Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macOS Sierra — problem, notiser och iakttagelser


xeric

Rekommendera Poster

Jag kör ElCapitan och upptäckte funktionen av en slump när jag installerade den för ett tag sedan. Hade inte en tanke på den och undrade vad i hela friden som var på g tills jag mindes att jag läst om funktionen tidigare. Så den var påslagen vid installationen av ElCap.

Ja, visst upptäcker man den när den är aktiverad! Det står inte länge på förrän den stora pekaren märks tydligt. Att jag skulle ha missat den i ett år är om än inte omöjligt så i alla fall högst osannolikt.

 

 

 

Bestämma vad? Vad är det som är motsägelsefullt med min beskrivning?

Du kan visst inte låta bli att dryga dig eller hur?

 

Definition av att skaka.

 

 

Så fortsätt med ditt ordklyveri du men faktum är att funktionen är påslagen per default så jag tror inte ett skit på vad du säger.

 

Jag blev av med ett par bilnycklar för ett halvår sedan, du har möjligtvis inte koll på var de finns också? Har letat efter dem, men det skulle vara trevligt att få svar från en som vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

Ja, visst upptäcker man den när den är aktiverad! Det står inte länge på förrän den stora pekaren märks tydligt. Att jag skulle ha missat den i ett år är om än inte omöjligt så i alla fall högst osannolikt.

 

 

Jag blev av med ett par bilnycklar för ett halvår sedan, du har möjligtvis inte koll på var de finns också? Har letat efter dem, men det skulle vara trevligt att få svar från en som vet.

 

 

Du har helt klart missat den och det är ett faktum.

Eller så kanske du har avaktiverat den när du haft en rödvinsfylla :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hur fasen lyckades du ta en skärmdump samtidigt....lär mig master ;)

 

Denna esoteriska kunskap kan vara dig för mycket. JC_pray.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Du har helt klart missat den och det är ett faktum.

Eller så kanske du har avaktiverat den när du haft en rödvinsfylla :D:D:D

 

På tal om att vara dryg…

Jag ställde en fråga för 20 inlägg sedan, fick omgående ett föredömligt svar (med illustration!) om vad det berodde på och var inställningen fanns.

 

Därmed var jag nöjd. Men inte du. Du bara fortsätter med ditt dravel i inlägg efter inlägg. Till en början kan det ha ett visst underhållningsvärde, men ganska snabbt blir det tjatigt.

Eller jag har kanske missat de inläggen där du har en poäng? De är kanske ”borttagna”?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Sierra idag. Det enda trassel jag har märkt so far är att mitt soldrivna tangentbord Logiteck k760 inte upptäcktes via BT-inställningar. Efter att jag installerat Logitech options upptäcktes detta.

http://support.logitech.com/sv_se/software/options

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På tal om att vara dryg…

Jag ställde en fråga för 20 inlägg sedan, fick omgående ett föredömligt svar (med illustration!) om vad det berodde på och var inställningen fanns.

 

Därmed var jag nöjd. Men inte du. Du bara fortsätter med ditt dravel i inlägg efter inlägg. Till en början kan det ha ett visst underhållningsvärde, men ganska snabbt blir det tjatigt.

Eller jag har kanske missat de inläggen där du har en poäng? De är kanske ”borttagna”?

 

 

Du var helt klart inte nöjd eftersom du mot bättre vetande förnekar att funktionen någonsin slagits på.

Angående dryg så var det du som började och jag gav igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud ut via optiska utgången på min gamla MacMini 2010 slutade fungera efter uppgradering till Sierra. Eller ja... det gick att välja Digital ljudutgång och det lyser rött i kabeln men förstärkaren känner inte av någon ljudsignal. Hittade inga felinställningar så jag gav upp och läste tillbaka en TimeMachine med 10.11.6 från precis innan jag la in Sierra och ljudet fungerar åter via optiska utgången. Vet inte vad som kan ha felat och orkar inte felsöka vidare heller.

Datorn som agerar Mediastation vid TV:n får rulla vidare på El Capitan några månader innan jag ger Sierra ett nytt försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever att Finder har svårare att ansluta till utdelningar på mina Nas:ar

Oberoende om det är Afp eller Smb så måste jag ibland trycka på "Anslut som" och då fungerar det.

 

Edit: Inget som jag upplevde under beta perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-63248700-1474823466_thumb.png

 

Min mini är fortfarande (konec roku) vilket är något slaviskt språk för "Mid". Detsamma hände när jag uppdaterade till El Capitan ifjol. Mycket märkligt fel, som dock går att leva med. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifkonecroku.png

 

Min mini är fortfarande (konec roku) vilket är något slaviskt språk för "Mid". Detsamma hände när jag uppdaterade till El Capitan ifjol. Mycket märkligt fel, som dock går att leva med. :D

 

Ja, det är väl ett av de där mindre problemen. Men den repar sig inte om du byter systemspråk till exempelvis engelska och tillbaka igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är väl ett av de där mindre problemen. Men den repar sig inte om du byter systemspråk till exempelvis engelska och tillbaka igen?

Nej, jag har testat. Ändå intressant hur det ens kan bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu på din bild att du även har med ”Startskiva”, det har inte jag i min översikt (iMac mitten av 2011). Har du mer än en hårddisk i din Mini?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu på din bild att du även har med ”Startskiva”, det har inte jag i min översikt (iMac mitten av 2011). Har du mer än en hårddisk i din Mini?

Nej, men jag har en ansluten, kontinuerligt klonad hårddisk, som backup, som också kan fungera som startskiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt "tyst" på forumet fast det har lanserats ett nytt OS X. Månne månne de har lyckats denna gång att prångla ut ett OS som är färdigt. :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt "tyst" på forumet fast det har lanserats ett nytt OS X. Månne månne de har lyckats denna gång att prångla ut ett OS som är färdigt. :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers:

 

Totalt odugligt är det. Inte färdigt på långa vägar. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tänker på ett odugligt OS som kraschade,startade om,program som inte fungerade på det så är det Windows Me :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är desinformation.

Nej det är ingen desinformation. Har/får man stora problem (oavsett version), så är en clean install, det som gäller - och det sidan handlade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ingen desinformation. Har/får man stora problem (oavsett version), så är en clean install, det som gäller - och det sidan handlade om.

Det är inte det det handlar om i grunden här. Vad skulle vara nytt med det? Gäller alla operativsystem i alla tider. Desinformationen gäller det underförstådda att Sierra skulle drabbas av "freakouts" i någon betydande omfattning, som därtill då endast kan botas av en "clean install". Samma typ av journalistik som när kvällstidningarna skriver om inbrottsvågor i semestertider... No shit, Sherlock! :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Totalt odugligt är det. Inte färdigt på långa vägar. :bla:

 

Mot din nördreaktion ;) anför jag saknaden av "hjälp mig"-trådar och "hur går jag tillbaka till ElCap?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...