Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

5 minuter sedan, Alix säger:

Före detta chef”... Jo. :rolleyes:

Läste något om El Al, ett flygbolag som har klarat sig ganska bra vad gäller utförda terrorattentat. Vem som var deras säkerhetschef fick inte skribenten veta, men det levererades ganska intetsägande svar på en del frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-12-09 kl. 20.02.11.jpg

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Alix säger:

Typiskt en stockholmare och Stockholms-tv att underlåta att berätta att tavlan är en kopia av originalet som hänger på Göteborgs konstmuseum.

Du får det (mer eller mindre) att låta som om det skulle vara en förfalskning när det faktiskt är samma konstnär som gjort båda. :) 

(Kan man ens tala om "kopia" när han inte hade tillgång till Göteborgstavlan att kopiera när han målade Stockholmstavlan? :fundersam: )

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

”Regeringen vill göra föräldrabalken könsneutral”

 

Okej, då återstår frågan om kvinnorna blir av med graviditetspenningen eller om männen också kommer att kunna söka...

Jag förstår inte kopplingen. Graviditeten är väl i och för sig något som inträffar innan man blir förälder, men reglerna för graviditetspenningen är väl inte del av föräldrabalken? :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Telly82 säger:

Du får det (mer eller mindre) att låta som om det skulle vara en förfalskning när det faktiskt är samma konstnär som gjort båda. :) 

(Kan man ens tala om "kopia" när han inte hade tillgång till Göteborgstavlan att kopiera när han målade Stockholmstavlan? :fundersam: )

Ja, visst, är det en försåtlig formulering? :D Men formellt korrekt. Även ordinarie upphovsman gör en kopia av sitt verk. Oavsett om det finns till hands eller ej. :byrakrat:;) 

 

18 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag förstår inte kopplingen. Graviditeten är väl i och för sig något som inträffar innan man blir förälder, men reglerna för graviditetspenningen är väl inte del av föräldrabalken? :fundersam: 

Det är helt riktigt, men det blir inte alls lika roligt om man ska vara petig med fakta. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Ja, visst, är det en försåtlig formulering? :D Men formellt korrekt. Även ordinarie upphovsman gör en kopia av sitt verk. Oavsett om det finns till hands eller ej. :byrakrat:;) 

 

Det är helt riktigt, men det blir inte alls lika roligt om man ska vara petig med fakta. :P 

"Förstör nu inte den här diskussionen genom att komma dragande med fakta!"

----Groucho Marx

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Jag förstår inte kopplingen. Graviditeten är väl i och för sig något som inträffar innan man blir förälder, men reglerna för graviditetspenningen är väl inte del av föräldrabalken? :fundersam: 

Jag tycker att du ska leta om någon lagom tokig abortmotståndare och fråga när man blir förälder.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”– De sista pengarna fick jag av min mor. Min bror säger att hur kan du vara så dum, är du inte klok som gör så. Men alla kan råka ut för det här.”

 

Nej, alla kan inte det. Det krävs att man har en massa pengar och att man faller för smicker. Jag tycker att han kan vara åtminstone liiiite självkritisk.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/min-bror-undrar-hur-jag-kunde-vara-sa-dum

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

”– De sista pengarna fick jag av min mor. Min bror säger att hur kan du vara så dum, är du inte klok som gör så. Men alla kan råka ut för det här.”

 

Nej, alla kan inte det. Det krävs att man har en massa pengar och att man faller för smicker. Jag tycker att han kan vara åtminstone liiiite självkritisk.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/min-bror-undrar-hur-jag-kunde-vara-sa-dum

 

 

"På nätet hittade han ett företag som såg professionellt ut."  :dumstrut:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Myndigheten för skydd och beredskap (MSB) och Folkhälsomyndigheten har fått i uppdrag av regeringen att gemensamt ta fram och samordna ett sms-utskick. De fyra största teleoperatörerna kommer att bistå regeringen i denna insats, uppger digitaliseringsminister Anders Ygeman (S).

 

Det handlar om 22 miljoner abonnemang.

 

Hur kan det komma sig att det finns mer än dubbelt så många mobilabonnemang i Sverige än det finns invånare? :fundersam:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

”Myndigheten för skydd och beredskap (MSB) och Folkhälsomyndigheten har fått i uppdrag av regeringen att gemensamt ta fram och samordna ett sms-utskick. De fyra största teleoperatörerna kommer att bistå regeringen i denna insats, uppger digitaliseringsminister Anders Ygeman (S).

