Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om Yosemite[beta]. Buggar och fel...


rallyharry

Rekommendera Poster

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Valde till slut att installera yosemite,la sedan in dp 4 och nu uppdaterade jag till dp6,men när datorn startar om för att installera dp6 så stannar installations-baren på hälften sedan händer inget! Vad kan jag göra för att komma in i osx?? Har lite smått panik nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde till slut att installera yosemite,la sedan in dp 4 och nu uppdaterade jag till dp6,men när datorn startar om för att installera dp6 så stannar installations-baren på hälften sedan händer inget! Vad kan jag göra för att komma in i osx?? Har lite smått panik nu!

 

Starta om datorn bara. Inget som går sönder för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort det 3 ggr nu men den stannar på samma ställe varje gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har nåt tips om vad jag kan göra??

Typ avbryta installationen på nåt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det boota från recoverypartionen och köra en kontroll i skivverktyget? Går det göra en safe boot?

Hur länge väntade du innan du konstaterade att installationen inte fortsätter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer in i skivverktyget genom att hålla inne cmd + r när jag startar om har kört skivkontroll,inga fel,väljer jag installera om osx så är det yosemite den vill lägga in men tyvärr verkar det inte funka heller.ang installationen som fortsätter när den startar om så stannar den på hälfen sedan verkar inget hända,har väntat drygt 30 min o då har inte statusbaren rört sig ur fläcken borde väl inte ta så lång tid att installera en uppdatering? Säker start funkar inte,då kommer bara installationen upp som vid vanlig start

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Är det någon som fått SMS funktionen OS X Yosemite Dev Prev 7 och iOS8 att "prata" med varandra. Det funkar fint att ringa och ta emot samtal i MacBook men att skicka och ta emot vanliga SMS, alltså inte iMessage, funkar inte alls. Är det någon speciell inställning man ska göra eller är det bara så enkelt att denna funktionen ännu inte fungerar eftersom det är betaversioner som fortfarande är ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa först och främst att uppdatera till DP8 eftersom den är släppt... Har inte heller fått detta att fungera, inte heller Handoff som ska fungera mellan iOS8 & Yosemite.... Men kör PB3 så kan va därför...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa först och främst att uppdatera till DP8 eftersom den är släppt... Har inte heller fått detta att fungera, inte heller Handoff som ska fungera mellan iOS8 & Yosemite.... Men kör PB3 så kan va därför...

Verkar inte som jag kan uppdatera till DP8 eftersom jag inte är reg. utvecklare. Laddade från början hem Yosemite via det program Apple hade till allmänheten att testa utan att vara utvecklare. Ser inte i AppStore att det ligger nått DP8 där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det fungerar inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte som jag kan uppdatera till DP8 eftersom jag inte är reg. utvecklare. Laddade från början hem Yosemite via det program Apple hade till allmänheten att testa utan att vara utvecklare. Ser inte i AppStore att det ligger nått DP8 där.

 

Då kör du ju Public Beta 3 precis som jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då kör du ju Public Beta 3 precis som jag?

Ja och igår uppdaterade jag till DP 7 när den damp ner i AppStore...men det är nog så att funktionen inte fungerar ännu. Ja vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och igår uppdaterade jag till DP 7 när den damp ner i AppStore...men det är nog så att funktionen inte fungerar ännu. Ja vet inte...

 

Nä det är PB3 du också kör, det var en bugg bara som döpte den till DP7 för oss som kör Public Betas... din build är 14A361p precis som min :P

 

Men är antagligen så att allt inte fungerar än eftersom det är Beta versioner fortfarande typ...

 

Tråkigt nog :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nä det är PB3 du också kör, det var en bugg bara som döpte den till DP7 för oss som kör Public Betas... din build är 14A361p precis som min :P

 

Men är antagligen så att allt inte fungerar än eftersom det är Beta versioner fortfarande typ...

 

Tråkigt nog :(

Ja du har nog rätt där. Lite trist att inte SMS funktionen fungerar men det lär väl komma snart ändå när skarpa versionen släpps. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta nyss en kul sak i min Yosemite sen jag uppdaterat min iPhone till iOS8 - Helt plötsligt har Notiscentret börjat visa alla väder jag även lagt till i min iPhone! En rolig - kanske onödig - feature som jag inte visste om...

 

:totaltgalen:

 

post-74999-0-07333500-1411239070_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta nyss en kul sak i min Yosemite sen jag uppdaterat min iPhone till iOS8 - Helt plötsligt har Notiscentret börjat visa alla väder jag även lagt till i min iPhone! En rolig - kanske onödig - feature som jag inte visste om...

 

:totaltgalen:

 

attachicon.giftoday.png

 

Öh är detta en bugg menar du eller?

Detta är något som dom rapporterade om på keynoten och ett led i att sammanfoga iOS och OS X.

Missta nu inte detta för gnäll men är bara lite konfunderad över att detta skulle vara någon stor nyhet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Öh är detta en bugg menar du eller?

Detta är något som dom rapporterade om på keynoten och ett led i att sammanfoga iOS och OS X.

Missta nu inte detta för gnäll men är bara lite konfunderad över att detta skulle vara någon stor nyhet :)

 

haha nej, inte någon stor nyhet, skrev ju att det var en kul sak! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du menyn svart istället för grå?

 

Kör "Dark Mode" i Yosemite - finns inne i "Allmänt" och sen andra raden längst upp där det står "Använd Mörk meny och Dock"...

 

(Se Bild Nedan)

 

post-74999-0-66977200-1411322693_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker att ladda ner betan men varje gång jag använder en kod händer ingenting... Någon som vet varför det kan vara så?

 

Jag har kollat köp-fliken och genererat nya koder, men ingenting hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...