Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Pratade med en kille igår på 3 och han sa att jag var med på priolistan. Ringde in idag för att dubbelkolla och tjejen jag snacka med kunde inte svara på de och skulle kolla upp det med logistiken.

 

Har varit i kontakt med deras kundtjänst ett antal gånger den senaste veckan och ibland kan säger de att jag är med på priolistan och ibland säger de att de inte har möjlighet att se det. Vette fan vad man ska tro egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Kan ju säga att dom inte har skickat till alla på priolistan ännu. Jag har inte fått någon skickad och fler med mig av vad man kan utläsa på deras Facebook-logg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket märkligt. Jag har inte klagat på Tre en enda gång (till Kundtjänst alltså) och jag beställde som sagt fyra dagar efter release (3/8 runt kl 13) och jag håller Iphone 4 16 GB i handen. INte helt nöjd då jag beställde en 32 GB men har bestämt mig för att behålla trots allt.

 

Hur kan jag vara med på prioriteringslistan? Jag som beställde så långt efter er andra? Och saom sagt, inte ringt och klagat en enda gång till Kundtjänst. Märkligt. Förstå om många av er som beställde på releasedagen blir bittra på sådan här hantering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket märkligt. Jag har inte klagat på Tre en enda gång (till Kundtjänst alltså) och jag beställde som sagt fyra dagar efter release (3/8 runt kl 13) och jag håller Iphone 4 16 GB i handen. INte helt nöjd då jag beställde en 32 GB men har bestämt mig för att behålla trots allt.

 

Hur kan jag vara med på prioriteringslistan? Jag som beställde så långt efter er andra? Och saom sagt, inte ringt och klagat en enda gång till Kundtjänst. Märkligt. Förstå om många av er som beställde på releasedagen blir bittra på sådan här hantering.

 

För att de inte har någon koll alls!

 

Jag beställde en 32:a den 3:e med... Undra om den någonsin kommer dyka upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vi har levererat alla 32 GB som beställdes fram till 04:00 på morgonen 30 juli. Du har din plats i kön och när det blir din tur kommer du att få din iPhone.

Erik H" - Tre på FB

 

Ringde ungefär samtidigt som det postades och vad kundtjänsten kunde se hade inte min 32GB beställd 00:14 30/7 skickats ännu. Tre måste lösa det här snabbt, för detta börjar bli ett skämt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vi har levererat alla 32 GB som beställdes fram till 04:00 på morgonen 30 juli. Du har din plats i kön och när det blir din tur kommer du att få din iPhone.

Erik H" - Tre på FB

 

Ringde ungefär samtidigt som det postades och vad kundtjänsten kunde se hade inte min 32GB beställd 00:14 30/7 skickats ännu. Tre måste lösa det här snabbt, för detta börjar bli ett skämt nu.

 

Haha börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju riktigt nice. Pratade med en kille igår på 3 och han sa att jag var med på priolistan. Ringde in idag för att dubbelkolla och tjejen jag snacka med kunde inte svara på de och skulle kolla upp det med logistiken. Hoppas verkligen jag är med. Men vi alla vet ju hur man ska ta det 3 säger. Ringer igen imorgon. Men de måste ju vara väldigt många de fått in eftersom alla på listan ska få.

 

 

 

Update: Tjejen på kj ringde tillbaka idag och sa att min iphone 4 32gb kommer att bli skickad idag. Beställde den 29/7 men ordern blev inte lagd förens 3/8. Igår nämnde jag till henne att jag vid ett tidigare samtal till 3 fick klart för mig att jag var på priolistan, nämnde också facebook inlägget. Hon skulle då kolla med logistiken och tydligen så är det min tur. Hoppas allt stämmer och jag får den mån tis nästa vecka :). Äntligen. De har iphones inne så ring och klaga.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt! Jag beställde en iPhone 4 16Gb 00.11 den 30:e och nu fick jag äntligen den levererad. Dom hade lagt i en 32Gb istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt! Jag beställde en iPhone 4 16Gb 00.11 den 30:e och nu fick jag äntligen den levererad. Dom hade lagt i en 32Gb istället!

