Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

tobias.lovstedt

Nu är det ju så att det inte är enbart 3 som har detta problem, andra operatörer skriver inte ens någon tid utan hänvisar bara till den nationella kön på iphone 4! Det är väl klart att 3 inte gör detta med flit utan det är som sagt datorstrul som ställt till det!

 

Jag var också en av dem som lade en order online 00.01 så jag är också drabbad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Nu är det ju så att det inte är enbart 3 som har detta problem, andra operatörer skriver inte ens någon tid utan hänvisar bara till den nationella kön på iphone 4! Det är väl klart att 3 inte gör detta med flit utan det är som sagt datorstrul som ställt till det!

 

Jag var också en av dem som lade en order online 00.01 så jag är också drabbad!

 

 

Det är väl hundra gånger värre att säga en tid som uppenbarligen är omöjlig att hålla! Detta är ett av de fallen där ärlighet varar längst. Kan man inte utlova en tid, så gör man inte det!

 

Om det nu är lika för alla operatörer, vilket det är, så är det väldigt fult spel för att vinna marknadsandelar och vara den enda operatören som går ut med att sälja IP4 med ett utlovat leveransdatum. (se tidigare inlägg) Oseriös försäljning brukar oftast bita tillbaks och så är nu fallet.

 

Jag undrar om det läggs in x:tra resurser för att reda ut det såkallade datorstrulet? Den bästa kunden är den nöjda kunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl hundra gånger värre att säga en tid som uppenbarligen är omöjlig att hålla! Detta är ett av de fallen där ärlighet varar längst. Kan man inte utlova en tid, så gör man inte det!

 

Om det nu är lika för alla operatörer, vilket det är, så är det väldigt fult spel för att vinna marknadsandelar och vara den enda operatören som går ut med att sälja IP4 med ett utlovat leveransdatum. (se tidigare inlägg) Oseriös försäljning brukar oftast bita tillbaks och så är nu fallet.

 

Jag undrar om det läggs in x:tra resurser för att reda ut det såkallade datorstrulet? Den bästa kunden är den nöjda kunden.

 

Jag håller verkligen med! Att från börja säga att vi har inte en aning om när du kan få din telefon utan det beror helt och hållet på en internationell kö som Apple har och där Sverige inte har högsta prioritet. Vi kan omöjligt säga något datum och det kan ingen annan operatör heller göra. När kunden frågar: "men ungefär när blir det då?" så får de svara: "vi har lika liten aning som du, inte en susning alls".

 

Ärlighet istället för att så och yra för att sno åt sig kunder som blir missnöjda kunder (och gamla nöjda kunder som blir missnöjda kunder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller verkligen med! Att från börja säga att vi har inte en aning om när du kan få din telefon utan det beror helt och hållet på en internationell kö som Apple har och där Sverige inte har högsta prioritet. Vi kan omöjligt säga något datum och det kan ingen annan operatör heller göra. När kunden frågar: "men ungefär när blir det då?" så får de svara: "vi har lika liten aning som du, inte en susning alls".

 

Ärlighet istället för att så och yra för att sno åt sig kunder som blir missnöjda kunder (och gamla nöjda kunder som blir missnöjda kunder).

 

 

Word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för i helvete!

 

Beställde telefonen via deras hemsida som många andra gjorde natten torsdag/fredag när den släpptes.

Fick mailet tre dagar senare om att min order försvunnit men att de "hittat" den igen, ja, ni vet vad jag menar.

 

Har varit borta några dagar och när jag kom hem igår så hade jag en avi i brevlådan om ett paket att hämta ut.

 

Har precis varit nere på Pressbyrån och hämtat försändelsen.... och öppnat lådan.... och..... de har skickat 16GB-modellen istället för 32GB-modellen som jag beställt!

 

Blir bara så jävla trött.

Har pratat med en tjej nu i deras Kundtjänst och hon lät helt paff när jag sa vad som hänt.

Nu har hon satt mip på vänt och skulle "undersöka" det hela.

 

 

Åhhhhhhhhh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update till mitt inlägg ovan.

