Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vintersport ( minus ishockey )


xeric
 Share

Rekommendera Poster

Britta tvåa. Trist för henne. Skulle nog inte ha gått loss så tidigt.

Det är nog omöjligt att säga i efterhand. Men hon blev klart störd av manliga åkare som klämde sig före henne och som hon krokade i lite sa hon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Britta tvåa. Trist för henne. Skulle nog inte ha gått loss så tidigt.

ja vilken miss av arrangörerna:

Hon slutade tvåa efter att inte ha kunnat ta sig fram bland herrråkarna. Katerina Smutna från Österrike vann den täta tävlingen på 4.17.56.

 

– Det är blandade känslor och tyckte att jag gjorde mycket bra men det är tråkigt på slutet eftersom vi inte fick våra egna spår som det var sagt. Det fungerade inte alls när jag försökte lägga mig bakom Smutna, vilket var det sämsta jag kunde göra när det kom herrar emellan, säger Johansson Norgren som var 2,9 sekunder efter.

 

– Jag förstår deras kritik men lovade vet jag inte. Det fungerade inte att herrarna skulle flytta på sig. Det misslyckades vi med. Det var meningen att vi skulle visa herrarna rätt med skyltar och visselpipor men det blev lite väl tajt upplopp där herrarna också ville ha en bra placering även om det inte är en ursäkt, säger Tommy Höglund i Vasaloppsledningen som ska börja utvärdera årets lopp i morgon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog omöjligt att säga i efterhand. Men hon blev klart störd av manliga åkare som klämde sig före henne och som hon krokade i lite sa hon.

ja här fick teamet bakläxa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Visst, men alla damer hade samma förutsättningar, väl?

det har dem, men eftersom arrangörerna hade lovat ett eget spår så tycker jag att Brittas team skall klaga hos FISA

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu svarar Vasaloppets vd på kritiken efter spurtmissen

Vasaloppets vd, Eva-Lena Frick beklagar att damernas spurtstrid stördes av manliga åkare, trots att det var sagt att damerna skulle få egna spår.

När Vasaloppets damklass skulle göras upp var det som upplagt för en sprutstrid. Men i vägen fanns manliga åkare som störde. Katerina Smutna, från Österrike, tog hem loppet och efteråt var tvåan Britta Johansson Norgren besviken.

I flera medier uttrycks nu kritik mot att arrangörerna inte lyckades hålla spåren fria från "gubbar".

– Både herrarna och arrangörerna missade det där, det var feltänkt från börja, säger Jenny Kallur i P4 Dalarnas morgonprogram.

Vasaloppets vd Eva-Lena Frick håller ned om att det inte blev som de tänkt.

– Den åtgärden som vi satte in med visselpipor och skyltar för att ge fri väg åt tjejerna, den respekterade inte av de andra löparna i spåret.

Nu väntar ny åtgärder till nästa år.

– Vi får ta åt oss av det här och lyssna var tjejerna själva har att säga, konstaterar Eva-Lena Frick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En herråkare blev diskad för trängning. Se dagens Sportnytt 18.25, 1.55 in i sändningen. Jag tror den manövern kan ha kostat henne segern. Men som framgår om man ser hela inslaget så ska man träffas och diskutera med damerna för att försöka få tillstånd bättre förhållanden. Men visst är det svårt när så många åkare ska samsas.

 

http://www.svtplay.se/video/6928309/sportnytt/sportnytt-7-mar-18-25

Ja, jag vet att en blev diskad för trängning. Så ska det så klart vara och så har det varit. Vad har det med egna spår att göra? Du får tro vad du vill, jag såg upploppet och Britta hade inte med segern att göra, Smutna var starkare och djärvare. Det är vad jag såg. Surt, så klart, liksom alla djävla norrmän, men jag har inte för vana att rekonstruera verkligheten bara för att den inte passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marit Björgen tävlar igen. Hon vill slå Johaug innan säsongen är slut...

Då får vi se om hon lyckas det är väl bara nu och nästa helg

Sedan är vintersporterna över

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får vi se om hon lyckas det är väl bara nu och nästa helg

Sedan är vintersporterna över

Nej, hon ville vinna norska mästerskapen som är den 2 april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, hon ville vinna norska mästerskapen som är den 2 april.

Då får det bli NRK för oss då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johanna Ojala säger att Charlottes dåliga resultat i vinter

Beror på att hon har lagt om träningen

 

Och att vi får se resultatet nästa säsong

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då håller vi tummarna för Charlotte i kväll att hon kommer 5a eller bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johaug har återfått formen Weng 2:a Östberg 3a

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charlotte går det inte så bra för, tyvärr.

Jag hörde det av Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skadeglatt att Johaug missade segern i dagens lopp för att hon vinkade till publiken. Då tangerar hon bara Björgens rekord. Man får vara glad för det lilla...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en intressant jämförelse

Först i mål betyder inte alltid

Att man är snabbast i mål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...