Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya forumet 2018


Ollie Williams

Rekommendera Poster

17 timmar sedan, e-snobben säger:

Jag kunde inte logga in utan var tvungen att återställa mitt lösenord. Var det så för alla, eller några, eller?

Jag hade samma problem, fick byta lösenord (kanske var av godo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar
12 minuter sedan, e-snobben säger:
39 minuter sedan, BjornS säger:

Jag hade samma problem, fick byta lösenord (kanske var av godo)

Om du stänger webb-läsaren och går till forumet igen, är du inloggad direkt då, utan att klicka på forumets Hem-länk?

Om ni har problem med inloggningen nu, och inte hade det tidigare...

  • Se till att använda https://, och rensa era cookies.
  • Kan vara bra att rensa historiken för forumet,
  • ...och f f a uppdatera ev bokmärken (http:// -> https://).

:crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, e-snobben säger:

"Förvirrad" och "Ledsen" ger uppröstningsvärdet 1 men ingen poäng till medlemmen. De andra ger samma uppröstningsvärde samt 1 poäng till medlemmen.

Siffrorna som visas är inte poängen utan hur många som röstat/klickat på de olika. Det skiljer väl sig lite mot innan, men då fanns det ju bara ett +. Poängmässigt så är det som du skiver att alla ger 1p förutom förvirrad och ledsen.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar nya forumet, mycket snyggare. Jag har dock inte testat alla funktioner ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ser det ut så här på ModEric inlägg?

Skärmavbild 2018-02-06 kl. 14.54.17.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Pocahontas säger:

Varför ser det ut så här på ModEric inlägg?

Skärmavbild 2018-02-06 kl. 14.54.17.jpg

Ja, tyvärr... De har inte fått ordning på alla bifogade bilder än. Saknar ganska många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, e-snobben säger:

Hur gör man förresten om man vill förhandsgranska?

Klicka på ikonen längst till höger - ett dokument med förstorningsglas. :yeahbaby:

5a79b91855f21_forhandsgranska.png.9bd04604737b17defa682f53e9127394.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är konservativ och är mest intresserad av funktion. Vilket inte är samma sak som nya funktioner. Det nya forumet är ganska chockartat förändrat. Man vänjer sig vid allt utom dödliga sjukdomar. Tiden får utvisa hur det blir men just nu är jag ganska trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, sevensleeper säger:

Jag gillar nya forumet, mycket snyggare. Jag har dock inte testat alla funktioner ännu.

Jag gillar det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag är konservativ och är mest intresserad av funktion. Vilket inte är samma sak som nya funktioner. Det nya forumet är ganska chockartat förändrat. Man vänjer sig vid allt utom dödliga sjukdomar. Tiden får utvisa hur det blir men just nu är jag ganska trött.

Nu finns det ännu en anledning att hänga här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, e-snobben säger:

 

Jaså den lilla jäkeln! :D

 

Men smileyn blir inte en smiley förrän man är tillbaks i redigeringsläget och trycker return. Lite lurigt.

 

Den hade inte jag heller sett. Finns även i mobil vy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, e-snobben säger:

Har du ovanligt format på dem? Hittills har det fungerat för mig i alla fall.

Nej, inga ovanliga format alls. Gamla forumet tillät bara png, jpg,gif osv... inga kostigheter där. Sett i ganska många trådar att det saknas bilder - inte bara mina.

Så här ser det ut i FF:

signa_inga_bilder.png.c5948c162c900494be0ab9d67efc726f.png

Går säkert att fixa till och ladda upp nya osv... men jag tänkte jag väntar tills de är klara - då det är lite väl många som saknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, e-snobben säger:

 

Jaså den lilla jäkeln! :D

 

Men smileyn blir inte en smiley förrän man är tillbaks i redigeringsläget och trycker return. Lite lurigt.