Tjejen jag pratade med sa att det blivit något fel med min beställning så att det beställts både en 16GB och en 32GB telefon till mig. Dock låg såklart ordern på min 32GB "vilande" så hon fullföljde den ordern nu vilket då gör att telefonen skickas till mig inom - you guessed it - 4-6 veckor!

 

Min nummerflytt (från Telenor) genomförs imorron vilket gör att jag inte kan ringa alls eftersom microsimkortet från 3 inte funkar i min gamla mobil. Hon frågade om jag ville ha ett kostnadsfritt vanligt simkort att använda så länge tills min telefon kommer. Ja det är väl självklart att jag vill ha det, varför skulle jag inte vilja ha det?!!?!?!?

 

Tyckte jag kunde få behålla den telefonen de nu skickat ut som kompensation men det tyckte inte hon...

Dock fick jag 104 gratisminuter att ringa för inom 60 dagar som komp. Tack för det, jag ringer ca 10-15 minuter totalt i månaden, vad fan är det för jävla kompensation? Sa att det i så fall var bättre att hon gav mig 100 sms eller nåt sånt utan tidsbegränsning men det gick inte heller.

 

Som i mitt förra inlägg - blir bara så jävla trött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är banne mig helt otroligt. Tack som sjutton för att jag hittade denna tråd och ser att jag inte är den enda som har problem med operatören Tre. Jag som så många andra måste också dela med mig av min story med Tre och deras kundtjänst.

 

Det hela började med ett samtal till Tre den 30/7. Jag blev överlycklig då jag kom fram till Tres kundtjänst redan efter 25 minuter. Jag la en beställning på en svart 16 gb Iphone 4 med kontantkort. Allt gick smidigt och telefonen skulle levereras följande tisdag (den 3/8). Redan på måndag blir jag fundersam när jag hör att en kollega på jobbet gjort precis likadant som mig men att hon fick en bekräftelse per mail att hennes beställning var registrerad i Tres system. Jag ringer upp Tre och berättar om kollegans mail etc. får då informationen att ringa tillbaka imorgon då det troligen tar en dag till innan ordern finns i systemet. Dum som man är litar man på personen i andra änden.

 

Tisdag, den 3/8. Ringer upp kundtjänst 08.00 för att höra vad som hänt med ordern och frågar när min telefon kommer dyka upp? Får då information av killen på kundtjänst att Tre haft problem med deras system vilket lett till att en del ordrar försvunnit och troligen är min beställning en av dessa. Han ber mig lägga en ny beställning fast via Tres hemsida (som jag gör medans han väntar i luren). Direkt efter att beställningen är lagd får jag en orderbekräftelse från 3 med ett ordernummer som jag ger till kundtjänstkillen. Han lovar att skicka ut telefonen direkt och att det troligen skulle ta 1-2 dagar.

 

Fredag den 6/8. Har varken fått avi eller SMS från tre. Ringer upp Tres kundtjänst på fredag morgon och undrar var min Iphone 4 16 gb tagit vägen. Får nu informationen att den troligen kommer komma med en leverans den 12/8. Berättar för kundtjänstpersonen om problemen som jag haft ovan och att jag inte tycker det är ok med att de skjuter upp leveransdatumet hela tiden. Killen är väldigt tillmötesgående och nästan viskar i luren att de fått en mindre leverans under dagen och att han skulle se till att jag skulle komma med i leveransutskicken för dessa. Senast tisdag (den 10/8) kommer telefonen finnas på mitt uthämtningsställe. Perfekt, äntligen en person som förstår och hjälper till kunder som haft problem tänker jag. Att tillägga, samma dag, fredag den 6/8, följer jag med en kollega på lunchen till en Tre butik för att han också ville beställa en Iphone 4 genom att förlänga sitt privata abonnemang.

 

Tisdag den 10/8. Ringer åter igen till Tres kundtjänst för att få DHL's ordernummer så att jag kan hämta ut telefonen på vägen hem. Får nu informationen att de inte hittar någon order inlagd på mig? Efter en del sökande hittar kundtjänsttjejen min order men ser inte att någon telefon har blivit utskickad. Förklarar ytterligare en gång om problemen som jag haft med min Iphone beställnig. Tjejen beklagar att hennes kollegor sagt leveransdatum för telefonen då detta inte alls var enligt deras policy och att apple strängt förbjudit dem för att göra så. Dock bekräftade hon att det skulle komma ytterligare en leverans på torsdag den 12/8. Hon bad mig ringa tillbaka på torsdag. Får på kvällen SMS från kollegan som beställde sin telefon veckan innan att han nu hämtat ut den.

