Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Pratade precis med kundtjänst och har nu fått ett kolli nr. Men när jag söker så hittar jag inget. Antar att den inte blivit aktiverad än. Testar igen senare. Men bör väl få den tidigast imorgon.

 

edit: Tips till er andra med kolli nr och inte hittar något nu. Testa igen vid 18.00 för då ska DHL vara uppdaterade enligt 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Pratade precis med kundtjänst och har nu fått ett kolli nr. Men när jag söker så hittar jag inget. Antar att den inte blivit aktiverad än. Testar igen senare. Men bör väl få den tidigast imorgon.

 

edit: Tips till er andra med kolli nr och inte hittar något nu. Testa igen vid 18.00 för då ska DHL vara uppdaterade enligt 3.

Prova här: http://www.servicepoint.se

 

Min iPhone 4 16 GB skickades idag från Oskarshamn, beställdes 3 augusti via tre.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"OSKARSHAMN Avgått Din sändning har sorterats och lämnat DHLs avgående terminal."

 

Min 32 Gb ;D Hoppas att jag får den imorgon. Beställde direkt efter lansering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din sändning är på väg från DHLs terminal till utlämnande DHL SERVICE POINT.

 

Äntligen ! =) 16GB beställd 2/8 .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Din sändning är på väg från DHLs terminal till utlämnande DHL SERVICE POINT."

 

Äntligen här också! Beställde en 32GB 00:10 på releasenatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Din sändning är på väg från DHLs terminal till utlämnande DHL SERVICE POINT." 2010-08-24 08:27:00.0

Senaste statusen jag fått. Måste komma fram snart ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte fått min avi men kunde hämta ut den hos min lokala Pressbyrå ändå.

Sitter med den i handen och denna gången är det faktiskt rätt modell så nu är man ju lite gladare.

Mmmm min första iPhone. :bultandehjarta:

 

Dock är jag fortfarande pissed off på tre så jag lär maila deras kundombudsman för att berätta hur deras Kundservice beter sig...

 

Men nu ska det först lekas lite! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min natten till 30e, men ordern blev fellagd som många andra till 3e augusti. Avbeställde den i fredags och idag kom den med posten! 16 GB btw!

 

Jag är för glad för att gnälla =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade leverans tid som ett argument för att beställa 32:an, men där fick man ju fel...

 

Så segt att man inte får någon information om sin beställning (och vägrar ringa deras kundtjänst!) via sms/mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This is my phone. There are many like it, but this one is mine.

post-29215-1282661234,48_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta upp min för ca 1 timme sen. Fick vad jag skulle ha, en 32 gb :). Gick igenom allt som kan tänkas vara fel med mobilen, döda pixlar, fysiska knappar, vibratorn, skärmen i övrigt, lampan, högtalare och mic. Har haft 3 iphones och har alltid haft något problem. Denna är däremot perfekt hittills. Förutom death grip. Men har inte lyckats få ner den till no service. Nu är det dags att försöka få kompensation på 1 månad och att inte betala för nummer flytt ;). De har ju varit väldigt jobbigt det här :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag gjorde som de flesta gnällissarna, jag väntade och fick till slut min iphone 4 16Gb...

 

Superglad och nöjd...

 

men...

 

spräckta högtalare!!!

 

