Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Vad är microsim?? :o

 

Det är ett lite mindre simkort än det du har i din nuvarande telefon.

 

Ni som funderar på om tre tänker på att skicka micro-sim automatiskt ska nog ta en extrakontakt med tre.

Jag beställde en iPhone 4 med kontantkort. Telefonen har inte dykt upp ännu men Kontantkortet har det. Inget micro-sim utan ett vanligt. Inte så begåvat av tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Vad är microsim?? :o

 

En mindre version av ett simkort. Microsim används i iphone 4 och därför kan du inte använda telefonen utan ett (om du inte förminskar ett vanligt genom att klippa till det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sagt flera gånger tidigare men det behövs igen ........

 

Har ni köpt en iphone 4 av Tre så gå in i en tre butik så får ni ett microsim gratis och slipper de 250 kronorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mindre version av ett simkort. Microsim används i iphone 4 och därför kan du inte använda telefonen utan ett (om du inte förminskar ett vanligt genom att klippa till det).

 

To slow ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte för mitt liv hitta en e-mail adress till 3s kundtjänst? :superirriterad: Någon vänlig själ som har lust att skriva ett p.m till mig kanske? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju fan sjukt hur Tre gör bort sig med det här med Iphone.

Beställer en i butik (Nacka Forum) kl 9 på morgonen den 30e, då jag inte får köpa min kontant. Utlovas inom 2-3 arbetsdagar. Ringer senare under dagen och dubbelkollar att ordern är lagd, och Visst är den det!

 

Ringer idag in o frågar om leveransstatus, då är ordern lagd den 31 så jag får ingen telefon än på ett tag. Hur fan tänker dom? TVÅ gånger dubbelkollar jag så allt är som det ska, ändå skiter dom i det o skickar ordern dagen efter.

 

Grymt dåligt skött av Tre. Hur fan blir man av med abonnemanget jag redan har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till Tre's kundtjänst nyligen.

 

Min iPhone 4 16 GB är skickad från Tre idag och beräknas vara hos mig imorgon :)

Jag fick till och med ett kollinr.

 

Gud va glad man blir :)

 

Jag beställde min den 30 augusti runt 15:00 via telefonkundtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 32 Gb Iphone4 på nätet den 30 juli 00:03 från tre. Denna har inte och kommer inte skickas idag trots det de skrivit på nätet. Har blivit så av någon anledning är svaret. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde också kundtjänst idag och jag tror infon som stod i inlägget längre bak bara var skitsnack. Enligt han jag pratade med så kanske min skickas den 13:e...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till Tre's kundtjänst nyligen.

 

Min iPhone 4 16 GB är skickad från Tre idag och beräknas vara hos mig imorgon smile.gif

Jag fick till och med ett kollinr.

 

Gud va glad man blir smile.gif

 

Jag beställde min den 30 augusti runt 15:00 via telefonkundtjänst.

 

galetglad.gif

 

vad glad jag blir av att läsa det. Jag ringde in min beställning ca 10.30 så, kramar om trä så hårt det går, förhoppningsvis får jag också min imorgon w00t.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andreasknilsson

Beställde en 32gb 13:30 den 30:e. Ringde till Tre:s kundtjänst för att få mitt ordernummer också, eftersom jag ringde dom 3 gånger förra veckan och fick besked varje gång att den skulle skickas idag (måndag). Nu sa dom tyvärr, det tar 4-6 veckor till !?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var min 32GB skickad idag. Det tackar man för.

När beställde du? (Tips till alla som framöver får sin: skriv gärna när ni beställde och vilken modell, så slipper alla upprepa samma fråga :) )

 

Själv beställde jag iPhone 4 32GB och fick orderbekr. 30/7 00:07. På söndag 1/8 fick jag mail att ordern skickats+kollinr. På måndag fick jag mailet att min order drabbats av "tekniska problemet". Trodde att jag inte var drabbad eftersom ordern skickats och det stod ingenstans i mailen någon förklaring om vad som skickats/inte skickats. Så jag åkte 10+10 mil för att hämta paketet ons 4/8 (avin kom mån 2/8). Blev rätt paff när endast SIM-kortet fanns på posten. Ons 4/8 sa kundtjänst via telefon att telefoner "fanns i lager" och att jag borde få min iPhone 4 skickad senast 12/8. Hoppas det stämmer, men tar alla uppgifter med en stor nypa salt. Har mailat kundtjänst idag och inväntar nytt besked...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När beställde du? (Tips till alla som framöver får sin: skriv gärna när ni beställde och vilken modell, så slipper alla upprepa samma fråga :) )

 

 

 

Jag beställde 00:04.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv beställde jag iPhone 4 32GB och fick orderbekr. 30/7 00:07. På söndag 1/8 fick jag mail att ordern skickats+kollinr. På måndag fick jag mailet att min order drabbats av "tekniska problemet". Trodde att jag inte var drabbad eftersom ordern skickats och det stod ingenstans i mailen någon förklaring om vad som skickats/inte skickats. Så jag åkte 10+10 mil för att hämta paketet ons 4/8 (avin kom mån 2/8). Blev rätt paff när endast SIM-kortet fanns på posten. Ons 4/8 sa kundtjänst via telefon att telefoner "fanns i lager" och att jag borde få min iPhone 4 skickad senast 12/8. Hoppas det stämmer, men tar alla uppgifter med en stor nypa salt. Har mailat kundtjänst idag och inväntar nytt besked...