 

Torsdag den 12 augusti (idag). Ringer på eftermidsagen upp till Tre för att få reda på mitt DHL ordernummer. Ursäkta mig säger den unga dryga kundtjänsttjejen men det står här i mina system att du la din order den 3/8 och vi har ett kösystem, dvs. att alla som beställt telefonen den 30/7 innan kl. 04:00 är de som är berättigade till dessa 9000 telefoner vi fått in. Dessutom står det att du beställt en telefon med kontantkort och de tillhör ett annat kösystem. Jag kockar av ilska under detta samtal men bibehåller lugnet. Återigen drar jag min story och får till svar: Vad mina kollegor lovat dig kan jag inte stå för men så som det ser ut nu kommer din telefon om 4-6 veckor.

 

Nu har jag gett upp, kommer det en telefon så kommer det, att ödsla mer energi på denna operatör och dess kundtjänst orkar jag inte längre. Jag önskar er andra lycka till.

 

En otroligt besviken ex Tre kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gett upp, kommer det en telefon så kommer det, att ödsla mer energi på denna operatör och dess kundtjänst orkar jag inte längre. Jag önskar er andra lycka till.

 

Exakt som jag känner, kommer det en telefon så gör det... Jag får ha kvar min gamla så länge och om någon månad så får man väl kolla efter någon annan operatör. Till mig vägrade de att ens kolla om jag faktiskt hade en bokning =0/ Har inte fått några nummer eller nått men det får man visst inte då man bokar via telefon? Nåja, önskar att jag bara kunde släppa detta men man blir ju så arg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update igen...

 

Mailade också Erik på 3 som det står överst på denna sidan. Fick svar i morse (dock inte från honom) och detta är konversationen:

 

3

Hejsan!

 

Är din iPhone 16GB helt oanvänd kan vi göra en retur på den så att du skickar tillbaka den till oss. Sedan ändrar vi abonnemangsformen till den du hade innan samt skickar ut den 32 GB som ligger bland våra ordrar. Dessvärre kommer det dröja ca 4-6 veckor innan du får den telefonen då vi har lång väntelista.

 

Maila gärna tillbaka till mig om du vill göra på det sättet.

 

Jag

Menar du att du med hjälp av mitt personnummer och ordernummer inte kan se att det redan är gjort!?!?!?!?

Pratade med en tjej i er kundtjänst igår som skulle göra just detta men inte ens det verkar ni ha lyckats med?!

 

3

Det hon gjorde var att ge dig 100 fria minuter på abonnemanget samt att hon skickade ut ett vanligt simkort du kan använda under tiden. Är telefonen oanvänd kan du skicka tillbaka den så kommer 32GB skickas om ungefär ca 4-6 veckor.

 

Jag

Men hon har alltså inte beställt nån ny 32GB åt mig?

 

3

Jo den är beställd!

 

Jag

Och detta är då den "skräddarsydda lösningen" som ni skriver om på Facebook...?

 

_________

 

 

Något mer svar har jag inte fått.

Men då är ju frågan; tjejen jag pratade med igår, beställde hon verkligen en ny telefon åt mig eller inte?

Låter ju skumt att hon gjort det eftersom tjejen jag nu mailat med frågade om hon skulle göra det åt mig?!

 

Bäst att ringa till 3 och kolla...

 

Får prata med en kille och förklarar hela mitt ärende igen.

Han säger att det ligger en beställning på en 32GB gjord den 5/8 (!!!). Nu är ordern aktiv och han kan inte se vem som satt igång ärendet utan ser bara att det nu som sagt är aktivt.

 

Han kan även se att jag fått 100 gratisminuter att ringa för samt att det är skickat ett nytt simkort åt mig så det verkar ju ha funkat.

