Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Fick precis detta mail ifrån kundtjänst så du kan nog glömma den 11

 

 

 

Bästa kund Vi vill återigen beklaga det tekniska fel som uppstod natten mellan torsdagen den 29/7 och fredagen den 30/7. För dig som har beställt en iPhone 4 med abonnemang under natten till fredagen erbjuder vi en månads kompensation på din abonnemangsavgift.Vi beräknar att få nästa leverans av iPhone från Apple senast fredagen den 13 augusti och mobiltelefonen levereras till dig senast den 18 augusti. Med vänliga hälsningar 3 Sverige.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Marc1301 när och hur beställde du? du får ju iaf mail av Tre, jag undrar varför inte jag får samma mail. Jag beställde på natten mellan torsdag och fredag på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast men det kan vara tidigare

 

Gillar den positiva inställning. Sitter och hoppas på samma sak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rykande färska bud:

 

Leveransstatus Apple iPhone:

iPhone 4 16 GB: ordrar lagda fram till 30 juli kl 22 levereras till kund vecka 32. senare ordrar, inget besked från Apple.

iPhone 4 32 GB: ordrar lagda fram till 30 juli klockan 03.00 levereras till kund veckan 32. Senare ordrar, inga besked om kommande leveranser från Apple.

Detta besked är preliminär uppskattning just nu och ersätter alla tidigare uppskattningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dom som undrar över det med Micro simkort. Har läst att en del har fått betala 250:- för att få ett nytt micro sim till sitt nuvarande abonnemang. Själv gick jag in i en Tre butik, fick ett nytt micro sim till mitt abonnemang och ett papper med aktiveringskod. Ringde upp ett nr som stod på lappen och knappa in aktiveringskoden samt simkortsnumret som stod på baksidan av kortet sen tog det väl ca 20 min så var det aktiverat och det kosta mig inte en krona att få det nya simkortet. Fick min iPhone 4 i måndags och fick ett papper dagen efter där det stod att det skulle skickas ut ett micro till mig men har då inte kommit något än och vem orkar vänta på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skickas från lager på måndag

 

Hej,

 

 

din iPhone 4 kommer att skickas från vårt lager på måndag.

 

 

Mvh Emilie

 

 

Tre Kundrelationer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skickas från lager på måndag

 

Hej,

 

 

din iPhone 4 kommer att skickas från vårt lager på måndag.

 

 

Mvh Emilie

 

 

Tre Kundrelationer

 

Beställde du via telefon eller internet? Abbonemang eller kontantkort? När fick du din bekräftelse?

 

För oss som blev blåsta på natten, när räknas det att vi la ordern? Förmodligen inte på natten utan kanske sent måndag eller kanske tisdag då de upptäckt problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som tjatar om denna bekräftelse de inte fått så sa dem till mig när jag beställde över telefon att dem inte skickar någon orderbekräftelse. Man får bara en avi när telefonen finns att hämta. Jag förlängde ifs mitt abonnemang. Har man förlängt sin bindningstid och samtidigt beställt en iphone 4 över telefon med 3 så skickar dem alltså ingen bekräftelse.

 

Jag har inte fått min telefon än. Jag försöker bara glömma att jag beställt en så blir man extra glad när den väl kommer ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde du via telefon eller internet? Abbonemang eller kontantkort? När fick du din bekräftelse?

 

För oss som blev blåsta på natten, när räknas det att vi la ordern? Förmodligen inte på natten utan kanske sent måndag eller kanske tisdag då de upptäckt problemet.

 

Jag beställde min på nätet fick orderbekräftelse 00:05 med abb ocj ja jag vet att det blev datastrul men jag tycker att tre löst detta satan bra ändå

 

9 dagar efter jag egentligen skulle fått leverans har dom ordnat nya telefoner och skickar ut till oss som blev drabbade av datafelet

Bra jobbat!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kontaktar ni Tre via mail? Jag hittar ingen e-postadress på tre.se.

 

tror bara mailadressen är till för dem som beställer online. den mailadress man fick orderbekräftelsen från kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

withoutskill

tror bara mailadressen är till för dem som beställer online. den mailadress man fick orderbekräftelsen från kanske

 

Ok. men vad är den? info@tre.se ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. men vad är den? info@tre.se ?

 

vet faktiskt inte, beställde inte online. Men tror de har en kundservicemail via facebook, har för mig att den är facebookfan@tre.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma besked när jag emailed onlineorder@tre.se - men jag beställde online kl 0900 på fredag 30e. Så jag undrar mig lite över om det är sånt att den blir skickad på måndag eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma besked när jag emailed onlineorder@tre.se - men jag beställde online kl 0900 på fredag 30e. Så jag undrar mig lite över om det är sånt att den blir skickad på måndag eller ej.

