Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macOS Sierra — problem, notiser och iakttagelser


xeric

Rekommendera Poster

 

Utvecklarna har nog sett Monty Pythons klassiska sketch. :) Reseagenturen med Mr Smoketoomuch, kunden som vill ha en "batalogue" för han uttalar "c" som "b"... och får förslaget att då kan han ju säga "k" istället för "c"... :)

 

 

Siri är ju dessutom inställt på svenska. Hade jag ställt in engelskt språk så vore det ju logiskt, men inte annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

En annan sak: Får ni effekter att fungera (ta emot) i Meddelanden? För mig funkar det i iOS 10 men inte i Sierra.

(Ja, jag vet, det är ett problem av gigantiska proportioner! Men ändå…)

 

Ingen?

Jag har sett lite olika uppgifter. Är det meningen att det ska fungera? Att man inte kan skicka med effekter står i alla fall klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet vad det ny systemtypsnittet heter. I El Capitan var San Fransisco. De ser någon mindre ut och rundare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om detta vart uppe, men tycker min MacBook, tar någon sekund längre på sig att vakna från vila nu med Sierra, än när de hade El C.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt en ny egenskap hos ”markören”, ”muspekaren”, eller vad den där pilen som styrs av musens läge kallas. Om man rör musen med små, ganska snabba rörelser fram och tillbaka, blir markören förstorad.

En inställningsfråga? Eller en nyhet i Sierra? Eller har jag helt enkelt missat det i tidigare OS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt en ny egenskap hos ”markören”, ”muspekaren”, eller vad den där pilen som styrs av musens läge kallas. Om man rör musen med små, ganska snabba rörelser fram och tillbaka, blir markören förstorad.

En inställningsfråga? Eller en nyhet i Sierra? Eller har jag helt enkelt missat det i tidigare OS?

 

 

Kom redan med El Capitan.

 

Edit: Eller kanske jag känner så eftersom jag kört med Sierra så länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt en ny egenskap hos ”markören”, ”muspekaren”, eller vad den där pilen som styrs av musens läge kallas. Om man rör musen med små, ganska snabba rörelser fram och tillbaka, blir markören förstorad.

En inställningsfråga? Eller en nyhet i Sierra? Eller har jag helt enkelt missat det i tidigare OS?

Ja, en inställningsfråga, under Hjälpmedel > Bildskärm. Finns i El Capitan.

 

post-28798-0-89040700-1474735113_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Aha! Då var det så det förhöll sig. Lite mysko att den inställningen plötsligt aktiverats.

 

 

Hur vet du att den inte var aktiverad tidigare?

Du kanske aldrig skakat på musen tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hur vet du att den inte var aktiverad tidigare?

Du kanske aldrig skakat på musen tidigare.

 

Jag har inte skakat den nu heller, bara fortsatt med mitt vanliga rörelsemönster. Så den har inte varit aktiverad tidigare. Du får ta mitt ord på det – eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har inte skakat den nu heller, bara fortsatt med mitt vanliga rörelsemönster. Så den har inte varit aktiverad tidigare. Du får ta mitt ord på det – eller inte.

 

 

Det krävs ganska så kraftfullt skakade därav min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det krävs ganska så kraftfullt skakade därav min fråga.

 

Nja... det är avhängigt vilken acceleration man har inställd. Kraftigt ax ger snabbare utslag och vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det krävs ganska så kraftfullt skakade därav min fråga.

 

Nej, jag har som sagt inte skakat den. Förstoringen dök upp vid snabba, små rörelser med musen.

 

Det kan ju vara som Axelman säger att accelerationen påverkar. Jag har min på snabbaste; för att nå hela skärmen (27") utan att flytta musen ur postnummerområdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, jag har som sagt inte skakat den. Förstoringen dök upp vid snabba, små rörelser med musen.

 

Det kan ju vara som Axelman säger att accelerationen påverkar. Jag har min på snabbaste; för att nå hela skärmen (27") utan att flytta musen ur postnummerområdet.

 

 

Ordklyveri

Snabba små rörelser är lika med skaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan ju vara som Axelman säger att accelerationen påverkar. Jag har min på snabbaste; för att nå hela skärmen (27") utan att flytta musen ur postnummerområdet.

 

Då borde du ju ha sett förstoringen eftersom snabbaste gör det lättare. Men vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har inte skakat den nu heller, bara fortsatt med mitt vanliga rörelsemönster. Så den har inte varit aktiverad tidigare. Du får ta mitt ord på det – eller inte.

 

 

Nu tror jag faktiskt inte på dig och detta bygger jag på som beta testare.

När en ny funktion läggs till,speciellt ett hjälpmedel och speciellt en sak som fick plats på keynoten av El Captain aktiveras per default när man installerar ett nytt OS.

Inte på någon av mina OS X enheter har jag slagit på denna funktion utan den var aktiverad från början. Att du inte har upptäckt är tråkigt för det är en väldigt användbar funktion speciellt för er med stora skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ordklyveri

Snabba små rörelser är lika med skaka

 

 

Det krävs ganska så kraftfullt skakade därav min fråga.

Du kanske ska bestämma dig?

 

 

Då borde du ju ha sett förstoringen eftersom snabbaste gör det lättare. Men vem vet.

 

Ja, det gjorde jag ju – i Sierra. Men inte före uppdateringen – med samma modus operandi. Så vi kan nog sluta oss till att den inställningen ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ElCapitan och upptäckte funktionen av en slump när jag installerade den för ett tag sedan. Hade inte en tanke på den och undrade vad i hela friden som var på g tills jag mindes att jag läst om funktionen tidigare. Så den var påslagen vid installationen av ElCap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska bestämma dig?

 

 

 

 

Bestämma vad? Vad är det som är motsägelsefullt med min beskrivning?

Du kan visst inte låta bli att dryga dig eller hur?

 

Definition av att skaka.

 

 

 

tämligen hög men vanligtvis fullt synbar frekvens upprepade gånger förflyttas mellan två ändlägen

 

Så fortsätt med ditt ordklyveri du men faktum är att funktionen är påslagen per default så jag tror inte ett skit på vad du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi:

 

 

Hur fasen lyckades du ta en skärmdump samtidigt....lär mig master ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...