 

Jag frågar vad som egentligen hänt och han säger att de blev överbelastade under natten då den släptes och att deras system brakade ihop men rent tekniskt kan han inte svara på vad som hänt. Han säger vidare att han ska göra min order till en prioriterad order vilket gör att det finns en chans att jag inte behöver vänta mina 4-6 vekor. Jo så att ehh....

 

Till sist menar jag på, bara så att det inte blir några fler missförstånd, att min abonnemangskostnad om 299:- väl inte börjar förrän jag faktiskt får telefonen.

För de pengarna får jag inte göra något annat än surfa och eftersom jag inte har någon telefon att surfa med är jag ju inte intresserad av att betala heller.

 

Han säger att abonnemanget inte aktiveras förrän jag får telefonen så det är ingen fara.

Frågar hur jag då ska kunna ringa med mitt simkort de skickat till mig, om jag nu inte har något aktivt abonnemang.

Javisst ja säger han då...

 

Han frågar om jag hellre vill ha en gratismånad än 100 samtalsminuter och naturligtvis vill jag det.

"Och om jag inte har fått min telefon inom en månad så ringar jag er och förläger det hela med ytterliggare en gratismånad", menar jag på.

 

Ööhh... ja... säger han.

Nu verkar han så snurrig att han inte vet vad han ska göra så han säger att han ska ringa upp mig om några minuter när han kollat upp det.

- Vilket nummer ringer du då?

- På ditt mobilnu... nä just det ja. Vilket nummer kan jag nå dig på...?

 

Nu 30 minuter senare har han fortfarande inte ringt.

 

Mitt tålamod börjar tryta nu...............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska nog inte förlita dig på att de ringer upp. Jag blev också tillsagd att de skulle ringa upp. Detta var den 5:e aug :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska nog inte förlita dig på att de ringer upp. Jag blev också tillsagd att de skulle ringa upp. Detta var den 5:e aug :sarcastic:

 

Det kanske försöker nå dig på ditt blivande iphone abonnemang :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde runt 01.00 30/7, men inte har jag fått någon telefon från 3 även fast jag vet folk som beställt efter och fått.

 

Väldigt märkligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde runt 01.00 30/7, men inte har jag fått någon telefon från 3 även fast jag vet folk som beställt efter och fått.

 

Väldigt märkligt..

 

Skriv i kundtjänstloggen på Facebook (3Sverige) så kan de nog ordna in dig på priolistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv i kundtjänstloggen på Facebook (3Sverige) så kan de nog ordna in dig på priolistan.

 

Det är då helt otroligt att man skall behöva göra hela kundtjänstarbetet själv.

Testar man ringa deras kundtjänst så är det 'Beräknad väntetid 20 minuter' varenda gång. Testar man maila har man tur om man får ett svar.

 

Man köper dyra telefoner men blir behandlad som luft.

 

Ja, man slutar aldrig att förvånas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv i kundtjänstloggen på Facebook (3Sverige) så kan de nog ordna in dig på priolistan.

 

Kan funka, men är nog bäst att maila till Erik H. Se mitt tidigare inlägg hur man går tillväga: http://forum.macworl...ost__p__1317781

Jag beställde 32 GB 30 juli 00:07, ingen telefon än... men är på priolistan efter att ha mailat dit.

Fick för övrigt i korrespondensen med 3 reda på att en del, låt oss kalla dem goa gubbar och gummor, mailat in och försökt komma med på priolistan, trots att de INTE beställt inom det tidsintervall som anges. Om det skett avsiktligt eller oavsiktligt är ju svårt att veta, men sådant gör det ju inte lättare för 3 direkt...

Edit: Ändrade för att förtydliga att man ska maila Erik H.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din iPhone 16GB helt oanvänd kan vi göra en retur på den så att du skickar tillbaka den till oss. Sedan ändrar vi abonnemangsformen till den du hade innan samt skickar ut den 32 GB som ligger bland våra ordrar. Dessvärre kommer det dröja ca 4-6 veckor innan du får den telefonen då vi har lång väntelista.

