Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Jag ringde KT idag eftersom jag förutsätter att butiken inte tänker ringa tillbaka.

KT upplyste mig att det tar 2 veckor för mitt hävda köp att gå igenom. Tröttsamt och irriterande. Det tar som sagt 5 minuter att registrera ett köp och gå ifrån butiken med en telefon i handen (om dom finns på lager). Men att det tar 2 veckor att häva? Ser ingen rimlighet med det i ett samhälle där beslut tas med knapptryckningar.

 

Vilken process är mer krävande egentligen?

 

Köp: Registrering av uppgifter, namnteckning och kreditupplysning.

 

Uppsägning: Delete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Har folk fått sina mobiler och det bara är jag som väntar nu eller? =0(

 

Har beställt en 32:a den 3:e

 

 

Du är inte ensam, beställde 32 gb i butik 31/7 med nytt abonnemang, väntar fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde tidigt på morgonen första dagen och fick en leverans för 14 dagar sedan. Problemet var att dom skickade en 16 istället för en 32 gig och jag har nu väntat i 2 veckor på att dom skall skicka en fraktsedel så jag kan returnera den.... 2 veckor för att skicka en fraktsedel...

 

I Morgon skall jag ringa och kräva att jag får lämna den i en butik eller något, det är ju inte klot, det finns ju någon son med största sannolikhet vill ha en 16 giggare som jag nu har här och bara väntar på att få skicka tillbaka!!!

 

Inte klockt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde tidigt på morgonen första dagen och fick en leverans för 14 dagar sedan. Problemet var att dom skickade en 16 istället för en 32 gig och jag har nu väntat i 2 veckor på att dom skall skicka en fraktsedel så jag kan returnera den.... 2 veckor för att skicka en fraktsedel...

 

I Morgon skall jag ringa och kräva att jag får lämna den i en butik eller något, det är ju inte klot, det finns ju någon son med största sannolikhet vill ha en 16 giggare som jag nu har här och bara väntar på att få skicka tillbaka!!!

 

Inte klockt!

 

Exakt samma sak hände mig och det tog ca 2 veckor innan returfraktsedeln kom, men då kom det å andra sidan två stycken samma dag...

 

Men det är helt OK att lämna in den i butik.

Var nere i en 3-butik förra veckan för att lämna in min 32GB som de sent om sider lyckats skicka ut eftersom en knapp in funkade på den.

Berättade mitt ärende för dem eftersom de tyckte det såg konstigt ut att jag fått två abonnemang och då frågade de varför jag inte bara tagit med mig telefonen till dem och jag nu ändå skulle dit med min andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntade allt för länge med att bestämma mig om jag skulle beställa eller inte men nu är det gjort och väntan känns lång. Beställde en 32GB, fredagen den 20 augusti vid ett extra försäljningsställe av Tre och de sa att jag skulle få den efter 2-3 veckor men på hemsidan står det att väntan är 4-6 veckor, hm undra vem som får rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntade allt för länge med att bestämma mig om jag skulle beställa eller inte men nu är det gjort och väntan känns lång. Beställde en 32GB, fredagen den 20 augusti vid ett extra försäljningsställe av Tre och de sa att jag skulle få den efter 2-3 veckor men på hemsidan står det att väntan är 4-6 veckor, hm undra vem som får rätt!

 

Jag har väntat sedan den 3:e, (alltså en månad). Om det inte är så att de får igång en snabbare tillverkning eller att vissa länder har fått bort sina köer skulle man ju kunna anta att du får vänta 4-6 snarare än 2-3. Men å andra sidan är kanske kön mer urtunnad ju längre fram i tiden de kommer men leveranserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde den 12/8 och nu står det äntligen på Mitt3 att jag har en 4a iaf så borde dyka upp vilken dag som helst nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som beställde en 32 GB runt den 5/8 och fått den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32Giggare på morgonen första dygnet av releasen och har inte fått någon ännu!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TRE är inte lite dåligt service minded. Dom sa till mig att om jag beställde via Butik så skulle det ta 2-4 veckor men sen läser man på deras (fortfarande) EJ uppdaterade hemsida att det tar 4-6 veckor. Jag är inte säker på att jag hämtar ut min telefon, om den nu kommer. Det har gått sex veckor idag och inget har man hört. En kompis beställde via Telia samtidigt och han har haft sin i två veckor nu (visserligen 16GB men ändå)....Ynkligt!

N8 är tydligen snart på väg ut och den ser ju lovande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 3s hemsida står det nu att 32 gigaren har 7 veckors leveranstid, medan 16 har fortfarande 4-6!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om tre överhuvudtaget levererat någon 32 gb modell?

Usch! Trist att vänta. Beställde 12/8,.

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det återigen 4-6 veckor på båda modellerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 32GB den 5 aug, hörde inget alls från tre inte någon bekräftelse alls. Så jag ringde i går och då så dem att den var beställd i deras system den 12 aug och det var bara att avakta. Man kan tycka att det inte borde ta 7 dagar att lägga in ordern i sitt eget system. Är det någon som vet om det överhuvud taget går ut några 32gb alls från tre ? Som det känns just nu kommer man nog få vänta långt över de 4-6 veckorna som står =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Plötsligt händer det..."

 

Beställde 32GB 3/8, fick orderbekräftelse via mail dagen därpå. Sedan ingenting och ingenting förrän SMS om datum för nummerflytt 6/9 - telefonen, inkl. mini-SIM och avtal för returnering anlände via DHL 8/9!

Allt till belåtenhet, även om väntan blev lång.

 

Håll ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 32GB den 5 aug, hörde inget alls från tre inte någon bekräftelse alls. Så jag ringde i går och då så dem att den var beställd i deras system den 12 aug och det var bara att avakta. Man kan tycka att det inte borde ta 7 dagar att lägga in ordern i sitt eget system. Är det någon som vet om det överhuvud taget går ut några 32gb alls från tre ? Som det känns just nu kommer man nog få vänta långt över de 4-6 veckorna som står =(

 

 

Jag gjorde också en beställning den 5. Den 17 fick jag ett samtal ifrån tre, han som ringde undrade om jag ville beställa mobilt bredband, ny dator etc. via tre. Men han sa också att han såg att jag hade beställt en

Iphone 4 och han undrade om jag hade fått den ännu!!!!!!!!!. När man fortfarande sitter och väntar på att telefonen ska komma, så blir man förbannad när man tänker på det samtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...