 

Hoppas inte jag får en 16gb istället :/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte jag får en 16gb istället :/

 

 

 

 

 

Det var exakt det som hände mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var exakt det som hände mig...

 

Minns att när jag kolla upp min order förra veckan för att se så allt stämde. Så när han läste upp min order åt mig sa han detta. 3pott 499 med försäkring, iphone 4 16gb. Sa till honom att det var fel, skulle vara 32gb. Några dagar senare var jag inne på en 3 butik och såg min order på datorn. Nu stod det 32gb. Kan ha varit samma för dig kanske. Eller så gjorde de bara fel. Hehe, kul om man får en 3GS 8gb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, tyvärr inte samma sak. Fick en 16GB skickad till mig den 12/8 som nu ligger oöppnad där hemma och sen dess har det varit ett antal samtal från mig till 3 kan jag säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt! Jag beställde en iPhone 4 16Gb 00.11 den 30:e och nu fick jag äntligen den levererad. Dom hade lagt i en 32Gb istället!

 

Jag fick en 16Gb istället för den 32:a som jag beställt och jag fick ringa kundtjänst och nu skall jag returnera 16-Giggaren och få en 32-Gig's istället... gud vet hur lång tid det kommer att ta. Men å andra sidan så kommer de ju att komma när den kommer och då får jag den :-)

 

Den som väntar på något gott!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Den som väntar på något gott!!!!

 

 

...ska inte behöva vänta såhär länge...

 

Är i samma sits som du och väntar på samtal från deras kundtjänst idag för att se hur de ska reda ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Allstaar

Hur många av er som beställt av 3 nu beställde också en 3GS på samma sätt förra gången? Ni av några borde veta om strulet som är med just iPhone.

 

Jag köpte min Iphone 4 i butik. Ringde till 3 kungsgatan och reserverade en pga andra skäl sen drog jag in på fredagen och plockade ut den. Förra gången beställde jag en 3GS precis som ni gjort och det tog ett tag.

 

Vad jag vet är det tom större tryck med iPhone 4 än med 3GS jag tror inte dom sitter och hittar på saker där borta utan det är nog apple som sjabblar lika mycket som 3 gör.

 

Sen vill jag även påpeka att 3 borde ha lärt sig efter 3GS och effektiviserat sig för nästa runda dvs iPhone 4.

 

Ni får tänka på att det är 15 sidor på ett litet forum med flera användare som postat om och om igen i tråden. Det finns bra många fler tusen som redan fått sina iPhones, alltid dom som har ett missnöje som syns mest. Vad jag menar på är att shit happens, jävligt drygt när det drabbar en själv precis som förra året med 3GS:en.

 

 

Oroa er inte ni får er lur!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allstaar: Beställde inte 3GS förra gången. (har en iPhone 3G som jag köpte i butik på releasedagen 2008)

 

Säkerligen beror de långa leveranstiderna på att Apple inte får fram tillräckligt många telefoner snabbt nog. Det sura är dock att vi som drabbades av borttappade order fått vänta pga Tres strul. Vi beställde först och har nu fått vänta ca 3 veckor, medan en hel del som beställde, till och med flera dagar, efter oss fick sin iPhone 4 efter bara någon dag. Tre verkar dessutom i övrigt packa och leverera telefoner lite slumpmässigt. Tre visste ju på måndagen 2/8 att massa order kommit bort, men det verkar som de fortsatte leverera ut massa telefoner från sina ordinarie orderlistor. Sedan hamnade väl vi drabbade på en priolista sent om sider, men då var troligen redan alla telefonerna slut på lagret.

Kan ha viss förståelse för att de kanske inte kan stoppa utleveranserna helt för att X antal order fallit ur systemet, men de borde ha kunnat reservera enheter motsvarande antalet strulande order?

 

Tre borde ha lärt sig, för folk säger att det var exakt samma sak förra året. Order kom bort, vissa som beställde efter fick före osv.

 

Du har rätt i att problem av den här typen blir uppförstorade. Samtidigt hänger inte alla som drabbats här på forumet eller Tres facebooksida. Gissar på ett mörkertal på minst 5-10x.