 

Det handlar om 22 miljoner abonnemang.

 

Hur kan det komma sig att det finns mer än dubbelt så många mobilabonnemang i Sverige än det finns invånare? :fundersam:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

 

Det låter mycket. Men en och annan har två mobiler, en för jobbet och en privat. Eller så har man dubbla sim-kort i de ytterst få telefoner som är genomtänkta. Antar också att många har en padda med simkort i. Sen är det väl också en bunt slöa typer som skaffar allt nytt varje gång de köper en ny mobil och inte orkar säga upp det befintliga abbonemanget.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

Det låter mycket. Men en och annan har två mobiler, en för jobbet och en privat. Eller så har man dubbla sim-kort i de ytterst få telefoner som är genomtänkta. Antar också att många har en padda med simkort i. Sen är det väl också en bunt slöa typer som skaffar allt nytt varje gång de köper en ny mobil och inte orkar säga upp det befintliga abbonemanget.

De kanske räknar in alla kontantkort också? Sådana som kranarna slänger i parti och minut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

De kanske räknar in alla kontantkort också? Sådana som kranarna slänger i parti och minut...

Vattenkranar eller lyftkranar? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knivmordet på en Kirunabuss i somras är synnerligen bisarrt. Varken offer eller förövare borde som jag ser det egentligen ha befunnit sig i Sverige. Alla hade fått avslag på asylansökan. Men mördarna lyckades få stanna trots allt då de sade sig ha blivit frälsta genom Jesus. De ordnade så att säga verkställighetshinder. Frälsningen hindrade dock inte mördarna från att begå diverse brott av skilda slag, exempelvis sexuellt ofredande av minderåriga och övergrepp i rättssak. Och till sist ett hedersmotiverat mord. Allt står att läsa i domen. Det blir inte konstigare än så här och man måste fråga sig varför något av detta behövde hända i Sverige. Svara mig det den som kan. För att vi kan och har råd? Jo, det har man hört förut.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/svt-sander-live-fran-gallivare-tingsratt-idag-kommer-domen-om-mordet-pa-reza
Domen: https://www.docdroid.com/KKSja3r/gallivare-tr-b-558-20-aktbil-323-dom-jamshid-ahmadi-mohammad-pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Frälsningen hindrade dock inte mördarna från att begå diverse brott av skilda slag, exempelvis sexuellt ofredande av minderåriga och övergrepp i rättssak. Och till sist ett hedersmotiverat mord.

En intressant kommentar från en insatt person som själv är invandrare:

 

Screenshot_20201211-161518_Opera.thumb.png.659af2d11354ec14aa822abc99e99486.png

 

https://m.facebook.com/nima.rostami.90/posts/10221837611782237

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-11 09:23, Alix säger:

”Myndigheten för skydd och beredskap (MSB) och Folkhälsomyndigheten har fått i uppdrag av regeringen att gemensamt ta fram och samordna ett sms-utskick. De fyra största teleoperatörerna kommer att bistå regeringen i denna insats, uppger digitaliseringsminister Anders Ygeman (S).

 

Det handlar om 22 miljoner abonnemang.

 

Hur kan det komma sig att det finns mer än dubbelt så många mobilabonnemang i Sverige än det finns invånare? :fundersam:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

 

På jobbet använder jag en jobbtelefon med abonnemang och ofta en surfplatta med abonnemang.

 

En del bilar och klockor har också egna abonnemang. Samt 3/4/5G-modem som används som bredbandslösning.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Alix säger:

Angående Kirunamordet är det i alla fall glädjande att åklagaren tänker överklaga. Pappan ska ut ur landet och sönerna har gjort sig förtjänta av hårdare straff.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/aklagaren-kommer-overklaga-vill-se-utvisning-och-hardare-straff

 

Överklagandet är ett tecken på att något är fel. Döms man till livstid bör utvisning inte vara relevant. Att kasta ut ickemedborgare efter avtjänat straff för grova brott bör ske med automatik.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, Alix säger:

De kanske räknar in alla kontantkort också? Sådana som kranarna slänger i parti och minut...

De brukar köra med Comviq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...