Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macOS Sierra — problem, notiser och iakttagelser


xeric

Rekommendera Poster

Innan uppraderingen kunde man i Safari och Mailinställningar under Övrigt (Den med kugghjulet) ändra fontstorlek själv. Den funktionen finns inte längre i Sierra. Alltså har Apple Supportern helt rätt när han säger att man tagit bort den funktionen. Att man kan gå in i menyraden på textredigeraren och ändra fontstorlek, fetstil, understruket har över huvudtaget inte ett dugg med saken att göra., <snip />.

 

 

Låt bli personliga påhopp.

Rensat, med ett par <snip />

/Eric

 

Du kan fortfarande ändra text och font i mail.

 

post-64246-0-58769400-1474529004_thumb.png

 

Så man kan verkligen fundera vem det är som är det nu moderatorerna klippt bort.

Min slutsats att det är du :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

 

Du kan fortfarande ändra text och font i mail.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-09-22 kl. 09.16.16.png

 

Så man kan verkligen fundera vem det är som är det nu moderatorerna klippt bort.

Min slutsats att det är du :) :) :)

Om du ser att man rensar trådar behöver du inte mata på med skärmdumpar efteråt med samma text jag redigerade bort. Antar att det var olycklig timing. Om inte, låt bli sånt.

/Eric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ser att man rensar trådar behöver du inte mata på med skärmdumpar efteråt med samma text jag redigerade bort. Antar att det var olycklig timing. Om inte, låt bli sånt.

/Eric

 

 

Jag tog bilden FÖRE du redigerade och tänkte inte alls på att det du tog bort syntes i bilden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta har med uppdateringen att göra, men min mus tappar sin Bluetooth-koppling titt som tätt. Fenomenet började efter uppdateringen, så Sierra är huvudmisstänkt.

Någon annan som har liknande problem? Eller ska jag börja felsöka hårdvaran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta har med uppdateringen att göra, men min mus tappar sin Bluetooth-koppling titt som tätt. Fenomenet började efter uppdateringen, så Sierra är huvudmisstänkt.

Någon annan som har liknande problem? Eller ska jag börja felsöka hårdvaran?

Ta bort enheten och para om dem till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det första jag gjorde. Hjälpte inte.

Aha, ursäkta, min tankeläsning sviktar. Då är det bara att återvända till El Capitan, använda trådad mus, eller stå ut tills det kanske kommer en uppdatering som löser problemet. Man vågar knappt fråga vad det är för slags mus, om du har kollat om det finns nya drivrutiner, för det har du så klart redan gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak: Får ni effekter att fungera (ta emot) i Meddelanden? För mig funkar det i iOS 10 men inte i Sierra.

(Ja, jag vet, det är ett problem av gigantiska proportioner! Men ändå…)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, ursäkta, min tankeläsning sviktar. Då är det bara att återvända till El Capitan, använda trådad mus, eller stå ut tills det kanske kommer en uppdatering som löser problemet. Man vågar knappt fråga vad det är för slags mus, om du har kollat om det finns nya drivrutiner, för det har du så klart redan gjort.

 

Okej, jag kan möta dig halvvägs. Kanske borde jag ha redovisat att det är en Magic Mouse och att jag redan testat ditt tips. Å andra sidan blir det lite jobbigt om jag ska säga att musen är påslagen, det finns batterier i den, Bluetooth är igång på datorn, musen befinner sig i samma rum som datorn (som är igång!) och så vidare, och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag kan möta dig halvvägs. Kanske borde jag ha redovisat att det är en Magic Mouse och att jag redan testat ditt tips. Å andra sidan blir det lite jobbigt om jag ska säga att musen är påslagen, det finns batterier i den, Bluetooth är igång på datorn, musen befinner sig i samma rum som datorn (som är igång!) och så vidare, och så vidare.

Ja, visst är det trist att tillhandahålla nödvändiga uppgifter för att andra ska kunna bidra med nya tänkbara problemlösningsförslag. Jag vet. Det händer här i forumet hela tiden. Ändå kämpar vi på, i blindo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst är det trist att tillhandahålla nödvändiga uppgifter för att andra ska kunna bidra med nya tänkbara problemlösningsförslag. Jag vet. Det händer här i forumet hela tiden. Ändå kämpar vi på, i blindo!

 

Håller med dig om att det ibland är magert med information när frågor ställs och problem tas upp. Men det finns ju också en avvägning där relevansen bör tas med – att datorn är startad kanske får förutsättas.

 

Och om du läser mitt inlägg så var min fråga om någon annan också haft dessa problem; jag är intresserad av att höra om det är något som är relaterat till Sierra (ett ja på frågan) eller har med min hårdvara att göra (ett nej).

Det var vänligt av dig att tipsa om hur jag går vidare med felsökningen, men det var inte det jag frågade om (om vi nu ska vara petiga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å, du kan förlita dig på att jag inte kommer att göra om det!

 

Tråkigt. Dina tips och förklaringar har hjälpt mig många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt. Dina tips och förklaringar har hjälpt mig många gånger.

Jag kommer antagligen att glömma bort att jag var på dåligt humör idag. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siri tolkar C som K. Jag sa "Öppna mappen Komposition" och då öppnade Siri mappen "Compositions". Riktiga ilandsproblem men ska det fungera så ska det väl. :fundersam:

 

Jag upprepade samma fråga tre gånger och Siri svarade: "Det här är vad jag hittade" i det att hon öppnade samma mapp igen.

 

Utvecklarna har nog sett Monty Pythons klassiska sketch. :) Reseagenturen med Mr Smoketoomuch, kunden som vill ha en "batalogue" för han uttalar "c" som "b"... och får förslaget att då kan han ju säga "k" istället för "c"... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mycket problem med pdf dokument som är ifyllbara i Sierra.

Redigera tidigare ifyllda pdf dokument ger lite konstiga effekter, bl.a att ifylld text står kvar fast man raderat den och fyller man på med ny text blir det dubbeltext då den gamla står kvar. Utskrifter blir dock korrekta. Sparar jag dokumentet och startar det igen ser det korrekt ut.

Markera ett ifyllt pdf-dukement och trycka på mellanslag visas också fel då den ifyllda texten inte visas alls.

Dubbelklicka på dokumentet så själva Förhandsvisning startar visas dokumentet korrekt, tills man rederar iffyld text då alltså.

Fler som har problem med pdf-dokuement?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fler som har problem med pdf-dokuement?

 

 

Japp samma här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade detta pdf-dokument men det fungerade. Både i webbläsaren Chrome och i Förhandsvisning.

 

 

Fungerar inte för mig.

Laddar ner filen,skriver något,sparar den,öppnar igen och markerar där jag redan skrivit så blir det dubbletter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte för mig.

Laddar ner filen,skriver något,sparar den,öppnar igen och markerar där jag redan skrivit så blir det dubbletter.

Jaha, du menar som dumpen? I så fall samma här.

 

post-28798-0-43820400-1474543887.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du menar som dumpen? I så fall samma här.

 

attachicon.gifpdf.png

 

 

Exakt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är skönt att höra att jag inte är ensam om problemet... haha jo det är skönt förresten :totaltgalen:

 

Och det behöver ju inte vara bara skadeglädje; det bidrar också till att ringa in problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...