Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

"Plötsligt händer det..."

 

Beställde 32GB 3/8, fick orderbekräftelse via mail dagen därpå. Sedan ingenting och ingenting förrän SMS om datum för nummerflytt 6/9 - telefonen, inkl. mini-SIM och avtal för returnering anlände via DHL 8/9!

Allt till belåtenhet, även om väntan blev lång.

 

Håll ut ;)

 

 

Tack ! nu vågar man hoppas igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Jag beställde en 32GB den 20:e augusti och enligt kundtjänst ska den komma i denna vecka, eller i vart fall i nästa.sorry.gif Bara skönt att veta att beställningen inte kommit bort då jag inte hört något från TRE sedan jag beställde!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde precis kundservice och han som jag pratade med sa att de får in nya 32 gig. på torsdag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl se hur långt dom räcker.

Beställde 12/8 och har inte hört ett ljud.

Ingen nummerflytt,ingen kopia på kreditupplysning,inget simkort och definitivt ingen telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5½ veckas väntan nu 6½ om man räknar med tiden det tar för 3 att lägga ordern internt. Leveranstiden är i sig inget att klaga på, men det border gå att få någon som helst info om hur leverans läget ser ut. Vad säger ni för att få sådan info ? Jag får bara "vänta och hålla tummarna, vi kan inte se något"

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag ett brev från 3 där det stod att leveransen dröjer. Brevet är skickat den 17 men jag pratade ju med kundservice igår, som sa att de skulle få ny på torsdag?

Den som lever får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här... fick också brevet,

men på facebook.-sidan står det att de kommer få in 32gb och 16 gb modellen på fredag.

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också brevet =(

 

Är det någon som hört mer sedan dess ? Verkar skickas ut 32gb från Halebop osv. Vore konstigt om Tre inte också fått en leverans i dag / i morgon.

 

Så j*** otålig nu !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32a kl 0800 första dygnet och har ännu inte fått någon. Däremot skickades en 16Gb som jag returnerat. Jag har ringt kundtjänst men do vet absolut ingenting om när nästa leverans skall komma och hur många som då faktiskt kommer att tilldelas de som beställt genom Tre's telefonshop. de som gått via deras butiker har fått andra leveranser och jag har en par vänner som fått sina telefoner efter bara några dagars väntetid.

 

Jag blev kompenserad för denna väntan. Men det innebär också att man flyttat fram datumet för min beställning så jag får väl vänta ytterligare ett antal veckor. Apple har verkligen problem med att leverera tillräckligt många telefoner. Jag har aldrig tidigare blivit så till den grad utsatt för Apples problem att leverera en populär produkt.

 

Knepigt att dom inte laddar upp med ordentliga volymer med telefoner innan man släpper densamma. Detta blir ju onekligen negativ reklam för en fantastisk produkt och det spiller tyvärr över på operatörerna också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

claes.jacobsson

Blev du kompenserad för väntan och/eller för att du fick fel telefon? Och hur blev du kompenserad?

 

Beställde själv en 32GB 4/8 kl 00.44 och hoppas vara med i fredagsleveransen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

claes.jacobsson

Idag ska 3 skicka ut en laddning telefoner och jag räknar med att vara en av de lyckliga. Någon som vet när man kan hoppas på/räkna med att telefonen kommer till uthämtningsställe/Posten? Jag bor i Stockholmsområdet. Kan man få DHL-kollinr även om man inte är kund sedan tidigare hos 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Fredag är det 8 veckor sedan jag beställde en iPhone 4 från Tre...

 

Jag beställde den 30/7 ca Kl. 08.00 och jag har sedan dess fått en felaktig telefon levererad som jag också returnerat tillbaka till Tre.

 

8 veckor. 8 VECKOR!!!

 

Hela Augusti och nu snart hela September.... skall jag komma in i oktober innan jag får telefonen?

