Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Jag beställde en 32GB iPhone 4 med nytt abonnemang 30 juli kl. 00:07.

9/8 svarade kundtjänst på mail

Igår mailade jag en Tre-medarbetare vars adress jag hittade på 3:s facebooksida..

 

haha.. Peder Ramel är ju koncernchef för Tre Skandinavien! Undra om han tycker att kundtjänsten gör ett bra jobb när han får svara på mail från kunder :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

haha.. Peder Ramel är ju koncernchef för Tre Skandinavien! Undra om han tycker att kundtjänsten gör ett bra jobb när han får svara på mail från kunder :P

Kanske skulle lagt till att det var kundtjänst som svarade mig (de klippte väl in ett standardsvar från chefen). Jag gissar att den bistra sanningen är att operatörerna prioriterar att leverera ut saker. Att turordningen inte blir helt rätt (eller helt åt skogen), kanske de inte bryr sig så mycket om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver lite hjälp av er forumiter. Beställde en iPhone 4 från tre.se, ringde idag och de säger att enligt datorn så står det att jag lagt min beställning den 3e augusti. Fast egentligen lade jag den 30e Juli 01.00. Jag beställde 16 GB versionen men börjar ångra mig lite...

 

Jag har då en kompis i Norge som sa att jag kan beställa från norska Apple online store till hans adress så skickar han den vidare till mig i Sverige. Sen har jag vänner i England också. Problemet är att den 2a September måste jag iväg till Ungern eftersom att jag studerar där. Frågan är om telefonen hinner till mig i tid, vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade precis med kundtjänst (för 4:e gången) och nu sa de att de som beställt på natten till den 30:e och fått sina ordrar felbehandlade nu skulle vara uppflyttade i kön och få sina telefoner levererade denna veckan.

 

Fan att de ger en hopp hela tiden :) Nu kommer man sitta här och hoppas, sen kommer man besviken när leveranssmset inte dyker upp :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en iPhone 4 32GB hos 3 natten till den 30:e, och var givetvis bland de som råkade ut för det "tekniska problemet".

 

Idag har jag fått besked via mail att de förhoppningsvis får en batch inom 1-2 veckor!

Så att man ska få sin telefon levererad denna veckan känns som ett långskott. =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min eftermiddagen den 30:e (förlängt abb. och 32Gb) via telefon. Säljaren sa då att det varit högt tryck på telefonerna och att jag inte skulle få någonfören nästa leverans kommer in den 12:e, dvs tidigast den 16:e.

Efter ha läst denna tråd tänkte jag att det kanske var bäst att ringa o kolla vad som händer. Killen jag pratade med på kundtjänst sa att min telefon inte var skickad men att de får in en leverans imorgon och att den kommer täcka de som beställt den 30:e och den 31:e. han sa åt mig att ringa tillbaka på fredag så skulle jag få ett kollinummer.

 

Så för egen del så har dom än så länge varit uppriktiga och konsekventa med sin information till mig, får väl se ifall det håller hela vägen eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade precis en på tre om det stämde att de ska få in en leverans imorgon, och svaret blev:

 

Hej

 

Vad jag vet ska vi inte få in en leverans imorgon, men förhoppningsvis i början på nästa vecka.

 

Mvh // Niklas

 

Så det är lite skilda världar vad gäller informationen från 3!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 16GB den tredje i butik i Kungsbacka. Han gav ett preliminärt leveransdatum den tolfte. Efter att ha läst lite här slog jag Tre en signal. Det kommer en leverans den tolfte till deras lager som skall räcka till NÄSTAN alla som beställt. Han kunde dock inte svara på om jag var alla eller nästan. Det verkar som om de har lite svårt att skilja mellan leverans in och leverans till kund tycker jag. Förhoppningsvis sitter jag med en om en vecka. Onsdag torsdag trodde mannen i telefon dvs 18:e till 19:e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver lite hjälp av er forumiter. Beställde en iPhone 4 från tre.se, ringde idag och de säger att enligt datorn så står det att jag lagt min beställning den 3e augusti. Fast egentligen lade jag den 30e Juli 01.00. Jag beställde 16 GB versionen men börjar ångra mig lite...