Nu börjar gnällandet igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.Beställde min telefon den 31 juli hos tre. Alltså skulle min telefon ha blivigt skickad i måndags. Tjejen jag pratade med i måndags sa att den var skickad. Ringde igår igen för att se om jag kunde få ett kollinummer då avi brukar strula hos mig. Men då fick jag beskedet om att den inte gått iväg. Var inne i en trebutik idag för att se om dom hade några inne och köpa den där istället. Men icke.Han i butiken kollade också upp min order och sa att den inte gått iväg.Är det fler som inte fått sina skickade i måndags som beställt före 5e aug? Har ni några tips om vad man ska säga till kundtjänst när jag ringer nästa gång så att jag inte bara får svaret "vänta och se"?Telefonen är beställd med kontantkort.Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPPREPAR TIDIGARE INLÄGG:Blev lovad av 3´s säljare att jag skulle få min IP4 16gb den 11/8 (tjänstefel?)Efter lite tålamod och lite gnäll kom den till slut igår....Trasig "dead on arrival" Spräckta högtalare...SLUTET PÅ STORYN:Ringer KT och frågar vad som sker nuKT svarar: Vi har IP4 på lager i butik för just sådana här händelser, gå till din butik, så får du en ny...Butiken svarar: Vårt system ligger nere och dessutom har vi ingen ny att ge dig ändå, det lär nog ta ett par veckor till...Ringer KT igen, dom svarar: Tyvärr får du göra en felanmälan via nätet och skicka in den felaktiga och vänta på en ny, vi kan inte utlova en tid (dom har lärt sig..) men räkna med ett par veckor...Tyvärr 3, jag vet att jag är en i mängden, men jag häver mitt abonnemang imorgon och återgår till min gamla operatör (vilket jag sagt upp :-( Det räcker nu!

post-56708-1282767890,9_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Det är knappast Tre:s fel att Apple levererat en trasig telefon som det dessutom är brist på. Tycker du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt ok på min förutom att min sleep/wake knapp kärvar. Funkar när den själv vill och håller man den inne och rör på den så reagerar telefonen på det :( får knalla ner till en butik imorgon och se vad de säger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappast Tre:s fel att Apple levererat en trasig telefon som det dessutom är brist på. Tycker du inte?

 

 

Du missade poängen min vän! 1. Säljaren lovade att den skulle levereras 11/8 (inget korrekt agerande) 2. Kundtjänst skickade mig till butiken för att hämta ut en ny (ren lögn) 3. Butiken hade systemfel och kunde inte hjälpa mig och var allmänt "messerschmittar" (= tråkigt bemötande) 4. Kundtjänst upplyste mig om att första kundtjänstpersonen talade osanning och att det inte ens fanns en priolista för DOA (en annan version) Var någonstans klagade jag på att det var 3´s fel att telefonen var trasig? 3´s sätt att hantera kunder är vad jag klagar på. Att de inte har en styrning eller några riktlinjer inom organisationen för vad man ska säga och hur man hanterar olika situtioner. Att försöka vinna marknadsandelar med lögner, med vetskapen om att det är en så eftertraktad produkt, att förlusten av missnöjda kunder är så marginell kontra antalet nyteckningar... Det känns på lukten att lögnerna är en utarbetad strategi. De flesta som klagar skickas fram och tillbaka, tills dom tröttnar och inte orkar bry sig längre. Sen står de där missnöjda och bundna till 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 30/7 kl 00:07 32gb med tre kontant. Fick den levererad igår 16:00 efter en jäkla massa tjafs med tre. Telefonen är perfekt har en 3GS som tjejen tar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en 32GB den 9/8, men ändrade den till en 16GB den 12/8 och hämtade ut den idag. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var just inne i butiken för att häva mitt köp samt lämna tillbaka den "DOA"defekta IP4:an. Säljaren frågade mig om jag skulle ta med mig telefonen hem igen???

 

Varför?

 

Avsluta mitt ärende och ta telefonen...

 

Förväntades jag som icke kund att åka tillbaka igen? Jag förstår inte poängen, jag har gjort min del, min tid är konstigt nog också värd pengar.

 

Avslutningsvis blev jag informerad om att hon skulle ringa mig imorgon och meddela "OM" mitt hävda köp gått igenom???

 

Det är olustigt att jämföra hastigheten mellan en beställning och en avbokning. Jag vet inte vad ni andra tycker, men jag tycker det är skillnad på 5 min och 24 timmar!

(note: på restaurang är det oftast tvärtom och dom vill också ha dina pengar)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade min iPhone 4 32GB på utlämningsstället idag. Beställde 30/7 kl 00:07. Avin kom igår, paketet kom nog fram redan i tisdags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...