Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Jag ringde också till 3 den 2:a Aug och beställde , dock en 16GB. Ingen aning när den kommer. Men angående mail och sms från 3 så skickar dem inget sånt. Jag ringde dock också och kollade med dem så att beställningen fanns och det gjorde den. Du får bara en avi i brevlådan när den finns att hämta.

 

Ja man får väl bara sitta still i båten och ta det lugnt då... Men det känns ju lite segt att inte veta nått. På tre sa de ifs att jag skulle få meddelande via sms när mobilen fanns att hämta. Vi får väl se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Ja man får väl bara sitta still i båten och ta det lugnt då... Men det känns ju lite segt att inte veta nått. På tre sa de ifs att jag skulle få meddelande via sms när mobilen fanns att hämta. Vi får väl se...

 

Håller med. Det som är det värsta att gå och vänta och inte veta när de skickar den. Hellre att veta att den kommer lååångt fram. Bara man kan få ett ungefärligt datum.

 

Min levererades idag och jag fick inte ett mail eller sms för ens idag. Då var det först DHL som skicka och berätta var den fanns att hämta. Sen för några minuter sen fick jag även från 3 där de tacka och var stolta att jag ville fortsätta att vara kund hos de samt vilket abb jag nu har och när bindningstiden går ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Det som är det värsta att gå och vänta och inte veta när de skickar den. Hellre att veta att den kommer lååångt fram. Bara man kan få ett ungefärligt datum.

 

Min levererades idag och jag fick inte ett mail eller sms för ens idag. Då var det först DHL som skicka och berätta var den fanns att hämta. Sen för några minuter sen fick jag även från 3 där de tacka och var stolta att jag ville fortsätta att vara kund hos de samt vilket abb jag nu har och när bindningstiden går ut.

 

 

Men då bokad du typ på natten när telefonen kom eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillhör också skaran som beställt från Tre men inte sett röken av någon lur än.. Beställde kl 15 den 30e och enligt samtal med tomte på tres kundtjänst innan idag så ska min telefon skickas när dom får in sin nästa leverans vilket va på torsdag enligt honom. Tror inte ett skit på honom. Känns som dom sitter där och bara gör allt för att bli av med och ta nästa samtal istället som förhoppningsvis inte ska va en "krångelkund". Har varit kund hos Tre i över sex år nu och det är dags att förlänga abb i december och ska dom behålla mig som kund ska dom banne mig få jobba för det iaf :).

 

Låter som jag är ofantligt bitter av mig men det e jag verkligen inte. Tycker bara att tre sköter allting så jäkla klumpigt. Gå ut med ett statement på hemsidan och klargör allt, när ni får nästa leverans o s v så att folk vet.

 

 

mina 2 cents i den här såpan :)

 

Ha de godis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså nu på torsdag säger du, när jag ringde visste de inget om när nästa leverans skulle komma men påstod att den som de just hade fått skulle täcka alla som hade bokat veckan innan mig. Vilket borde inkludera dig då om du bokade den 30:e...

 

Får f-n hoppas den funkar som de ska när den väl dyker upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då bokad du typ på natten när telefonen kom eller?

 

 

Ringde in till kundtjänst kl 10.19 den 30/7 och beställde då 16gig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså nu på torsdag säger du, när jag ringde visste de inget om när nästa leverans skulle komma men påstod att den som de just hade fått skulle täcka alla som hade bokat veckan innan mig. Vilket borde inkludera dig då om du bokade den 30:e...

 

Får f-n hoppas den funkar som de ska när den väl dyker upp!

 

 

Det är precis det här jag menar att dom sköter så jäkla klumpigt! Den ene för höra en sak, nästa som ringer in får en helt annan story. Känns ju jätteseriöst.. Nä, det här kommer ligga Tre i fatet framöver tror jag. Det enda vi begär är ju raka puckar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det här jag menar att dom sköter så jäkla klumpigt! Den ene för höra en sak, nästa som ringer in får en helt annan story. Känns ju jätteseriöst.. Nä, det här kommer ligga Tre i fatet framöver tror jag. Det enda vi begär är ju raka puckar..

 

Det är lika för alla operatörer. Läs Telia-tråden. De har det värre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lika för alla operatörer. Läs Telia-tråden. De har det värre!

 

Kan inte alla som läser i denna Tre-tråd skriva i telia forumet att nu har alla som har Tre fått sina mobiler oavsett när man bokat ;oP Då lär det bli liv i luckan =0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte alla som läser i denna Tre-tråd skriva i telia forumet att nu har alla som har Tre fått sina mobiler oavsett när man bokat ;oP Då lär det bli liv i luckan =0)

 

Haha hade vart jäkligt skoj om inte annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på detta då boys :)

 

En av mina polare va inne i stans tre-butik i fredags och beställde en iphone 4. Blev tillsagd att väntetiden var beräknad till 3-4 veckor. Han tyckte att det va helt okej. Vad händer?

 

Killen fick sin lur idag på posten!!

 

Ska man skratta eller gråta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade ut min 32GB iPhone 4 idag 2 minuter innan posten stängde! Beställde min ca 01.00 den 30 juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på detta då boys :)

 

En av mina polare va inne i stans tre-butik i fredags och beställde en iphone 4. Blev tillsagd att väntetiden var beräknad till 3-4 veckor. Han tyckte att det va helt okej. Vad händer?

 

Killen fick sin lur idag på posten!!

 

Ska man skratta eller gråta? :)

 

 

Skratta. Har slutat bry mig. Tar inte 3 och någon som jobbar där på allvar längre. Men ett sista försök blir det imorgon. Har privat nummer till killen som tog emot min order 29/7. Han sa att han skulle lösa det igår. Men tar det med en nypa salt. Min polare beställde en idag. Skulle faktiskt inte förvåna mig om han får den före mig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min idag också...