 

Jag har då en kompis i Norge som sa att jag kan beställa från norska Apple online store till hans adress så skickar han den vidare till mig i Sverige. Sen har jag vänner i England också. Problemet är att den 2a September måste jag iväg till Ungern eftersom att jag studerar där. Frågan är om telefonen hinner till mig i tid, vad tror ni?

 

Om du väntar på tres leverans måste du hinna. Om du däremot avbeställer och beställer från något annat ställe kan det vara problem att få den till 2a september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade detta till Tre förra veckan:

 

Hej!

 

Jag har förståelse för att det enorma intresset gör att alla system går på max och att misstag görs. Tyvärr var det jag som råkade ut för detta denna gång och det som stört mig mest under hela processen är alla olika uppgifter jag fått. Informationen mellan kundtjänst och de som ska informera kundtjänst kan inte ha fungerat som den ska. Jag har ringt in flera ggr efter jag fick detta mail och fått olika uppgifter varje gång, med extremt stor spridning.

 

 

Jag ringde in på torsdag (29/7) eftermiddag och ville förbeställa med kontantkort eftersom jag har så lång bindningstid kvar på min 3GS som jag köpt av er. Då fick jag svaret att ni inte hade pris med kontantkort utan att jag skulle beställa via nätet vid midnatt istället. På så sätt blev det smidigast för alla och mitt samtal inte skulle belasta kundtjänst(ni skulle ha så mycket att göra då) Jag följde säljarens råd och beställde på nätet och fick en orderbekräftelse från er 00.11. Resten vet ni................

 

 

Min personliga uppfattning är att ni skulle ha väntat med att skicka ut telefonerna tills ni rett ut problemet med beställningarna via Tre.se. Det måste ha varit ganska tydligt redan tidigt på fredagen att det strulade med internetbeställningarna. Vi som väntat uppe för att vara säker på att få en blir nu utan i 2-5 veckor...

 

 

Det jag vill veta nu är:

 

1: När kommer min telefon?

 

2: Uppgifter på Macworlds forum säger att vissa som beställt via nätet får sin telefon redan nästa vecka och att de kompenseras med en månadsavgift på sitt abonnemang. Stämmer det?

 

3: Gäller leveransen bara de som förlängt eller nytecknat abonnemang? Vi som köpt med kontantkort, får vi också telefonen nästa vecka?

 

4: Vilken kompensation får jag för ert strul? Om abonnemangen får 499kr borde jag få det insatt på mitt kontantkort också... Eller på mitt pott-abonnemang som jag kommer använda telefonen med.

 

5: Flera som beställt via nätet har fått mer information via mail. Varför har inte jag fått samma information?

 

 

Jag är grymt nöjd med er som operatör och har talat väl om er på forumen men ni måste ha bättre informationsspridning inom era egna led. Man kan läsa mellan raderna i forumen att era kunder är förbannade på sättet ni hanterat och informerat iPhone 4:a frågan.

 

 

Tacksam för ett snabbt svar.

 

 

Fick detta svar:

 

 

Hej Martin

 

 

Vi ber om ursäkt för allt besvär och för väntetiden, både på telefonen och detta svar.

 

 

1. Vi har dessvärre inte fått något 100% leveransbesked från Apple ännu, men din order ligger bland de första och kommer skickas vid nästa leverans. Det är som sagt svårt att svara på exakt när det blir, men förhoppningsvis kommer det ske på måndag nästa vecka.

 

2. Abonnemangskunder som beställde natten mellan torsdagen och fredagen till och med kl. 06:00 kommer få en kompensation på 1 mån.

 

3. Det är inga olika kösystem beroende på abonnemangs- och kontantkortskunder.

 

4. Vi kan tyvärr inte erbjuda någon kompensation till kontantkortskunder som köpt iPhone 4. Vi kan dessvärre inte rabattera kontantkorten på samma sätt som abonnemangen vilket gör det svårt för oss att kompensera dessa.