Fick precis följande svar från Tre via mail:

Dessvärre har vi inte kvar några i lager för tillfället, men din order är bland de första i kön så den ska skickas så fort vi får in nästa leverans som kommer ske i slutet på denna vecka. Du borde då få telefonen i början på nästa vecka.

 

Vi lägger på 1 mån rabatt på abonnemangskostnaden för väntetiden, alltså 199:- rabatt på första fakturan.

 

Vi ber om ursäkt för besväret och väntetiden.

 

Mvh // Niklas

 

Någon som har framfört krav på kompensation för den försenade leveransen till Tre och fått andra besked än 199 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis följande svar från Tre via mail:

 

Någon som har framfört krav på kompensation för den försenade leveransen till Tre och fått andra besked än 199 kr?

 

Jag har inte framfört några krav utan i ett mail jag fick så stod det att dom skulle bjuda på en månadskostnad av abonnemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde in till 3 kundtjänst idag. Gjorde min ordinarie beställning den 29/7, råkade ur för tekniskt problem, order försvann, missa första leveransen. Han jag pratade med idag 9/8 sa att min order blev lagd 3/8 (detta var när jag ringde in för att kolla upp ordern). Han säger då att jag missar leverans nummer 2 också, alltså 3-5 veckor mer väntan. Gick ner till en 3 butik efter och pratade men en kille där. Han ringde upp till någon inom 3 där de sa att de fått in iphones fredagen 6/8. Min skulle då alltså bli skickad antingen idag eller imorgon. Sen ringde försäljaren upp mig (han jag lade beställningen hos den 29/7) eftersom jag ringt honom. Han jobba tyvärr inte men han sa att han skulle lösa det. Helt sjukt. Hur många olika svar kan man få. Men räknar med att jag får min iphone någon gång nästa år kanske. Finns inget annat att göra än att skratta åt det. Bra jobbat 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till Tre's kundtjänst nyligen.

 

Min iPhone 4 16 GB är skickad från Tre idag och beräknas vara hos mig imorgon :)

Jag fick till och med ett kollinr.

 

Gud va glad man blir :)

 

Jag beställde min den 30 augusti runt 15:00 via telefonkundtjänst.

 

Jag beställde min via telekundtjänst kl 08.40, dem sa idag att dem inte har ett kollinummer än... ARG blir jag!!!!!! Kösystem my fucking ass! Bara jag får den senast onsdag så kommer jag att hålla orden i munnen så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min via telekundtjänst kl 08.40, dem sa idag att dem inte har ett kollinummer än... ARG blir jag!!!!!! Kösystem my fucking ass! Bara jag får den senast onsdag så kommer jag att hålla orden i munnen så länge.

 

Din otacksamme f-n! Gnälla på kösystem då det finns massor som är långt före dig i kön och kommer ändå få telefonen efter dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din otacksamme f-n! Gnälla på kösystem då det finns massor som är långt före dig i kön och kommer ändå få telefonen efter dig...

 

Jag gnällde för allas skull :pinch: Det är la surt för alla egentligen när systemet inte fungerar =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min telefon runt 10:30, den 30:e. Jag har bara fått ett mejl och det är bekräftelsemejl med ordernummer etc. Jag fattar inte hur jag inte kunnat få mejl om att de pröjsar 199kr eller att de pröjsar första månadskostnaden på abonnemanget?

 

Ni som har fått era telefoner skickade idag, har ni fått något mejl om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gnällde för allas skull :pinch: Det är la surt för alla egentligen när systemet inte fungerar =/

 

Bra det. Tillsammans är vi starka! biggrin.gif

 

Ska ringa in till kundtjänst imorgon. Hoppas verkligen att min är på väg till mitt utlämningsställe. Annars kommer jag bli riktigt besviken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också min skickad till mig i dag. Beställde 30/7 cirkus 09.00. Fick även kollinummer. Hoppas man kan få den i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min och min sambos 32 gb blev oxå skickade idag beställde 00:05 30 Juli och min sambos beställdes 02:nånting båda beställdes på webben

 

Har fått kolli id på bådaborstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev idag att jag fått min iPhone skickad idag. Glömde skriva att de skickas inte med Posten utan skickas med DHL.

Fått deras spårningsnummer som man kan spåra via DHL's hemsida, bra att veta om ni försöker med numret på Posten.se, jag gjorde det misstaget.

 

Så det står att det blivit skickat från Oskarshamn, jag bor i Malmö, imorgon har jag den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...