Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om Yosemite[beta]. Buggar och fel...


rallyharry

Rekommendera Poster

Då var det tydligen dags för ny update... ;)'

 

 

- Public Beta 4

 

- Tydligen även GM Candidate 1 för Developers läser jag på 9to5mac

 

post-74999-0-24935900-1412100522_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Har lite funderingar. Har väl egentligen mer att göra med när Yosemite kommer i skarp version.

Har inte använt Mac på några år och aldrig varit med i ett betaprogram.

 

När skarpa versionen kommer, hur går jag tillväga då?

 

1. "Uppdatera" betaversionen till skarpa och behålla allt som det är?

2. Ta backup från betan, installera om med skarp version och sedan läsa in backupen?

3. Installera om från scratch och lägga in allt på nytt (program, mina filer etc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite funderingar. Har väl egentligen mer att göra med när Yosemite kommer i skarp version.

Har inte använt Mac på några år och aldrig varit med i ett betaprogram.

 

När skarpa versionen kommer, hur går jag tillväga då?

 

1. "Uppdatera" betaversionen till skarpa och behålla allt som det är?

2. Ta backup från betan, installera om med skarp version och sedan läsa in backupen?

3. Installera om från scratch och lägga in allt på nytt (program, mina filer etc)

 

Personligen så har jag ju både Mavericks & Yosemite Beta installerat på min Mac... Så kommer uppdatera Mavericks till Yosemite när den släpps och formatera partitionen som Yosemite Betan ligger på...

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite funderingar. Har väl egentligen mer att göra med när Yosemite kommer i skarp version.

Har inte använt Mac på några år och aldrig varit med i ett betaprogram.

 

När skarpa versionen kommer, hur går jag tillväga då?

 

1. "Uppdatera" betaversionen till skarpa och behålla allt som det är?

2. Ta backup från betan, installera om med skarp version och sedan läsa in backupen?

3. Installera om från scratch och lägga in allt på nytt (program, mina filer etc)

 

 

Spelar ingen roll utan gör det som passar dig bäst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om iWork '09 fungerar i Yosemite? Jag använder Pages 4.3 och Numbers 2.3. Jag har hittills valt att inte uppgradera Pages och Numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är råsugen att gå över till Yosemite, flera grejer där som verkar bra. Är med i Public Beta programmet, och nu när GM är släppt borde väl det vara okomplicerat att köra denna i min riktiga miljö, alltså ej på separat partition osv? Någon som gör detta nu och kan säga om det funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är råsugen att gå över till Yosemite, flera grejer där som verkar bra. Är med i Public Beta programmet, och nu när GM är släppt borde väl det vara okomplicerat att köra denna i min riktiga miljö, alltså ej på separat partition osv? Någon som gör detta nu och kan säga om det funkar bra.

 

Dock är ju GM versionen inte släppt som Public Beta... Du måste va Developer för att få tillgång till den. Vi som kör Public Beta får en version som heter "4" - inte GM... ;)

 

PS. Jo PB4 fungerar tokbra, men kör fortfarande inte den som huvud os... Inte värt besväret ifall något går snett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är råsugen att gå över till Yosemite, flera grejer där som verkar bra. Är med i Public Beta programmet, och nu när GM är släppt borde väl det vara okomplicerat att köra denna i min riktiga miljö, alltså ej på separat partition osv? Någon som gör detta nu och kan säga om det funkar bra.

Kan, kan man alltid. :) Se till att du har bra med backup'er innan bara så du har ngt att falla tillbaka på om det krånglar sen. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är råsugen att gå över till Yosemite, flera grejer där som verkar bra. Är med i Public Beta programmet, och nu när GM är släppt borde väl det vara okomplicerat att köra denna i min riktiga miljö, alltså ej på separat partition osv? Någon som gör detta nu och kan säga om det funkar bra.

 

Kör på du bara. Jag har kört ända sen den första betan och ingenting har krånglat så mycket att något har gått sönder eller försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju inte GM utan GM Candidate 1.0 som släppts.

Så det lär säkert finslipas lite till innan en fullständig GM kommer.