Om du är desperat att ha en ip4 nu och har råd, så hade jag nog i ditt fall försökt ändra någon av dina 2 beställningar till en kontantkortsorder (inte säker att det går, men tänker att det kan gå med tanke på ångerrätten?). Du kör sedan med din 16GB ip4 tills 32 GB dyker upp. Sedan säljer du 16GB på blocket/tradera. (Allra helst olåst, om du tar kontantkortet på 16GB:aren och låser upp den hos 3). Med tanke på efterfrågan på ip4, så borde det inte vara något problem att bli av med en ip4 i "nyskick" till i princip fullpris om en dryg månad eller så? När nu din 32Gb dykt upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre ringde upp min bror idag och berätta att han var först på listan och att de ville/skulle skicka en iphone till honom. Det roligare är att han redan fått sin. Fick den 2/8 när han beställde samtidigt som mig den 29/7. De vill alltså ge honom två iphone's men jag har inte ens fått min än. Även fast jag ringde före honom. Snacka om förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 10.30 lanseringsdagen, 2 st 32 gb. Fick dem i tisdags. Grymt strul med kollinr, fick flera kollinr som dhl aldrig skapat i sina system. Den kom dom, med posten.

Befintlig företagskund.

Verkar vara rena soppan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru lade sin order före mig men jag fick min telefon för en vecka sedan, frun fick mailet om att hon tappats bort men att beställningen skulle prioriteras. Fruns telefon beställdes kl 00.11.

 

Yeah right... Inget hittills och kundtjänst hade ingen som helst aning om något när jag ringde idag.

 

Mailade Erik enligt FB-sidan.

 

Finns det någon här som också blivit borttappad och fick ursäktsmailet som sedan har fått sin telefon levererad?

 

 

EDIT : Märkligt, fick autoreply från Erik på Tre "Erik Hornfeldt kan tyvärr inte svara på kundfrågor om leverans av iPhone. Alla sådana frågor hänvisas till 3 KundService". Det känns ju seriöst när han uppmanar att man skall maila honom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drog iväg ett mail dagen efter uppmaningen kom ut på FB och fick svar bara ett par timmar senare om att jag är först i kön vid nästa leverans.

 

 

Nu har jag tappat energin att vara irriterad. Telefonen kommer när den kommer. Jag får klara mig med min sunkiga Nokia tills dess. Varje gång jag får starta om den så vet jag i alla fall att mitt lidande snart är slut :)

 

Något ursäkta-mail har jag inte fått, och när jag varit i kontakt med kundtjänst så är det uppenbart att det för dem ser ut som att jag beställde den 3:e augusti då den troligen reggades om.

 

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde in idag och fick svar på att det skulle dröja någon vecka till, men sedan när jag bad henne att verkligen gå in i min profil och kolla bland anteckningarna från föregående samtal med kundtjänst, då sa hon att en medarbetare har antecknat att min 16 gb ska ha blivit skickad i fredags, men jag kunde inte få nått kolli-id eller så. Men jag hoppas detta stämmer! Jag beställde 16gb kontant och fick orderbekräftelse kl 01.01 på lanserings natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade precis med kundtjänst. Verkar som de inte kan göra något för att speeda upp de hela. 4-6 veckors väntetid från och med beställning. Min blev reggad den 3/8. Fick svar att jag bör ha den i slutet av denna månad. Får väl hoppas på det nu. Grymt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från deras FB-sida:

Dagens Fruktnytt! Vi har ett preliminärt besked om leverans av 16 och 32 GB iPhone 4 i slutet av veckan.

Erik H

 

Gillar inte när de använder sig av ordet preliminärt. Speciellt inte i samma mening som "slutet av veckan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från deras FB-sida:

 

 

Gillar inte när de använder sig av ordet preliminärt. Speciellt inte i samma mening som "slutet av veckan".

 

 

Preliminär leverans "måndag" har blivit till prelimär leverans "början av veckan" och nu sist "slutet av veckan"...

 

suck..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preliminär leverans "måndag" har blivit till prelimär leverans "början av veckan" och nu sist "slutet av veckan"...

 

suck..

 

Nej, det är två olika leveranser. Den som var preliminärt måndag är nu preliminärt tisdag. sen är det en ny sändning med både 16 och 32 som ska vara prel. "slutet av veckan" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...