 

5. Vi har skickat ut mail till samtliga kunder som påverkades av vårt tekniska fel natten mellan torsdagen och fredagen, har du beställt då ska du ha fått ett mail. Men om du försvunnit i massan ber vi om ursäkt för det.

 

 

Vi ber återigen om ursäkt för väntetiden, och hoppas du blir en nöjd iphoneägare till slut ändå.

 

 

Mvh // Niklas

 

 

Igår pratade jag med kundtjänst och enligt honom så skulle jag få telefonen denna vecka eftersom i princip alla som beställde 16GB under natten täcks av det lagret de har nu. Ringde idag igen och fick ett annat svar. Förmodligen nästa vecka, om de får en leverans av Apple i slutet på denna vecka!

 

 

Helt sjukt med så mycket olika info hela tiden!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för de extra radbrytningarna. Blev konstigt när jag klistrade in från mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl bra.... After all det är ju bara en telefon det handlar om ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl bra.... After all det är ju bara en telefon det handlar om ;-)

 

Lätt för dig att säga som redan har en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon en länk till sitet där man kan kolla på leveranstatus. Jag fick kollinummer via telefon (10 siffror) men när jag försöka gå in och kolla på dhl.se säger det att där finns ingen leverans med detta nummber. Kanske behöver man en annan länk? Eller kan det vara att dem glömde nån bokstaver förran nummret eller något (jag vet att, med posten, so börjar den oftaste med SE and slutar med REK eller något i den stil).

 

Tack :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Allstaar

Fan vilken tur jag har egentligen. Jag lyckades fast det va nattöppet ringa in till kungsgatan och reservera en telefon åt mig som jag kom in senare på eftermiddagen och hämtade. Detta pga andra omständigheter som jag fick den förmånen. Men jag inser vilken tur eftersom det är ett jävla problem nu, jag var med i samma hysteri med 3GS:en.

 

Ni får lurarna till slut men det är drygt att vänta. Lätt att säga när man har en i handen men jag va med i väntetiden förra gången.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon en länk till sitet där man kan kolla på leveranstatus. Jag fick kollinummer via telefon (10 siffror) men när jag försöka gå in och kolla på dhl.se säger det att där finns ingen leverans med detta nummber. Kanske behöver man en annan länk? Eller kan det vara att dem glömde nån bokstaver förran nummret eller något (jag vet att, med posten, so börjar den oftaste med SE and slutar med REK eller något i den stil).

 

Tack tongue.gif

 

Det blev samma sak för mig. Sen testade jag att skriva in här, http://www.dhlmultishipping.se/customers/dhl/dhl_status.jsp , och då dök den upp :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This is it!

 

Går fan inte ens att ringa till dem utan att slå in en jävla massa siffror och skit... Man får väl trycka att man inte är kund istället. Blir retur på telefonen när jag får den och sen har de förlorat en kund sedan 8-9 år på att de är så jävla klantiga och självgoda att man kan dö på kuppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också stämma in i klagokören, men samtidigt känns det bra att veta att man inte är ensam om att ha blivit illa behandlad av Tre's kundtjänst. Så som många andra så beställde jag på natten den 30:e via webben (efter att i en timma försökt ringa på det telefonnummer som annonserades).

 

När jag efter ett par dagar (den 4:e augusti) tog en titt på Tre's hemsida så såg jag att leveranstiden hade gått från 2-3 dagar till ca 3 veckors leveranstid. Jag ringde då upp Tre för att försäkra mig om att jag inte skulle behöva vänta så länge. Handläggaren svarde då med ett säkert bifall att jag skulle få min telefon den 12:e.