GM Candidate 1.0 14A379a

Public Beta 4 14A379b

Frågan är om det är någon skillnad över huvud taget mellan dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant.

 

Bra fråga, finns ju en hel del små detaljer uppdaterade i PB4 iaf som jag lagt märke till bara dom senaste timmarna...

 

Den största är väl kanske att dom nu tagit bort "Beta" betäckningen i "Om den här datorn".

 

post-74999-0-10784800-1412180230_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant.

 

Bra fråga, finns ju en hel del små detaljer uppdaterade i PB4 iaf som jag lagt märke till bara dom senaste timmarna...

 

Den största är väl kanske att dom nu tagit bort "Beta" betäckningen i "Om den här datorn".

 

attachicon.gifyosemite.png

 

 

 

Usch vem är det som blev betäckt då? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Är det satt något datum när den skarpa versionen kommer till app store?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det satt något datum när den skarpa versionen kommer till app store?

21 oktober är ett mycket troligt datum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag är nog en av någon mill som installerat Yosemite beta (supernöjd). Jag bara funderar om det är med Yosemite som med iOS8 att Sverige inte omfattas Bing, Film och Mapsförslag när vi använder "nya" spotlight eller är det bara jag.

Min fråga således: Vilka av er får sökresultat från Bing, Maps etc. om ni söker på exempelvis Berlin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

21 oktober är ett mycket troligt datum

 

OK, ja det ska bli intressant, får vi se vad prislappen blir, sist var priset väldigt angenämt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK, ja det ska bli intressant, får vi se vad prislappen blir, sist var priset väldigt angenämt :)

 

Priset på Yosemite är redan avslöjat som gratis - precis som på Mavericks!

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho uppdaterad iTunes 12 släppt! Fast, ja, fortfarande mindre buggar kvar men iaf... - Den är nu iaf på Svenska!

:totaltgalen:

 

(Jo, kör Yosemite på Svenska, men tidigare betor (!?) av iTunes 12 har varit på engelska - iaf i min dator...)

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som kör GM candidate? nån som kan bekräfta att det mesta funkar/flyter på bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som kör GM candidate? nån som kan bekräfta att det mesta funkar/flyter på bra?

Fungerar jätte bra!Men det har dom sista versionerna gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar jätte bra!Men det har dom sista versionerna gjort

tack för snabbt svar,då ska jag prova o slänga in den! gick ju mindre bra sist med DP 4 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar jätte bra!Men det har dom sista versionerna gjort

 

Du som kör GMC1 - kör du samma iTunes beta 12 som PB4 tro?

(12.0.0.140)

 

Om så är fallet, kan du kolla om du har samma skönhets-bug som jag - När du spelar en låt med en låååå-åååång titel som gör att den scrollar fram och tillbaka uppe i displayn - så syns den under "repeat-knappen" medans den scrollar på min...

 

Antar nämligen att det är dessa små "problem" som gör att det bara är GM "Candidate 1"

 

Har medd Apple om det genom FA så får väl se om det blir fixat i en nu update senare innan release...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du som kör GMC1 - kör du samma iTunes beta 12 som PB4 tro?

(12.0.0.140)

 

Om så är fallet, kan du kolla om du har samma skönhets-bug som jag - När du spelar en låt med en låååå-åååång titel som gör att den scrollar fram och tillbaka uppe i displayn - så syns den under "repeat-knappen" medans den scrollar på min...

 

Antar nämligen att det är dessa små "problem" som gör att det bara är GM "Candidate 1"

 

Har medd Apple om det genom FA så får väl se om det blir fixat i en nu update senare innan release...

 

:totaltgalen:

japp,kör med itunes 12 i GM candidate!,inget problem med att texten scrollar under repeat-knappen,däremot hittar jag inget volymreglage såg jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som vet hur man stänger av så det inte ringer på datorn varje gång det ringer på min iphone??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp,kör med itunes 12 i GM candidate!,inget problem med att texten scrollar under repeat-knappen,däremot hittar jag inget volymreglage såg jag nu?

 

Såg också detta! Den har bytat form till en AirPlay ikon ist på min...?! haha

 

post-74999-0-95720000-1412451571.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...