 

Jag beställde min 32GB 00:07 den 30:e juli och väntar fortfarande. Bör ha skickats idag eller igår enligt 3@FB. När den kommer så blir det-> celb%20%287%29.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som många andra väntar jag på min ip4. Dock är det bara en telefon och märkligt nog flyter livet på ganska bra trots att jag inte fått den än.

man kan tycka vad man vill om 3s sätt att hantera beställningarna på men faktum är att oavsett hur förbannad man varit så glömmer man allt detta så fort aviserings-SMSet piper till i telefonen. Detta är 3 och de andra operatörerna väl medvetna om! Arga kunder har generellt väldigt kort minne!

 

Snart har ni era telefoner så ha lite is i magen och låt inte detta förstöra er helg -(er)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som är med på priolistan, har ni fått era lurar nu eller iaf fått aviserat att de är skickade?

Jag har inte hört ett skvatt och ringde deras kundservice igår igen. Tjejen jag pratade med sa (efter samtal med deras "säljlogistik") att min order var prioriterad och att den skickas så fort de får leverans.

Bra tyckte jag, då måste ni ju ha skickat den eftersom ni fått leverans i torsdags?

Men enligt deras säljlogistik hade de inte fått några leveranser. Hänvisade till vad Erik skriver på deras Facebooksida men hon verkade inte ens veta om att de hade en sån eller att den uppdaterades med info om leveranser.

 

Nu handlar det inte längre om telefonen, nu är det ren princip att jag vill ha klara besked på vad som gäller.

Förstår att de på kundservice inte är allsmäktiga men hade de inte outsourcat tjänsten utan haft en egen kundservice kanske de som sitter där hade varit lite mer måna om att ge rätt/ge samma information när man ringer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde in idag för att kolla kolli nr, men de kan tydligen inte se något. Enligt Erik på fb så skulle denna veckans leverans bli skickad igår eller på måndag. Så jag hoppas på att den blir skickad då. Varför jag har hopp om att den ens ska bli skickad är för att hon i kj kollade med logistiken i torsdags och sen ringde hon upp mig på fredagen och sa att den skulle bli skickad. Så de verkar som kj inte kan se om när den ska bli skickad förens de kollat med logistiken. Det enda kj kan ge dig är ett kolli nr när den väl blivit skickad. Och eftersom min inte blivit skickad än så har de inget spår av att den ska bli skickad. Hoppas bara att hon som sa att hon pratat med logistiken har rätt. Såhär hoppas ja i alla fall att det fungerar, för då finns de fortfarande en chans. Annars blir de kanske i slutet eller i början av nästa månad. Tror inte på vad de säger förens ja har ett kolli nr eller mobilen i handen. Fingers crossed för nästa vecka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt enda hopp är att mitt abonnemang har ändrats på mitt3 från att gälla från 10-08-11 till 10-08-20.

Nånting har alltså hänt igår, men Kundservice kunde inte se vad.

 

Dessutom har jag ju en 16GB som de felaktigt skickat till mig som gisslan tills de skickar mig en 32 GB men det verkar inte hjälpa.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste nytt:

 

 

När måndagen är över ska följande kunder ha fått iPhones skickade till sig:

Alla som beställt 16 GB fram till 16.59 den 5 augusti.

Alla som beställt 32 GB fram till 03.58 den 31 juli, med undantag av tre beställningar lagda runt midnatt 31 juli.

Alla kunder på priolistan.

Hälsningar

Erik H

 

 

 

Får se om min kommer eller inte. Har en order lagd på den 3/8, iphone 32gb. Men ska tydligen vara på priolistan enligt kj eftersom jag ringde in och la beställningen den 29/7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde in till Kundtjänst idag, och fick beskedet att min 32GB blivit skickad idag!

Lade ordern kl. 00.05 den 30:e, och hamnade på priolistan.

Nu har det tydligen äntligen funkat som det ska!

Finally! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med deras Kundservice och enligt tjejen där så var min telefon skickad idag så jag bör ha den om några dagar. Vi får väl se.....:glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...