Yep... Den lilla. Låt oss kalla den ikonen för “Lennart” fr o m nu. ^_^

 

Smileys... skriv en, och sen gör en mellanslag så skall den renderas direkt i inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, e-snobben säger:

Lennart? :fundersam: 

Känner du till fler jäkel än Lennart? ^_^:totaltgalen:

 

De knaparna/ikonerna som finns där nu ar bara ngn form av basic-uppsättning. Det kommer mer och fler:

NWF_verktygsrad.png.68f27928e020db98cdf954fe801b9196.png

fr beta-forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugg: Om jag dikterar in text i rutan via mobilen (Iphone 5s, IOS 11.2.5) så får jag oftast två uppsättningar av samma text. Händer ingen annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju katastrof - hittar inte ens mina egna trådar och inga ämnen som förut - finns det någon förklaring någonstans???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, BjornS säger:

Jag hade samma problem, fick byta lösenord (kanske var av godo)

Det är bra, "qwertyu" är säkrare än "qwerty".

 

Det bästa jag hittat är det horisontella blå strecket som visar gränsen mellan lästa och olästa inlägg i en tråd. Fast det ger mig ingen information när jag rullar lite i någon riktning så det borde kompletteras med ett blått vertikalt streck i ena marginalen som visar antingen läst eller oläst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 hours ago, lappen71 said:

Jag gillar det också.

Härligt när vi är överens. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte längre se inläggstexten som skrivs utan formatering (citatrutor mm)? Tidigare fanns en knapp för ändamålet till vänster om B,I,U-knapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, e-snobben säger:

Det verkar inte så. Men behövs det egentligen nu?

Behövs väl inte för mänsklighetens överlevnad, men jag gillar att ha kunna kontrollera hur mina inlägg ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Kan man inte längre se inläggstexten som skrivs utan formatering (citatrutor mm)? Tidigare fanns en knapp för ändamålet till vänster om B,I,U-knapparna.

Har bett om det jag med. Det kommer däremot mmer/fler knappar istället för BBCode. Men man vill ju ha det läget att kunna både skriva och redigera inlägg med.

Det mesta kan man fortf skriva för hand med BBCode, så är det en citatruta du vill göra med ett namn går det fortf med:

[quote name="fooBar"]...[/quote]

...

 

Mem som sagt - det kommer mer...

NWF_verktygsrad.png.68f27928e020db98cdf954fe801b9196.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, e-snobben säger:

Bilder som jag postat i nya forumet finns i min lista. De bilder jag postat innan uppdateringen finns inte. ...

Samma här. Är många bilder som saknas. Antar att det är något som skall fixas med då det fungerat bra på beta-forumet inför uppgraderingen. Men det är många(s) bilder, t ex de i min signa, och även andra(s)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, e-snobben säger:

Det verkar inte så. Men behövs det egentligen nu?

Ja, jag anser det - men kanske inte alla behöver det, eller ens vill ha det. För mig handlar det både om vana och flexibilitet + att jag tycker det går väldigt mycket fortare att skriva i det textläget, än att hålla på att fippla med formateringen med knappar &/el kortkommandon. Sen har jag ett webläsartillägg som jag med högerklicksmenyn kan formatera en himla massa. En riktig tidssparare har den varit.

 

Just nu tar det väldigt mycket längre tid att skriva varje inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, modEric säger:

Har bett om det jag med. Det kommer däremot mmer/fler knappar istället för BBCode. Men man vill ju ha det läget att kunna både skriva och redigera inlägg med.

Det mesta kan man fortf skriva för hand med BBCode, så är det en citatruta du vill göra med ett namn går det fortf med:


[quote name="fooBar"]...[/quote]

 

 

Mem som sagt - det kommer mer...

NWF_verktygsrad.png.68f27928e020db98cdf954fe801b9196.png

Det gamla BBCode-läget innebar att man kunde detaljgranska även citat, och börja med lite maskingenerad kod som man sedan kunde optimera. Det blev också ett syntaktiskt stöd (typ ordlista, heter det quote eller quuutee?) som nu inte finns.

Nu är det bara WYSIWYWYG.

 

Jag gillar att "markera allt som läst"-knappen har gjorts effektivare, klick + retur istället för klick + flytta + klick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart i hela friden hittar man grupperna nu mera - ser bara en enda lång orm??

Jag såg ämnesgrupper tidigare idag men nu är de borta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...