Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

sevensleeper

Här var det...

 

Giroud dumpas av Arsenal

Ja, jag vet att West Ham är intresserad. Men, Expressens inledning säger allt: "Olivier Giroud har varit cementerad i Arsenal sedan han anlände från Montpellier 2012. Fransmannen har gjort minst tio ligamål varje säsong i Londonklubben." Det ska stå "tjugo ligamål" för att man ska vara cementerad i Gunners lag, om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Om det är sant, vilket jag inte tror eftersom att The Sun är Englands motsvarighet till Aftonbladet - då är det sjukt girigt av Alexis. En veckolön på hissnade £420 000. I övrigt kommer Arsenal aldrig sälja till City, så då blir Alexis kvar en säsong.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenal-news-sanchez-bayern-city-10638923

Redigerad av sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är sant, vilket jag inte tror eftersom att The Sun är Englands motsvarighet till Aftonbladet - då är det sjukt girigt av Alexis. En veckolön på hissnade £420 000. I övrigt kommer Arsenal aldrig sälja till City, så då blir Alexis kvar en säsong.

 

mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenal-news-sanchez-bayern-city-10638923

Vilken tur att det var i The Mirror det stod då. ^_^:ThumbsUp:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Vilken tur att det var i The Mirror det stod då. ^_^:ThumbsUp:

Haha! Fail. Jag kollade in båda sajterna, därav min förvirring! :hihihi: Samma gäller The Mirror. Skvallerblaska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Det är tur att det står "Gossip", för Bayern har inte råd att lösa Ronaldo. Real vill ha sjukt mycket pengar och Ronaldo vill ha en ännu sjukare lön. Om Bayern inte har råd att betala Alexis lön, så har de knappast råd med Ronaldos.

 

https://www.thesun.co.uk/sport/football/3826596/cristiano-ronaldo-bayern-munich-transfer-news-arsenal-alexis-sanchez-real-madrid/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sevensleeper

Har bara sett en match under hela Confederations cup, men finalen måste jag ju se! Hoppas på Chile.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Chile - Tyskland: 0-1 efter 20 min, otroligt orättvist. Chile har dominerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chile - Tyskland: 0-1 efter 20 min, otroligt orättvist. Chile har dominerat.

 

ja och vilken miss i försvaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Det har hänt lite på transferfronten de senaste dagarna:

 

Lacazette till Arsenal

Rooney tillbaka till Everton

Lukaku till Man U

Rudiger till Chelsea.

 

Men, det kanske viktigaste av allt: Alexis Sanchez har INTE lämnat in en transferbegäran. Hoppas han stannar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Det står att han är på väg bort, men Özil skall stanna.

 

Mesut Özils tydliga besked: "Jag vill stanna i Arsenal" | Silly season | Expressen

Jag tror aldrig på vad Expressen eller Aftonbladet skriver, det kunde lika gärna varit "Se och Hör". :whistling: Men, i det här fallet är det gamla nyheter de publicerar dessutom - Özil har i fler veckor flaggat för att han blir kvar. Alexis däremot har inte lämnat in en transferbegäran av klubben, men heller inte skrivit på nytt kontrakt. Får se vad det landar i. Hoppas han stannar, som sagt.

Redigerad av sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Idag sparkar försäsongen igång för Arsenal. Träningsmatch borta mot Sidney nu kl 12. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexis däremot har inte lämnat in en transferbegäran av klubben, men heller inte skrivit på nytt kontrakt. Får se vad det landar i. Hoppas han stannar, som sagt.

Alexis Sanchez vill lämna Arsenal och spela Champions League | Silly season | Expressen

Alexis Sanchez admits he wants to leave Arsenal and play in the Champions League next season | The Independent

 

Ja, man får väl se vad det blir för nåt av det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Om det är på riktigt så får man hoppas att han signar. Hyfsad lön.

 

https://www.thesun.co.uk/sport/football/4031921/alexis-sanchez-contract-arsenal-arsene-wenger/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ja, jag såg det... Det där lär nog bli sommarens fotbollssåpa. :)

Verkligen! Hoppas, hoppas han blir kvar. Sedan in med Lemar från Monaco och ut med lite "dökött" sedan är jag nöjd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Vilket extremt korkat uttalande av Gary Neville. Chelsea som var mer eller mindre överlägsna? Arsenal som än så länge har kvar de bästa spelarna och förstärkt med Bundesligas bästa västerback och skytteligavinnaren i Frankrike. Samt Liverpool som värvat smart och Spurs som var extremt bra förra säsongen (om än att de kommer att spela på Wembley kommande säsong). Ja, man får ju hoppas att Mirror inte citerar honom utan hittar på. <_<

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/gary-neville-premier-league-prediction-10813232

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ja, det är nog en hel del fiffel som vi inte får reda på. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Wenger sa på en presskonferens igår att Alexis stannar. Det framgår dock inte om han accepterat ett kontrakt eller om klubben helt enkelt tänker ha kvar honom den här säsongen och riskera att han går gratis nästa sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Damfotboll verkar bara intressera mig, trots att det finns mycket goda förhoppningar om medalj.

Det som är kul är naturligtvis att vi har ett landslag som faktiskt är bland de bästa. Jag tycker dock det går för långsamt för att jag ska få ut något av att kika på det. :)

Redigerad av sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jo det är sant, det är rätt stor skillnad på tempot. Men om man har tittat på några matcher damfotboll utan att titta på herrfotboll emellan så vänjer man sig, man blir väl fartblind åt andra hållet så att säga.

Så kanske det är? Får testa. :)

 

 

Det jag upplever som positivare jfr herrfotboll är att det är mindre av fula tag och sånt i damfotboll, samt total avsaknad av huliganer.

Fula tag och filmningar är något jag ogillar extremt med herrfotbollen. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Wojciech Szczęsny klar för Juventus. Det intressant med det är ju att Juve anser honom bra nog, det gör ju inte Arsenal.

 

De får betala £10,8 miljoner, för en spelare som bara har 1 år kvar på sitt kontrakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...