Dock får jag inte nätet att fungera, står bara "Ingen Service". Kan dock ha något med att jag har gjort en förlängning av abonnemanget.

Någon som har upplevt liknande?

 

Tänkte ringa i morgon och kolla om jag inte får det att fungera innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på detta då boys :)

 

En av mina polare va inne i stans tre-butik i fredags och beställde en iphone 4. Blev tillsagd att väntetiden var beräknad till 3-4 veckor. Han tyckte att det va helt okej. Vad händer?

 

Killen fick sin lur idag på posten!!

 

Ska man skratta eller gråta? :)

 

Mmm... Hände samma sak med min kompis. Hon beställde sin iphone i fredags den 6 aug och fick den idag :S

Jag beställde min 00:05 den 30 juli och har ännu inte fått något.

Erik H på 3s FB-sida verkar inte tro att det är sant att någon från den 6 aug ska ha fått sina telefoner, men det stämmer inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... Hände samma sak med min kompis. Hon beställde sin iphone i fredags den 6 aug och fick den idag :S

Jag beställde min 00:05 den 30 juli och har ännu inte fått något.

Erik H på 3s FB-sida verkar inte tro att det är sant att någon från den 6 aug ska ha fått sina telefoner, men det stämmer inte.

 

Jag antar att FB står för Facebook. Kan du länka till deras sida på facebook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min idag också...

Dock får jag inte nätet att fungera, står bara "Ingen Service". Kan dock ha något med att jag har gjort en förlängning av abonnemanget.

Någon som har upplevt liknande?

 

Tänkte ringa i morgon och kolla om jag inte får det att fungera innan.

 

 

 

Att det står Ingen Service kan ha att göra med att de inte aktiverat ditt Micro-SIM-kort från kundtjänst.

Det hände mig idag, fick ringa in till kundtjänst för att be dem aktivera mitt Micro-SIM-kort, löjligt egentligen att behöva göra så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, nu slänger jag oxå in mitt missnöje gentemot tres säljare som lovar guld och gröna skogar.

 

Beställdes i butik 1/8 2 dagar senare än de flestas i denna tråd.

 

 

- varför ska jag välja just tre om jag vill ha en IP4, när jag är nöjd med min nuvarande operatör?

 

-- Därför vi har det bästa abonnemanget och du kommer att få din telefon den 11 aug.

 

- Ok, menar du att du kan garantera, dessa påståenden? För jag vill inte stå med två abonnemang samtidigt och jag kan inte gå utan ett abonnemang!

 

-- Javisst! du kommer få den den 11/8! "(strax innan din månadslön...eller...)"

 

 

 

Kundtjänst idag:

 

- Hej jag vill kolla status på min beställning.

 

-- Det kommer dröja 4-6 veckor!

- Men jag har blivit lovad att få den idag av er säljare, samt sagt upp och avslutat mitt abonnemang hos en annan operatör, jag kan inte stå utan telefon så länge.

 

-- Du kan väl köpa ett kontantkort under tiden? (Samt en massa bortförklaringar om säljteknik och Apples leveransproblem)

 

 

Jag säger som en viss reklam: " Det känns inte riktigt bra!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som en viss reklam: " Det känns inte riktigt bra!"

 

Väldigt tråkigt att läsa alla dessa inlägg där säljarna varit oseriösa och lovat en massor. Istället för att kanske se iP4-släppet som en möjlighet att få fler kunder kan de tappa betydligt fler.

 

Hoppas verkligen att det löser sig med abb för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt, som jag skrev tidigare dök en iPhone 4 upp hos mig igår. Denna var beställd till vårt företag, den som jag beställde privat några minuter innan har inte dykt upp och ingen avi i lådan idag heller.

 

Någon som vet om Tre prioriterar företag eller har tombola med beställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt, som jag skrev tidigare dök en iPhone 4 upp hos mig igår. Denna var beställd till vårt företag, den som jag beställde privat några minuter innan har inte dykt upp och ingen avi i lådan idag heller.

 

Någon som vet om Tre prioriterar företag eller har tombola med beställningarna?

 

Tombola!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32GB iPhone 4 med nytt abonnemang 30 juli kl. 00:07.

9/8 svarade kundtjänst på mail

Dessvärre har vi inte kvar några i lager för tillfället, men din order är bland de första i kön så den ska skickas så fort vi får in nästa leverans som kommer ske i slutet på denna vecka. Du borde då få telefonen i början på nästa vecka.

Igår mailade jag en Tre-medarbetare vars adress jag hittade på 3:s facebooksida. Fick då detta svaret. Hoppas han inte orkade kolla min order så noga och att detta är ett standardsvar som inte gäller mig. Vet inte vad jag ska tro. :tappahakan:

Bästa Kund

 

På grund av den extremt höga efterfrågan på Apples iPhone 4 har ett antal beställningar inte blivit registrerade på det sätt de skulle och de kunder som drabbats har inte fått sina leveranser i tid.

 

Tyvärr är du en av dessa kunder.

 

Vi ber uppriktigt om ursäkt för det inträffade. Det ska inte ske, men det har gjort det och nu gör vi vad vi kan för att du ska få din iPhone så snabbt som möjligt. Det gör vi genom att manuellt reservera en iPhone åt dig i nästa leverans från Apple så att du kan vara säker på att få den då. 16 GB-versionen beräknas komma till vårt lager måndag 16 augusti, 32 GB någon vecka senare.

 

Dessutom kommer vi att bjuda dig på en månadsavgift som kompensation för den försenade leveransen.

 

Vänliga Hälsningar

 

Peder Ramel

 

Koncernchef

 

3 Skandinavien

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...