Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

När jag ringde och beställde så hade jag inte bestämt mig för 16 eller 32 Gb, men han jag pratade med sa 1-2 veckor för 32 Gb och 2-3 veckor för 16 Gb eftersom det var större efterfrågan på 16 så jag valde 32an men han hade tydligen fel eller så har apple leverat många fler 16 Gb...

 

Jaha, ok. Då förstår jag verkligen varför du valde 32Gb. Riktigt dåligt av den säljaren att säga så. Vet inte om det är Apple som gett väldigt vaga besked men tycker att operatörerna har skött det riktigt dåligt när de har gett besked om leveransdatum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Beställde min den 30:e kl 10:30 men av någon anledning så blev den inte registrerad förrän den 31:a.... Nu får man snällt vänta 4-6 veckor enligt kundtjänst :/

Riktigt bittert känns det just nu. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

 

 

+1 exakt samma story här. Ringde o dubbelkollade 2 gånger den 30/7 att ordern verkligen var lagd också,

och givetvis var den det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde in till Tre idag om min iPhone 32GB som jag beställde online kl 0900 på den 30e och för den första gången blev jag frågade av telefonautomaten om jag ringde om min röstabonnemang eller bredbandsabonnemang (jag är sedan tidigar bredbandskund hos tre). Så det låter lovande... :) Speciellt efter jag fick bekräftselse från en email jag skickade till onlineorder support att den blir skickade igår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tobias.lovstedt

Beställde en 16GB 00.06 den 30 aug, fick idag kollinummer från 3, den är skickad med posten och är snart framme! En lång väntan tills det är dags att hämta ut den senare idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en 16GB 00.06 den 30 aug, fick idag kollinummer från 3, den är skickad med posten och är snart framme! En lång väntan tills det är dags att hämta ut den senare idag smile.gif

 

 

Ja du har det jobbigt som slipper vänta en månad till celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag så helvetes jävla sur. Jag ringde kundservice idag och frågade om de hade skickat min 16gb:are som beställde 10:30 den 30:e. Visst FAN har de inte skickat den och de vet heller inte när den kommer skickas! Det kommer ett till parti i veckan men det var INTE säkert att jag kommer med den. Vad fan håller dom på med? Är detta p.g.a. nummerflytten? Har de haft tid att göra en nummerflytt den senaste veckan då de ändå inte hade några iPhones att skicka?!

 

Jag blir så jävla trött på det här nu. Funderar på att avbeställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev nyss ett relativt långt inlägg om hur nollade tres kundtjänst är, men internet ville inte posta det. SÅ jag sammanfattar:

 

Blev igår lovad samt fick "bekräftat" att min telefon (16Gb) skulle skickas denna veckan, skulle ha dens enast onsdag. ringde och dubbelkollad detta. Stämmde, Riktigt bra tänkte jag!

Så ringde jag idag och tänke fråga ifall jag fått något kollinr, då blev jag upplyst om att jag troligtvis inte skulle få den dem närmsta veckorna. eftersom att det är kösystem. Då fräste jag till och sa att det finns ju folk som beställde efter mig som redan fått sin, det visste hon inget om...

 

Antar jag får vänta 4-6 veckor jag också då, även fast jag beställde den 30 kl 08.40. Förtroendet sjönk en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag så helvetes jävla sur. Jag ringde kundservice idag och frågade om de hade skickat min 16gb:are som beställde 10:30 den 30:e. Visst FAN har de inte skickat den och de vet heller inte när den kommer skickas! Det kommer ett till parti i veckan men det var INTE säkert att jag kommer med den. Vad fan håller dom på med? Är detta p.g.a. nummerflytten? Har de haft tid att göra en nummerflytt den senaste veckan då de ändå inte hade några iPhones att skicka?!

 

Jag blir så jävla trött på det här nu. Funderar på att avbeställa.