 

Efter detta fick jag tips om denna tråd och efter att ha läst igenom den så bestämde jag mig för att ringa och kolla upp hur det egentligen ligger till med min beställning. Varje gång jag nu har ring till Tre så har handälggaren (lite försmädligt) förklarat att eftersom jag inte beställde förren den 3:e augusti så får jag nog allt vänta då det är många som beställt innan dess. Det står ingenstans att min beställning är en av de som har försvunnit eller att jag ligger i någon prioriteringslista. Varje gång jag pratar med dem så måste jag påtala att jag har ett mail som bekräftar min beställning den kl 01.11 den 30:e juli.

 

Idag ringde jag till dem och var inte lika trevlig som jag tidigare försökt vara. Fick då veta att nästa leverans kommer att vara i slutet på augusti och att jag troligen kommer att få vänta tills dess.

 

Jag har inte någon gång fått så mycket som en ursäkt eller erbjudande om kompensation när jag pratat med dem. Jag har idag två abonnemang hos Tre men när dessa går ut kommer jag nagelfara hur de andra leverantörerna står sig mot Tre.

 

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu mailat Erik Hörnfeldt efter att ha hittat denna uppmaning på FB. Observera tiderna som nämns, så inte alla spammar honom. (Jag beställde en iPhone 4 32GB med ab. 30 juli 00:07 och har fortfarande inte fått min iPhone.)

Ni som beställt iPhones 16 GB under 30 juli eller iPhone 32 GB före klockan 04:00 30 juli och ännu inte fått leverans, maila mig på erik.hornfeldt@tre.se och skicka med personnummer plus ordernummer.

Jag behöver veta vilka ni är så att vi kan skräddarsy en lösning åt er.

Vänliga Hälsningar

Erik H/3

Källa: http://www.facebook.com/3Sverige?v=wall&story_fbid=141193399246680

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa kapitel i Tre-såpan följer nedan :)

 

 

Ringde kundtjänst idag för att se om telefonen blivit skickad eftersom dom enligt mitt förra samtal med dom skulle få leverans idag från Apple. Fick till svar att ordern ej gått igenom "systemen" som den ska? och att jag inte kommer få någon telefon än på ett tag. Dom hade inte heller fått någon leverans av Apple och kunde inte säga när nästa skulle komma in heller. Det han kunde göra var att lägga in min order på "prioriteringslistan", den lista som tydligen prioriteras före andra listor när telefonerna ska skickas ut.

 

Alltså seriöst, vad sysslar dom med på Tre egentligen?? :) Det här e ju ren parodi. Nu finns det tydligen också olika listor dom går efter.

 

Har ingen aning om hur det är hos dom andra operatörerna när det gäller Iphone 4 men ingen operatör kan väl famla mer i mörkret än vad Tre gör? :)

 

Ha de gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu mailat Erik Hörnfeldt efter att ha hittat denna uppmaning på FB. Observera tiderna som nämns, så inte alla spammar honom. (Jag beställde en iPhone 4 32GB med ab. 30 juli 00:07 och har fortfarande inte fått min iPhone.)

 

Källa: http://www.facebook....141193399246680

 

Erik Hörnfeldt borde få löneförhöjning efter hela iphone grejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är detta! Nu orkade jag vänta mig genom kön på tre och fick beskedet 4-6 veckor utan att han ens kollade min bokning och vägrar ge mig en bokningsbekräftelse... Kan det ens vara lagligt? Om man bokat något borde man väl kunna få en bekräftelse på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig! Åker till England nästa månad och köper en där. Eftersom jag inte är bunden till någon operatör, så får vi se vilken deal alla "UTOM 3" har att erbjuda...

 

Med andra ord så kommer jag inte acceptera 3s paket, vilket förmodligen och föga förvånande kommer att dyka upp strax efter mitt utlandsbesök.

 

Vilken J**** bingolottoorganisation och ulandssystem. Har man inte fog för sina kampanjer, så borde man tänka om och gå ut med korrekt information från början.

 

Försök förresten att tala om för din 5 åring på julafton att tomten kommer med dina paket om ca: 4 - 6 veckor...

Vi vuxna har oxå känslor och behov! ermm.gif

(lite over the top, men jag är aningens irriterad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...