Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macOS Sierra — problem, notiser och iakttagelser


xeric

Rekommendera Poster

 

Det är lugnt hittills som jag ser det.

 

Det känns inte kul om man ska drabbas av de där storleksproblemen för typsnitt t ex. Men det kliar i fingrarna nu när installationsprogrammet är hämtat. Funderar på att leta reda på en USB-pinne att lägga det på tills vidare. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

 

Är några detsamma som många? ;)

 

Nej, men det finns ett antal trådar redan. De program jag använder mest ska i och för sig vara kompatibla, som sagt, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, men det finns ett antal trådar redan. De program jag använder mest ska i och för sig vara kompatibla, som sagt, vi får se.

 

Jag har "häckat" här på forumet under en drös av nya OS från Apple. Så lite erfarenhet har jag av nylanseringar. Nu är denna purfärsk så vi får vänta och se om det är bara marginella saker eller om det löper amok... :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det är väl några i den här tråden om inte annat.

 

Nja, så många barnsjukdomar tycker jag inte har framkommit här. Därmed inte sagt att de inte finns – de kan ju ha redovisats på annat håll, därav min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det känns inte kul om man ska drabbas av de där storleksproblemen för typsnitt t ex. Men det kliar i fingrarna nu när installationsprogrammet är hämtat. Funderar på att leta reda på en USB-pinne att lägga det på tills vidare. Vi får se.

 

Det är inte ens bekräftat att det är ett problem.

Utan jag tror att han som ställde frågan inte vet vad han pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har "häckat" här på forumet under en drös av nya OS från Apple. Så lite erfarenhet har jag av nylanseringar. Nu är denna purfärsk så vi får vänta och se om det är bara marginella saker eller om det löper amok... :crossfingers:

 

Jag installerar, blundar och håller för öronen :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag installerar, blundar och håller för öronen :pinch:

 

Man kan också avvakta. Man måste inte slänga in nya OS på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siri tolkar C som K. Jag sa "Öppna mappen Komposition" och då öppnade Siri mappen "Compositions". Riktiga ilandsproblem men ska det fungera så ska det väl. :fundersam:

 

Jag upprepade samma fråga tre gånger och Siri svarade: "Det här är vad jag hittade" i det att hon öppnade samma mapp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då måste det vara ett specifikt problem för dig för jag behöver inte ändra något för inget har ändrats. Gissningsvis är det ett klart fall av SBS här igen :)

Tycker det är intressant att Apple supporten säger att det har tagits bort (något som det bevisligen inte gjort)

 

Som vanligt har jag full koll på vad jag pratar om. Siri kom med på köpet utan att man bad om det när man uppgraderade till Sierra.

 

Här kan du läsa delar av våran chat där det klart och tydligt står det jag påstod. Du kanske ville göra dig putslustig. Igen.

 

 

post-78308-0-96180300-1474470820_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då ska vi se vad det blir för storlek på texten i det här inlägget.

Storleken på texten här är densamma, alltid, om man inte formaterar texten manuellt.

 

Liten text (10px)

Stor text (48px)

 

Däremot kan man ställa in i de flesta webläsare vilken förvald storlek man vill ha på allt, &/el även zoom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som vanligt har jag full koll på vad jag pratar om. Siri kom med på köpet utan att man bad om det när man uppgraderade till Sierra.

 

Här kan du läsa delar av våran chat där det klart och tydligt står det jag påstod. Du kanske ville göra dig putslustig. Igen.

 

 

 

Det du påstår är inte en funktion i Sierra utan i forumet.

Som du såg kunde jag enkelt ändra textstorlek på det jag skriver i forumet så det är inget Apple kan bestämma att ta bort.

Att du lägger upp ett svar på en fråga som vi inte ser ger inte mycket utan gör det bara mer

Istället tycker jag att du ska svara på min fråga som jag tidigare ställde.

 

 

VAR kan du inte välja textstorlek 12?

 

Så kanske det blir lite mer klart vad problemet är.

 

Sen vet jag inte varför du nämner Sirir som att det skulle vara en del i problemet. Något man kan se att du frågat den stackars killen i supporten.

Siri kan du stänga av så det är ett icke problem.

Ledsen men det är inte jag som gör mig lustig över dig utan det är du som gör det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vad är SBS?

 

Googla på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Skit bakom spakarna måste det betyda eftersom det är du som skriver det.

 

Stämmer bra det. Ingen är ofelbar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Felaktig partition(GUI) var god formatera om hårddisken" Nä du det tänker jag inte göra. Bytt HD i MacAir till en större klonad SSD. Funkat bra i ett par år nu, men Apple vill inte låta mig installera Sierra

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Felaktig partition(GUI) var god formatera om hårddisken" Nä du det tänker jag inte göra. Bytt HD i MacAir till en större klonad SSD. Funkat bra i ett par år nu, men Apple vill inte låta mig installera Sierra

 

?

 

Är det en fråga eller ett påstående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt fungerar, iWorks, MS Office, Mail, Adobe Creative Cloud, alla externa hårddiskar startar och fungerar - Ingen kris alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då måste det vara ett specifikt problem för dig för jag behöver inte ändra något för inget har ändrats. Gissningsvis är det ett klart fall av SBS här igen :)

Tycker det är intressant att Apple supporten säger att det har tagits bort (något som det bevisligen inte gjort)

 

Jag har större tillit för Apple Supportern <snip />. Varför är det liten text i Macforumet efter uppgraderingen till Sierra. Innan uppgraderingen var den alltid större.

 

Innan uppraderingen kunde man i Safari och Mailinställningar under Övrigt (Den med kugghjulet) ändra fontstorlek själv. Den funktionen finns inte längre i Sierra. Alltså har Apple Supportern helt rätt när han säger att man tagit bort den funktionen. Att man kan gå in i menyraden på textredigeraren och ändra fontstorlek, fetstil, understruket har över huvudtaget inte ett dugg med saken att göra., <snip />.

 

 

Låt bli personliga påhopp.

Rensat, med ett par <snip />

/Eric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har större tillit för Apple Supportern <snip />. Varför är det liten text i Macforumet efter uppgraderingen till Sierra. Innan uppgraderingen var den alltid större.

 

 

Så varför ställer du frågan här på forumet om du litar på Apple supporten mer?

Jag har svarat på din fråga så gott det går med tanke på den begränsade information du gett. Jag har efterfrågat mer information om VAR du inte kan ändra textstorlek men du har inte kommit med något svar.

Jag har t.o.m visat att det val av textstorlek i forumet är valbart till skillnad vad du påstod.

Du påstod att du måste gå in och ändra varje gång du besöker forumet. Något som inte stämmer.

 

 

Tycker du det inte är konstigt att det är bara du som upplever detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan uppraderingen kunde man i Safari och Mailinställningar under Övrigt (Den med kugghjulet) ändra fontstorlek själv. Den funktionen finns inte längre i Sierra.

Ja, du i menar Inställningar->utseende

 

post-64246-0-65812500-1474528441_thumb.png

 

Är den verkligen bortplockad? ...inte bara flyttad? Känns som en grundläggande funktion/inställning. Man brukar (i de flesta webläsare) även kunna sätta minsta storlek, så sidor med microliten text får det man satt som minsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...