Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, Alix säger:

”För tillfället är det oklart hur de tagit sig in, men dörren ska ha varit olåst.”

 

Jag tycker att om man i det läget går och duschar så får man förvänta sig att man kan få ovälkommet besök.

 

Artikel.

Man kanske kan göra kaffereklam på det temat. Något i stil med https://youtu.be/s22lNU5jXM4?t=89

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Man kanske kan göra kaffereklam på det temat. Något i stil med https://youtu.be/s22lNU5jXM4?t=89

Med det sagt ska medges att jag har sovit hela nätter med olåst ytterdörr. Portdörren låses dock mellan 21 och 6. Jag har tre äldre kvinnliga grannar. Inte omöjligt men förvånande att jag skulle behöva dö i sömnen. Tidningsbudet oräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Med det sagt ska medges att jag har sovit hela nätter med olåst ytterdörr. Portdörren låses dock mellan 21 och 6. Jag har tre äldre kvinnliga grannar. Inte omöjligt men förvånande att jag skulle behöva dö i sömnen. Tidningsbudet oräknat.

Jag har några gånger sovit med nyckelknippan hängandes i låset, på utsidan dörren. Fast dörren var ändå låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag har några gånger sovit med nyckelknippan hängandes i låset, på utsidan dörren. Fast dörren var ändå låst.

O, jag också! Det hade jag förträngt ända tills du skrev det.  Ett mirakel att man är vid liv egentligen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som urgöteborgare är detta solklart..:galetglad:

 

 

Skärmavbild 2019-03-20 kl. 20.13.25.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Jag ger mig tusan på att regeringen har lagt fram ett lagförslag som de vet kommer att kritiseras. Bara en sådan sak som att inte fördefiniera via en lista. När i praktiken alla andra gör så. Suck... :deppig:

Mer här i en TT-artikel. Citat:

 

”Moderaternas rättspolitiske talesperson Johan Forssell är kritisk till regeringens hela hantering.

– Det här är en lag som redan är försenad, den skulle ha kommit i september i fjol. Och innan vi nu ens har fått en proposition, så säger Lagrådet att den inte håller måttet. Det är beklagligt, för den här lagstiftningen behövs ju, säger han till TT.

– Jag vill nu veta vad som är regeringens plan. Jag kommer gärna på möte, men vad som behövs nu är att regeringen tar fram en produkt som håller måttet, inte fler fikamöten på departementet, säger Forssell.”

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Kinesiska mobiler skvallrar för storebror redan nu. Huawei kanske inte ska bygga 5G här. :bla:

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nrk-nokia-mobilen-skickar-kanslig-data-till-kina

Jag har varnat för detta länge men oftast fått en dumstrut på huvudet. Dock inte här (tror jag), tack och lov. Mina kloka forumkompisar! :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat inse att Kina söker världsherravälde. I stället för som Ryssland komma med våld så köper de sig fram. Se bara på Italien som desperat kastar sig i deras famn utan att ha jämkat sig med EU.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Jag har börjat inse att Kina söker världsherravälde. I stället för som Ryssland komma med våld så köper de sig fram. Se bara på Italien som desperat kastar sig i deras famn utan att ha jämkat sig med EU.

Det jobbiga är att yngre generationer bara lapar i sig ny teknik helt okritiskt. Vi som är uppfödda med lumpen och kalla kriget har en naturlig, inre varningsklocka.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Det jobbiga är att yngre generationer bara lapar i sig ny teknik helt okritiskt. Vi som är uppfödda med lumpen och kalla kriget har en naturlig, inre varningsklocka.

Men det såg bra ut när Sovjet föll och efterdyningarna verkade lovande. Vem kunde tro att Putin skulle härja omkring? Vi var ju goda vänner allihopa, i alla fall för en dag..... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Men det såg bra ut när Sovjet föll och efterdyningarna verkade lovande. Vem kunde tro att Putin skulle härja omkring? Vi var ju goda vänner allihopa, i alla fall för en dag..... :cry:

Mja, just den grejen köpte jag aldrig. Ryssland har alltid motvilligt stått på randen till ett Europa man inte gillar, och rysk politik är i grunden paranoid oavsett ideologiskt credo. Men jag förstår din fossila förhoppning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Mja, just den grejen köpte jag aldrig. Ryssland har alltid motvilligt stått på randen till ett Europa man inte gillar, och rysk politik är i grunden paranoid oavsett ideologiskt credo. Men jag förstår din fossila förhoppning.

..."din fossila förhoppning"... den var rolig. :hihihi: Det är väl de facto det som återstår.... ett fossil av en dröm. :dumstrut:

Redigerad av Axelman
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Alix säger:

Jag har varnat för detta länge men oftast fått en dumstrut på huvudet. Dock inte här (tror jag), tack och lov. Mina kloka forumkompisar! :kramis:

Har hört att 5G är skadligt för hälsan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Har hört att 5G är skadligt för hälsan

 

Jag har hört att jorden är platt ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Jag har hört att jorden är platt ?

5G har skadlig strålning. 

 

Jo jag har en kompis vars bror har skrivit en bok om Reinfeldt, han tror också att jorden är platt och är medlem i något som han kallar ”Flatearthers”, men heter The Flat Earth Society. Finns på FB tom, gå med där vetja :totaltgalen:

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Jag har hört att jorden är platt ?

Helt klart, annars skulle fotboll vara en omöjlighet.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Strålskyddsstiftelsen är en foliehattsorganisation som utsågs till Årets förvillare 2013. Citat:

 

”Strålskyddsstiftelsen har sedan den bildades 2012 spritt ensidiga och vinklade uppgifter om eventuella risker med radiovågor från mobiltelefoner, basstationer och trådlösa datornätverk. Under 2013 har stiftelsen skickat propaganda till ett stort antal skolor och skolansvariga i landet och varnat för införandet av trådlösa nätverk. Detta har lett till att Strålsäkerhetsmyndigheten sett sig tvungen att gå ut till landets skolor och dementera lobbygruppens påståenden.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, iMarc säger:

Finns på FB tom

Flat Book.......? Alla böcker är platta. Say no more.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Strålskyddsstiftelsen är en foliehattsorganisation som utsågs till Årets förvillare 2013. Citat:

 

”Strålskyddsstiftelsen har sedan den bildades 2012 spritt ensidiga och vinklade uppgifter om eventuella risker med radiovågor från mobiltelefoner, basstationer och trådlösa datornätverk. Under 2013 har stiftelsen skickat propaganda till ett stort antal skolor och skolansvariga i landet och varnat för införandet av trådlösa nätverk. Detta har lett till att Strålsäkerhetsmyndigheten sett sig tvungen att gå ut till landets skolor och dementera lobbygruppens påståenden.”

:dumstrut:...Var lite för snabb där 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...