 

Jag har vänner som beställt sitt exemplar i butik och fått sin iPhone 4 leverarad på 1 vecka och därmed haft sin respektive iPhone 4 i mer än en månad nu och jag väntar och väntar. Hur länge jag skall få vänta, det vill inte kundtjänst säga och refererar till att köerna är långa.

 

Jag har varit kund hos Tre i många år och jag har fram till detta varit väldigt nöjd med denna leverantör men detta tar priset speciellt som jag dessutom blir ganska så styvmoderligt behandlad av kundtjänst.

 

Runt omkring mig är denna väntan ett skämt. Folk vet att jag går och väntar och här har jag läst att folk som beställt i slutet av Augusti fått sina telefoner men jag som beställde första dygnet....

 

Vad håller ni på Tre på med?

 

Kanske till Jul som en söt liten julklapp kanske? Kanske innan nästa modell kommer ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 32:a 8/8.

 

Hämtade ut den idag 1/10.

 

Gillar den skarpt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre har ändrat statusen på leverans tiden från 4-6v till 2-3v. Beställde min 24/9 så hoppas man kan få den slutet på nästa vecka om man har tur. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag, efter snart inne på den 9:e veckan avbokat min Iphone4 hos 3. Det är så arrogant och nonchalant av dom att förvänta sig att tro man kan vänta hur länge som helst utan att dom ens bryr sig om höra av sig (förutom brevet dom skickade efter att tidsfristen gått ut inne på 8:e veckan) . Dom lovade 2-3 veckors leveranstid då jag beställde den i butik men som sedan ändrades till 4-6 veckor på deras hemsida...Det vidhåller dom fortfarande?!?

Det går fortare att beställa en ny bil från fabrik än att få en telefon eller allra minst ett besked från TRE.

Mig får dom aldrig som kund igen den saken är säker...Tror inte ens att det blir en Iphone igen, det är lika nonchalant hanterat från Apple..:ThumbsDown:

Kommer nog att testa en N8 från Nokia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 veckor har gått idag. Förra veckan fick jag ett sms från tre, blev skitglad för jag trodde min telefon hade kommit men nej då... tre hade bytt ut mitt abonnemang till det jag ska ha till min iphone. Blev skitsur, ringde till dom och skällde på det stackars flickebarnet på supporten. Hon lovade mig dock att telefonen skulle skickas igår (4/10) eller idag senast. Har inte hört något än men har lärt mig att inte lita på något som tre lovar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte jag får vänta så länge som 9v. Jag kan se iPhonen och IMEI-nummer så då tycker jag att dom har skickat mobilen eller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 veckor har gått idag. Förra veckan fick jag ett sms från tre, blev skitglad för jag trodde min telefon hade kommit men nej då... tre hade bytt ut mitt abonnemang till det jag ska ha till min iphone. Blev skitsur, ringde till dom och skällde på det stackars flickebarnet på supporten. Hon lovade mig dock att telefonen skulle skickas igår (4/10) eller idag senast. Har inte hört något än men har lärt mig att inte lita på något som tre lovar...

 

Jag fick ett sådant SMS från 3 samma dag som min telefon kom. Fick SMS:et på morgonen/förmiddagen och efter lunch kunde jag hämta ut mitt paket så det kan vara så att du får den idag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Iphone 4 nu i helgen. Idag fick jag ett sms att det nya abonnemanget har börjat att gälla. Säljaren sa att abonnemanget skulle starta då de skickar min telefon.

 

Kan det vara så att min Iphone kommer redan imorgon? Låter för bra för att vara sant i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett sådant SMS från 3 samma dag som min telefon kom. Fick SMS:et på morgonen/förmiddagen och efter lunch kunde jag hämta ut mitt paket så det kan vara så att du får den idag! :)

 

 

Du hade rätt! Kunde hämta ut den igår! Tog lång tid men det var värt väntan!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Iphone 4 16 GB hos tre i söndags, hämtade ut den tidigt idag, onsdag, så tre dagar tog det.

Måste ha haft tur, för alla här verkar ju få vänta åtminstone 2-3 veckor eller mer på sina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...