 

Dom som beställde 16 GB mellan 00:00-22:00 skulle bli skickade på måndag

 

Dom som beställde 32 Gb mellan 00:00-03:00 skulle oxå skickas på måndag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla, undrar bara hur lång tid ni tror det kan ta för min att komma fram. Beställde min på torsdagen 29/7 vid 16-17 tiden på telefon. Råkade ut för datastrulet och min order försvann. Ringde in på måndagen och killen jag pratade med sa mellan den 12 och 18 augusti. Hoppas nu bara att min order blev lagd på torsdagen och inte på måndagen när jag ringde in.

 

För om detta stämmer med att om man beställde mellan 00.00 - 03.00 så finns det en chans att den kanske skickas på måndagen. Man får väl bara hoppas. Min bror som beställde efter mig med samma försäljare fick sin den 2 augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

withoutskill

Skickade ett mail till onlineorder@tre.se nu och förklarade min situation. Jag fick ett autosvar som var helt tomt. vet någon vad det står i det? Vill bara veta om det är ett mail som berättar att de svarar på mitt mail så fort de kan bla bla. eller om det är ett diss-auto-mail :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla, undrar bara hur lång tid ni tror det kan ta för min att komma fram. Beställde min på torsdagen 29/7 vid 16-17 tiden på telefon. Råkade ut för datastrulet och min order försvann. Ringde in på måndagen och killen jag pratade med sa mellan den 12 och 18 augusti. Hoppas nu bara att min order blev lagd på torsdagen och inte på måndagen när jag ringde in.

 

För om detta stämmer med att om man beställde mellan 00.00 - 03.00 så finns det en chans att den kanske skickas på måndagen. Man får väl bara hoppas. Min bror som beställde efter mig med samma försäljare fick sin den 2 augusti.

 

 

Har dom sagt mellan den 12-18 så e det nästa sändning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade ett mail till onlineorder@tre.se nu och förklarade min situation. Jag fick ett autosvar

som var helt tomt. vet någon vad det står i det? Vill bara veta om det är ett mail som berättar att de svarar på mitt mail så fort de kan bla bla. eller om det är ett diss-auto-mail :)

 

 

I stora drag står det att det är förbjudit att vidarebefodra infon i mailet. Har du fått ett autosvar så hör deras kundtjänst av sig. Kan ta ett par dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

 

 

Tack för ditt email!

 

Vi hanterar ditt ärende så snart vi kan.

 

 

 

Vi kommer endast besvara frågor gällande leverans(kollinummer) och status på din beställning.

 

 

 

Gäller ditt ärende frågor om fakturering, eller befintligt abonnemang är du välkommen att kontakta kundservice på 0771 735 300.

 

 

 

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

 

 

 

Vänliga hälsningar

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

Mitt autosvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade ett mail till onlineorder@tre.se nu och förklarade min situation. Jag fick ett autosvar som var helt tomt. vet någon vad det står i det? Vill bara veta om det är ett mail som berättar att de svarar på mitt mail så fort de kan bla bla. eller om det är ett diss-auto-mail :)

 

Det är ett autosvar som skickas till alla som mailar till den adressen.

 

Personligen är jag tveksam till om jag tycker det är ok att ge ut den adressen som någon gjorde för ett par inlägg sedan. Om man har gjort en onlinebeställning så har man tillgång till den och det finns en anledning att den inte publiceras någon annanstans. Jag har skickat ett mail dit i början av veckan och fortfarande inte fått något svar. Om anledningen till det är att fler "obehöriga" har tillgång till adressen så är det inte så kul för oss som verkligen har rätt att få support därifrån.

Jag har full förståelse för er som vill ha information men det bästa vore att kontakta butiken ni köpt av eller kundtjänst om ni köpt av dom. Inte mailadressen som är till för onlineorder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om de behandlar internet/telefon-ordrar olika? Verkar som väldigt många här har lagt sina beställning på nätet och fått ett visst besked. Jag ringde in min beställning därför jag blev lite fundersam nu. fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

Har ett sånt sjukt vill-ha-begär så kunde inte hålla mig så ringde in till kundtjänst och pratade med dom. Vill ju inte få iPhonen och bara sitta och titta på den. Men tjejen jag pratade med verkade ju ha lite halv koll så hon skickade mig till avdelningen för att beställa simkort. Såg senare att Tre tar ut en avgift på 250:- för nytt sim så ska bli intressant och se hur det blir nu. Any who, får jag med ett microsim när iPhonen dimper ner är det ju bara att skicka tillbaks det jag beställde i all hast idag :)

 

Vad är microsim?? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...