Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om Yosemite[beta]. Buggar och fel...


rallyharry

Rekommendera Poster

Har själv noterat att när man öppnar en ny flik i Safari så kan man inte direkt börja skriva i adress/sökfältet utan jag måste först markera fältet. Endast när adress/sökfält är aktivt i föregående flik som den fortsätter att vara det i den nya...

 

Mycket irriterande, har ingen annan samma problem?

 

Det är likadant i Mavericks. Om jag kör kringla+T går det inte skriva i adressfältet utan att markera först, oavsett om föregående flik varit aktiv eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Har själv noterat att när man öppnar en ny flik i Safari så kan man inte direkt börja skriva i adress/sökfältet utan jag måste först markera fältet. Endast när adress/sökfält är aktivt i föregående flik som den fortsätter att vara det i den nya...

 

Mycket irriterande, har ingen annan samma problem?

 

 

 

Det är likadant i Mavericks. Om jag kör kringla+T går det inte skriva i adressfältet utan att markera först, oavsett om föregående flik varit aktiv eller inte.

 

Inga problem för mig i Mavericks.... cmd+t gör en ny fik med markören blinkande i adressfältet i Safari, FF & Chrome

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem för mig i Mavericks.... cmd+t gör en ny fik med markören blinkande i adressfältet i Safari, FF & Chrome

Exakt samma här. Senaste Mavericks, senaste webbläsarversionerna som dina. :yeahbaby: Utöver dem gäller samma för senaste Opera hos mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv noterat att när man öppnar en ny flik i Safari så kan man inte direkt börja skriva i adress/sökfältet utan jag måste först markera fältet. Endast när adress/sökfält är aktivt i föregående flik som den fortsätter att vara det i den nya...

 

Mycket irriterande, har ingen annan samma problem?

Jo, samma här, testade nyss, och jag rapporterade det till Apple. Jag kör Google Chrome Canary i Yosemite och där funkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvetica Neue blir väldigt otydlig tycker jag oavsett om man använder typsnittsutjämning eller ej. Lucida Grande är bättre. Om Apple inte ändrar det, eller om jag inte kan ändra det på annat sätt, är det tveksamt om jag kommer att använda Yosemite. Det har jag meddelat Apple via Feedback Assistant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Google Chrome Canary i Yosemite och där funkar det.

Ja den var rätt ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalkylatorn startar men syns inte för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari / Yosemite glömmer inloggning som ställts till Automatiskt -inloggning

Typ som när man loggar in här på Forumet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari / Yosemite glömmer inloggning som ställts till Automatiskt -inloggning

Typ som när man loggar in här på Forumet !

 

Har du iCloudkeychain igång så fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du iCloudkeychain igång så fungerar det.

 

Tack !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat Yosemite och efter lite surfande i safari märkte jag när jag loggade in på macworld att utseendet på sidan såg ut som att man hade zoomat in typ 200% fast jag i själv verket inte gjort det.

 

Någon mer som upplevt en liknande bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat Yosemite och efter lite surfande i safari märkte jag när jag loggade in på macworld att utseendet på sidan såg ut som att man hade zoomat in typ 200% fast jag i själv verket inte gjort det.

 

Någon mer som upplevt en liknande bugg?

Om det är som i tidagare versioner, så brukar: ⌘0 vara standard för att återställa zoomen, om du kanske haft den igång på andra sidor. Kolla så du inte har ngn smartzoom igång. (Systeminst->Universal access)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är som i tidagare versioner, så brukar: ⌘0 vara standard för att återställa zoomen, om du kanske haft den igång på andra sidor. Kolla så du inte har ngn smartzoom igång. (Systeminst->Universal access)

Zoomen försvann när jag testade att gå in på macworld en gång till, dock så har jag inte haft någon smartzoom igång.

 

Sen upptäckte jag även kompatibilitetsproblem med MPlayerX. När man spelar upp video visas bara en vit skärm, ljudet funkar däremot. VLC verkar däremot fungera klockrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem med betan! Vid installation av ex kapersky får jag mycket konstiga tecken typ arabiska eller annat, och ett meddelande som säger att filen är skadad. om jag då tar bort .app och hämtar den igen från App Store får jag samma meddelande igen. Se bild nedan. Tacksam för tips

Problemet uppstod efter uppdatering till yosemite.

Nico

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, läste detta nyss när jag var inloggad på Yosemitesajten:

 

"... don’t blog, post screen shots, tweet or publicly post information about the pre-release Apple software, and don't discuss the pre-release Apple software with or demonstrate it to others who are not in the OS X Beta Program ..."

 

 

Oops! :whistling: Lucky me I don't live in the home of the brave... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, läste detta nyss när jag var inloggad på Yosemitesajten:

 

"... don’t blog, post screen shots, tweet or publicly post information about the pre-release Apple software, and don't discuss the pre-release Apple software with or demonstrate it to others who are not in the OS X Beta Program ..."

 

 

Oops! :whistling: Lucky me I don't live in the home of the brave... :D

Hittade orsaken till tecken förvirringen. Men eftersom du skriver som du gjorde får jag väl hålla det för mig själv haha..

Nåväl kapersky är inte kompatibelt. Tecken problematiken är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Problemet ovan löste sig med en reboot.

Funna problem:

Spotify: Delar av Spotify e på kinesiska eller nått:

2ur9lc4.jpg

 

feedback grejen är det samma med, länkas till någon sida på apple när jag klickar på download feedback maneger .... eller vada den hette, kommer till en 404sida hos apple.

 

Samma tecken i vBox:

wbud8z.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ej Telias SMTP att funka, funkade inte heller i DP2. Testat alla varianter utan framgång...verkar som det varit mycket strul med SMTP i tidigare versioner av Mail men för mig har det funkat perfekt fram till och med 10.9.4...

 

Kör mailout.telia.com

Verkar funka nu med DP6...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag del av DP6? Har inget att ladda ned i App Store och jag får ingen ordning på min SMTP-koppling hos Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag del av DP6? Har inget att ladda ned i App Store och jag får ingen ordning på min SMTP-koppling hos Telia.

 

Du får inte det genom AppStore om du inte är en registrerad utvecklare.

Men du kan ladda ner från en sida som jag inte kan nämna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...