 

Ja avbeställ o beställ hos nån annan operatör så får du den direkt. Har hört att alla andra operatörer har den i lager!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade ut min iPhone 4 16 GB idag 09:40 Ahh äntligen! :)

 

(Beställdes 2010-07-30 ca. 15:00 via Tre kundtjänst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 16GB på releasedagen vid 14-tiden via telefon.

 

Ringde idag till kundtjänst för att fråga efter eventuellt kollinummer, telefonen hade inte skickats ännu. Kundtjänst förväntade leverns i slutet på veckan, vilket skulle betyda att telefonen skulle anlända till mig i SLUTET på veckan efter nästa vecka (?!) :ninja:

 

 

Verkar ju sannerligen som någon form av lotteri, då folk som beställt senare redan fått sina telefoner. Lider med er som beställde via hemsidan direkt efter 12-slaget och fortfarande inte fått era telefoner, helt galet. Jaja, när min bindningstid går ut om 12 månader så sticker jag nog ändå till en operatör där man slipper klättra i träd för att ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja avbeställ o beställ hos nån annan operatör så får du den direkt. Har hört att alla andra operatörer har den i lager!

 

Det handlar inte bara om att få telefonen. Jag tycker att jag har blivit illa behandlad som kund, särskilt när jag varit det i över 10 år hos dom! Att inte ens kunna veta när min telefon blir skickad, att andra personer som ligger bakom mig i kön får den skickad före mig är RIKTIGT DÅLIGT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hämtat ut min nu fan vilken skärm där ! Hoppas det löser sig snart med er andras leveranser oxå Tre skulle få in en leverans nu på fredag oxå sa dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hämtat ut min nu fan vilken skärm där ! Hoppas det löser sig snart med er andras leveranser oxå Tre skulle få in en leverans nu på fredag oxå sa dom

 

Grattis. :) Kul att några fått sina telefoner iallafall! Hade fan gjort det mesta för att också fått min telefon idag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att hämta ut mobilen fast man inte har fått avin? Har spårningsnumret.

 

Ja det brukar inte vara några problem, har gjort det några gånger men då på postens utlämningsställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hämtat ut min nu fan vilken skärm där ! Hoppas det löser sig snart med er andras leveranser oxå Tre skulle få in en leverans nu på fredag oxå sa dom

 

Låter tryggt att höra. Ska hämta ut min efter jobbet.. så jag vet vad jag kommer göra resten av dagen/natten lnr%20(22).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det brukar inte vara några problem, har gjort det några gånger men då på postens utlämningsställen.

 

Hämtade ut min med spårningsnumret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni som förlängt erat abonnemang hos 3 och fått sin iphone 4 sett om telefonen på "Mitt3" ändrats till iphone 4 innan ni fick luren? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni som förlängt erat abonnemang hos 3 och fått sin iphone 4 sett om telefonen på "Mitt3" ändrats till iphone 4 innan ni fick luren? =)

 

Jag förlängde mitt abb och fick min iPhone4 idag. På mitt3 har inget ändrats än så länge. Men med iPhonen kommer papper som ska skriva under och skickas in. Troligtvis ändras det inte på mitt3 för ens de fått de papprerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej!

 

Jag ringde till tre och beställde en 32Gb den 2 Augusti. Någon som har någon gissning på när jag kan få den?

 

Lite skumt att man inte får något mail eller meddelande via sms eller att det för den delen inte syns på mitt3 att man har beställt en... Jag ringde till dem och de sa att det stämde att jag hade beställt en men det känns ändå inte riktigt bra :/

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlängde mitt abb och fick min iPhone4 idag. På mitt3 har inget ändrats än så länge. Men med iPhonen kommer papper som ska skriva under och skickas in. Troligtvis ändras det inte på mitt3 för ens de fått de papprerna.

 

Okej, tack för svar! =)

 

 

 

Hej hej!

 

Jag ringde till tre och beställde en 32Gb den 2 Augusti. Någon som har någon gissning på när jag kan få den?

