Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

29 minuter sedan, Alix säger:

Det är alltså fel på vårt land, vår struktur, och vårt omhändertagande av människor.

Terroristerna är således bara offer för omständigheterna. Det är därmed särskilt synd om dem.

Gäller inte det om jag snattar, smiter från bensinräkningen eller kör för fort också? Jag är ju bara ett offer................

Skärmavbild 2019-03-23 kl. 14.25.11.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Gäller inte det om jag snattar, smiter från bensinräkningen eller kör för fort också? Jag är ju bara ett offer................

Skärmavbild 2019-03-23 kl. 14.25.11.png

Jo, sett ur ett vänsterperspektiv är det alltid så att man som förövare är ett slags offer. Narrativet är att om man bara river klassbarriärerna kommer alla att bli goda människor. Den enda godtagbara förklaringen för brottslighet är socioekonomisk status. Att den sedan bara förklarar 15 procent av all brottslighet är någonting som ska ignoreras. Att 99 av 100 med samma dåliga socioekonomiska status som brottslingar inte begår brott är någonting som definitivt ignoreras. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

Jo, sett ur ett vänsterperspektiv är det alltid så att man som förövare är ett slags offer. Narrativet är att om man bara river klassbarriärerna kommer alla att bli goda människor. Den enda godtagbara förklaringen för brottslighet är socioekonomisk status. Att den sedan bara förklarar 15 procent av all brottslighet är någonting som ska ignoreras. Att 99 av 100 med samma dåliga socioekonomiska status som brottslingar inte begår brott är någonting som definitivt ignoreras. 

Jajaja.... Jag ville bara köra FORT!! :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Det är alltså fel på vårt land, vår struktur, och vårt omhändertagande av människor.

Terroristerna är således bara offer för omständigheterna.

I förordet till Ann Heberleins bok "Det var inte mitt fel : om konsten att ta ansvar" så beskriver hon två möten med alkoholister (fritt ur minnet).

Den första tyckte inte att behandlingshemmet hade hjälpt till; de försökte bara hitta någon/något att skylla på. "Men det är ju mitt fel att jag dricker."

Den andra tyckte inte att behandlingshemmet hade hjälpt till; "De sa att det är mitt fel att jag dricker, de försökte inte hitta vems fel det är."

:stjarnsmall: 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Dit åker jag inte frivilligt:ermm:  I och för sig har jag många länder på listan... :D 

 

Pga av det? Du missar mycket bra. Ett oerhört vackert land 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Pga av det? Du missar mycket bra. Ett oerhört vackert land 

 

42 minuter sedan, iMarc säger:

Rena paradiset, underbar natur, stränder, god mat och trevliga människor. 

Möjligt. Greta har ändå gjort resan omöjlig. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

 

Möjligt. Greta har ändå gjort resan omöjlig. :P 

 

Inte då. Min biljett är bokad och betald ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-03-21 på 23:54, Alix säger:

Brägzit (enligt Tusk) kommer att ske 12 april (om UK slutligen säger nej till avtalet) eller 22 maj (om UK säger ja). Kanske.

Läste under kvällen på BBC att UK enligt gällande (lokal) lag lämnar EU 29/3. Så för att det ska skjutas upp måste deras parlament ändra den lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Läste under kvällen på BBC att UK enligt gällande (lokal) lag lämnar EU 29/3. Så för att det ska skjutas upp måste deras parlament ändra den lagen.

Haha, då är de så körda! :totaltgalen:

 

:cry: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Inte då. Min biljett är bokad och betald ?

Åker du med Finnair? När jag letade billiga biljetter till BKK så var det i princip bara Finnair. Tror jag gav 4500kr tur och retur. Flög från Landvetter, bytte i Helsingfors, så hela resan tog ca 13 timmar. Airbus från Helsingfors-BKK tog 11 timmar nonstop. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, iMarc säger:

Åker du med Finnair? När jag letade billiga biljetter till BKK så var det i princip bara Finnair. Tror jag gav 4500kr tur och retur. Flög från Landvetter, bytte i Helsingfors, så hela resan tog ca 13 timmar. Airbus från Helsingfors-BKK tog 11 timmar nonstop. 

 

Har gjort men nu blir det med Thai och direktflyg. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, KMN säger:

I DN, tydligen.

Klen tröst.

 

8 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Har gjort men nu blir det med Thai och direktflyg. 

 

Thairplane? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

I politisk mening är i alla fall Thailand en riktig bananrepublik. Eller man kanske ska säga bananmonarki

 

Sant men jag tänker inte straffa min fru och hennes släktingar genom att bojkotta resor dit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

I politisk mening är i alla fall Thailand en riktig bananrepublik. Eller man kanske ska säga bananmonarki

Så länge du inte springer runt och talar illa om kungen, kungahuset och håller dig undan de mest turistexploaterade platserna så kan jag lova dig att det förmodligen skulle vara den mest underbara och intressanta resa du upplevt på de flesta plan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Sant men jag tänker inte straffa min fru och hennes släktingar genom att bojkotta resor dit.

 

Det är skillnad. Men jag har personligen ingen privat anledning att resa till Thailand. Då avstår jag om inte annat på grund av klimatfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Så länge du inte springer runt och talar illa om kungen, kungahuset och håller dig undan de mest turistexploaterade platserna så kan jag lova dig att det förmodligen skulle vara den mest underbara och intressanta resa du upplevt på de flesta plan. 

Det tror jag inte. Jag tycker att det bara är jobbigt att fara runt. Bättre att titta en stund på tv.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Å, vad SYND det är om IS-terroristerna. Så TRAGISKT. SVT brer på tjockt:rolleyes: Var är reportagen om IS offer? :evilgrin:

Nora kan väl klassas som ett IS-offer; hon kan knappast klandras för sitt val av föräldrar.

1 timme sedan, Alix säger:

Det är skillnad. Men jag har personligen ingen privat anledning att resa till Thailand. Då avstår jag om inte annat på grund av klimatfrågan.

Thailand har ett ganska skönt klimat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...