Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om Yosemite[beta]. Buggar och fel...


rallyharry

Rekommendera Poster

Uhh... Får lite Windows vista/7-vibbar av den där genomskinligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Uhh... Får lite Windows vista/7-vibbar av den där genomskinligheten.

 

 

Ser värre ut än vad det är. Letade reda på där genomlysningen var som störst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dela filer med Dropbox fungerar inte längre.

 

Dropbox fungerar utan problem för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dropbox fungerar utan problem för mig..

 

Att skapa en delningslänk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick svar, ronny, ser jag.

ja det såg bra ut i safari... återstår med Apples övriga program också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det såg bra ut i safari... återstår med Apples övriga program också

 

Önskemål? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Testat lite smått följande

 

LogicPro X

Final Cut Pro

Aperture

Pages

Mail

 

Inga konstigheter "Men har bara testat & lekt några timmar så det är ju inte GARANTI !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt med att ringa från Yosemite.

Tyckte jag läste att det skulle bara gå med MacBook som hade BT 4.0 Low energy och det har inte min.

Men jag kan alla fall ringa upp folk från min MBP men bara mobilnummer.

Dom andra funktionerna som kräver BT 4.0 Low energy fungerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som testat,funkar spotify,iMessage,utorrent,bankId,mail (Telia),läste att nån hade problem med det? trim enabler,vlc,tacksam om nån kan bekräfta & kör ni senaste betan (4)? undrar också lite över batteritiden,bättre eller sämre än mavericks? tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Önskemål? :)

 

 

Ta skärmdumpar på hur menyerna ser ut i Iphoto, Pages, Numbers, imovie, Aperture

Final Cut Pro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att skapa en delningslänk?

Jepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....vid installation av Yo......så dök upp ett meddelande om att Trim Enabler inte var kompatibelt. Aktiverade ändå trim Enabler vilket slutade med att jag fick återställa från backup. Finns en lösning på Condori.org men fick det aldrig att lira. Så tänk er för,vid omstart så hittas inte hårddisken.... När man väl aktiverat Trim Enabler så gick det sen inte att avaktivera.

 

Har en Macbook Pro 2012 med installerad Samsung Evo 840, 500gb. Detta med att köra utan Trim, vad innebär det i detalj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som testat,funkar spotify,iMessage,utorrent,bankId,mail (Telia),läste att nån hade problem med det? trim enabler,vlc,tacksam om nån kan bekräfta & kör ni senaste betan (4)? undrar också lite över batteritiden,bättre eller sämre än mavericks? tacksam för svar

ingen som kan svara på dessa frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som testat,funkar spotify,iMessage,utorrent,bankId,mail (Telia),läste att nån hade problem med det? trim enabler,vlc,tacksam om nån kan bekräfta & kör ni senaste betan (4)? undrar också lite över batteritiden,bättre eller sämre än mavericks? tacksam för svar

 

 

ingen som kan svara på dessa frågor?

 

Är du i behov av dessa tjänster så väntar du ett tag tills efter att 10.10 har släppts, just t ex BankID är ett känt sorgebarn vid nya versioner av OS X. Trim Enabler verkar också vara ett problem som i dagsläget gör att systemet slutar starta och måste återställas till en tidigare tidpunkt eller helt installeras om.

 

Eller så kör du testversionen av 10.10 på en separat partition eller hårddisk om du inte har en annan dator till övers att experimentera med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Är du i behov av dessa tjänster så väntar du ett tag tills efter att 10.10 har släppts, just t ex BankID är ett känt sorgebarn vid nya versioner av OS X. Trim Enabler verkar också vara ett problem som i dagsläget gör att systemet slutar starta och måste återställas till en tidigare tidpunkt eller helt installeras om.

 

Eller så kör du testversionen av 10.10 på en separat partition eller hårddisk om du inte har en annan dator till övers att experimentera med.

ja,som jag misstänkte,har för lite ledigt på hdn för o göra ytterligare en partion,så därav mina frågor om det var "safe" att köra betan,men hade väl inga större förhoppningar ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som kan svara på dessa frågor?

 

Spotify,iMessage,utorrent,bankId,vlc fungerar vad jag kan se.

Mail med Telia fungerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som kan svara på dessa frågor?

 

Spotify och iMessage fungerar här.

Mail via Telia, man kan ta emot mail, men inte skicka. Inte hittat nån lösning på det. Jag använder Outlook (gamla hotmail) tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Spotify,iMessage,utorrent,bankId,vlc fungerar vad jag kan se.

Mail med Telia fungerar inte.

 

 

 

Spotify och iMessage fungerar här.

Mail via Telia, man kan ta emot mail, men inte skicka. Inte hittat nån lösning på det. Jag använder Outlook (gamla hotmail) tillsvidare.

ok,tack för era svar,då blir det o vänta ett tag till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....vid installation av Yo......så dök upp ett meddelande om att Trim Enabler inte var kompatibelt. Aktiverade ändå trim Enabler vilket slutade med att jag fick återställa från backup. Finns en lösning på Condori.org men fick det aldrig att lira. Så tänk er för,vid omstart så hittas inte hårddisken.... När man väl aktiverat Trim Enabler så gick det sen inte att avaktivera.

 

Har en Macbook Pro 2012 med installerad Samsung Evo 840, 500gb. Detta med att köra utan Trim, vad innebär det i detalj?

Att vissa kretsar blir grillade.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

supar_nollie

Jag har installerat Yosemite på en separat partition på min iMac 27 " i7 Late 2013 för att prova. Jag är mycket nöjd med hur det ser ut och fungerar. Jag har hittills rapporterat en bugg i Pages med hjälp av FeedBack Assistant. Allt verkar lovande. Kul med public beta.

 

Är det någon annan som fått Handoff att fungera mellan mail i iPhone 5 iOS 8 beta och Yosemite 10.10?

 

Även ringfunktionen? Att ta emot samtal via macen fungerar ej. Någon som fått det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....vid installation av Yo......så dök upp ett meddelande om att Trim Enabler inte var kompatibelt. Aktiverade ändå trim Enabler vilket slutade med att jag fick återställa från backup. Finns en lösning på Condori.org men fick det aldrig att lira. Så tänk er för,vid omstart så hittas inte hårddisken.... När man väl aktiverat Trim Enabler så gick det sen inte att avaktivera.

 

Har en Macbook Pro 2012 med installerad Samsung Evo 840, 500gb. Detta med att köra utan Trim, vad innebär det i detalj?

Jag har samma HD som du och det fungerar fint. Jag högerklickade på TrimEnabler-ikonen (med stoppmärket) för att få fram paketets innehåll. Klickade så på Contents/Mac OS/TrimEnabler, och då dök TrimEnabler och Terminalen upp och då ställde jag reglaget på PÅ. Saken klar. I Systemrapport står det sedan Trimstöd: Ja. Och det står kvar även efter omstart. Hårddisken hittas. Och min MBP är från 2008.

Ursäkta om det verkar lite rörigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

 

Tryck cmd , (cmd och komma) för att komma till FBA:s inställningar, och ändra i översta rullisten till Engelska.

 

Kan det vara så att man trott att vi svenskar mer sannolikt förstår ryska än engelska? :hihihi::shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Har själv noterat att när man öppnar en ny flik i Safari så kan man inte direkt börja skriva i adress/sökfältet utan jag måste först markera fältet. Endast när adress/sökfält är aktivt i föregående flik som den fortsätter att vara det i den nya...

 

Mycket irriterande, har ingen annan samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...