 

Lite skumt att man inte får något mail eller meddelande via sms eller att det för den delen inte syns på mitt3 att man har beställt en... Jag ringde till dem och de sa att det stämde att jag hade beställt en men det känns ändå inte riktigt bra :/

 

Tacksam för svar!

 

Jag ringde också till 3 den 2:a Aug och beställde , dock en 16GB. Ingen aning när den kommer. Men angående mail och sms från 3 så skickar dem inget sånt. Jag ringde dock också och kollade med dem så att beställningen fanns och det gjorde den. Du får bara en avi i brevlådan när den finns att hämta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt...

 

Jag lade en order på två stycken 32 GB, en privat och en till vårt företag. kl. 00.11 respektive 00.14.

 

Idag dök en telefon upp, den till vårt företag, enligt mailet skulle det komma pappers om skulle skrivas på först m.m. Nåja, nu skall jag inte gnälla över minskad byråkrati!

 

Den privata har jag inte sett röken av, men det kanske beror på att den kommer med snigelposten istället för DHL Företag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre går inte efter någon turordning. De verkar inte finnas någon logik i hur beställningarna prioriteras. Det enda man kan vara säker på är att vi som beställde via nätet är Fucked! Lilla naiva jag trodde på Tre:s förklaring att de strulat men att de skulle följa den turordning man beställt i nu när internetorderna hittats. Dvs att de som beställt via kundtjänst den 30:e får sina telefoner från de lager de fick då men från framtida leveranser kommer internetordrarna tas i den ordning de beställts. Om det stämmer de folk skriver i detta forum så har Tre fått telefoner i fredags som levereras denna vecka, till beställare som beställt långt senare än 00.11 som jag beställde. Surt som fan tycker jag men det som är ännu värre är att jag läser att de inte går i turordning ens med internetordrarna. Läste i ett inlägg en som beställt 02.00 som fått kollinummer på sin beställning.

 

För er som undrar över kompensation så måste man ringa in själv och begära. Det gjorde jag och fick 499kr. Dock kommer jag ringa in imorgon och be om en förklaring hur internetbeställningar som gjorts efter mig kan levereras före. Om de inte har en grymt bra förklaring kommer jag avbeställa min iPhone 4, även om de lovar att den kommer den 15:e.

 

För mig spelar det ingen roll att det är lika hos alla operatörerna för man måste visa att det är f-n inte ok att behandla trogna kunder på detta sätt.

 

Idag ringde jag för att fråga om ovanstående och fick följande förklaring.

När tre upptäckte att alla internetbeställningar hade hamnat på sidan så fick flera anställda i uppgift att knacka in beställningarna på nytt och det gjorde att det blev ett nytt beställningsdatum. Förmodligen så togs några beställningar i fel ordning vilket gör att några får sina telefoner senare och några tidigare...

Han jag pratade med sa att min telefon ska vara med i den sändningen som kom i fredags och jag bör ha den innan fredag. Jag frågade om den sändningen som kommer den 12:e har min telefon. Ha sa då igen att jag bör få min hem den 12:e eller den 13:e eftersom tre fick in de i fredags... Jag är skeptisk men hoppet är det sista som överger en... Börjar jobba på måndag och jag hoppas jag får trycka upp en iPhone4 i nyllet på polarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt...

 

Jag lade en order på två stycken 32 GB, en privat och en till vårt företag. kl. 00.11 respektive 00.14.

 

Idag dök en telefon upp, den till vårt företag, enligt mailet skulle det komma pappers om skulle skrivas på först m.m. Nåja, nu skall jag inte gnälla över minskad byråkrati!

 

Den privata har jag inte sett röken av, men det kanske beror på att den kommer med snigelposten istället för DHL Företag!

 

Du fick inget mail eller sms innan va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick inget mail eller sms innan va?

 

Det enda jag fått är ett bekräftelse mail som dök upp några sekunder efter jag lade ordern på nätet, men inget därefter.

 

Eller jo... jag fick ett mail om att man slarvat bort min privata beställning, precis som många andra men inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...