Jag förhåller mig försiktigt positiv tills vidare. På det stora hela har det inte skett mycket utveckling i forum- eller chattsvängen de senaste 15 åren eller så. Eller, ja, chatprogrammen (dvs, facebook numera) är ju sämre än de mest använda motsvarigheterna var för 15 år sedan såklart. 

Hur det ser ut på platta eller mobil gör mig inte så mycket, det är mycket viktigare hur det ser ut på dator eftersom det är på dator man "surfar," konsumerar och producerar (om det så är slösurferi) oöverträffat snabbast fortfarande. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Inget av det där rör vad jag pratar om, utan jag utgår från den här sidan (där stjärnorna finns). Om stjärnan var grå där innan så kunde man ändå klicka på den, så kom man till sista inlägget. Inte numera.

dump.png.9de55cac9b7b99a0155dd5bfc29b50d9.png

Du säger att man inte kan komma till det sista inlägget enkelt och jag säger att det kan man visst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Ollie Williams säger:

Den största skillnaden på den mobila plattformen enligt bilden. Hej Adblock gamle vän!

2612E2E7-E096-4031-9195-915F6FEF373A.png

Purify är väl värd sitt pris. Samma utvecklare som Ublock. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, lappen71 säger:

Du säger att man inte kan komma till det sista inlägget enkelt och jag säger att det kan man visst

Nej, jag skrev följande, och det var var du fetade: 

”För egen del saknar jag mest funktionen att klicka på den grå stjärnan och hamna sist i en tråd.”

Men det du visade kan andra ha nytta av. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, e-snobben säger:

Hur gör man förresten om man vill förhandsgranska?

Man tittar noga på vad man har skrivit innan man klickar på ”Skicka”. :hihihi:  (= Det är borta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Vad har topplistan för funktion ?  Det står att Alix är vinnare....

vad får man för pris? Att äta så mycket semlor man vill på Borås bästa konditori ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, ronny säger:

 Vad har topplistan för funktion ?  Det står att Alix är vinnare....

vad får man för pris? Att äta så mycket semlor man vill på Borås bästa konditori ?

Nä, jag har ju inte ens pallplats... :P

dump.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Nä, jag har ju inte ens pallplats... :P

dump.png

Då får du titta igen för så här såg det ut nyss

4AA88872-157D-4356-9D54-317B3AB87EC4.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...