Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, iMarc säger:

:dumstrut:...Var lite för snabb där 

Lätt hänt. Det är meningen med propaganda. Man ska uppröras och dela vidare. :kramis:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock om man googlar på ”5G Skadligt” så dyker det upp många länkar med oro och varningar från olika håll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Dock om man googlar på ”5G Skadligt” så dyker det upp många länkar med oro och varningar från olika håll

Vad du än Googlar på kommer det upp varningar. Havre är farligt. Vatten är farligt. Sprit är farligt. Det är farligt att vara farlig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Dock om man googlar på ”5G Skadligt” så dyker det upp många länkar med oro och varningar från olika håll

Radiovågor har nästan ända sedan de bemästrades varit föremål för oro. Därav begreppet foliehatt, vars metall just skyddar mot radiovågor. Den enda kända faran med radiovågor är att den hettar upp biologisk vävnad, vilket kan ge skador på känsligare organ såsom ögon. Men då pratar vi om att stå alldeles intill en kraftig sändare. Levande husdjur i mikrovågsugnen ska också undvikas. 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Alix säger:

Radiovågor har nästan ända sedan de bemästrades varit föremål för oro. Därav begreppet foliehatt, vars metall just skyddar mot radiovågor. Den enda kända faran med radiovågor är att den hettar upp biologisk vävnad, vilket kan ge skador på känsligare organ såsom ögon. Men då pratar vi om att stå alldeles intill en kraftig sändare. Levande husdjur i mikrovågsugnen ska också undvikas. 

Jag minns för många år sedan då forskare påstod att om man pratade länge i mobilen så värmer strålningen upp den bit av hjärnan närmast örat med upp till 3 grader om jag inte minns fel, vilket kunde orsaka permanenta hjärnskador. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Jag minns för många år sedan då forskare påstod att om man pratade länge i mobilen så värmer strålningen upp den bit av hjärnan närmast örat med upp till 3 grader om jag inte minns fel, vilket kunde orsaka permanenta hjärnskador. 

Säkert. Men det är bara dumheter*. Då är det större fara med att batteriet exploderar och brinner upp. Det har vi fått tydliga exempel på. Du minns väl Samsung Note 7? 

 

 

*Det vågar jag dock inte säga till anhöriga till mig som är övertygade om att strålningen påverkar dem negativt. I vissa lägen är det bättre att hålla klaffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kd vill samarbeta med Sd läser jag i dagens nyhetsklipp

ja ja

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Säkert. Men det är bara dumheter*. Då är det större fara med att batteriet exploderar och brinner upp. Det har vi fått tydliga exempel på. Du minns väl Samsung Note 7? 

 

 

*Det vågar jag dock inte säga till anhöriga till mig som är övertygade om att strålningen påverkar dem negativt. I vissa lägen är det bättre att hålla klaffen.

Japp men var det inte någon tidig iPhone också som började brinna/explodera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, iMarc säger:

Japp men var det inte någon tidig iPhone också som började brinna/explodera?

Inte i samma omfattningen som Note 7

Den hade ett tillverkningsfel. 

 

Laddare till iPhone har fattat eld men pga av billiga wish laddare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens bästa replik. :lol: 

 

”Det viktigaste är att ordningen i rättssalen upprätthålls, annars ser jag fotograferingen mest som ett underbetyg till de som inte vet hur vi ser ut efter alla år i yttre tjänst. Vi får fortsätta att jobba i peruk och lösnäsa, det har ju fungerat hyfsat hittills”.

 

Magnus Reinholdsson, gruppchef vid Grova brott i Borås, apropå att gängkriminella försökte fotografera eller filma spanare som vittnade i en rättegång.

 

Artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, Alix säger:

Mer här i en TT-artikel. Citat:

 

”Moderaternas rättspolitiske talesperson Johan Forssell är kritisk till regeringens hela hantering.

– Det här är en lag som redan är försenad, den skulle ha kommit i september i fjol. Och innan vi nu ens har fått en proposition, så säger Lagrådet att den inte håller måttet. Det är beklagligt, för den här lagstiftningen behövs ju, säger han till TT.

– Jag vill nu veta vad som är regeringens plan. Jag kommer gärna på möte, men vad som behövs nu är att regeringen tar fram en produkt som håller måttet, inte fler fikamöten på departementet, säger Forssell.”

 

:yeahbaby:

Riksdagen gav regeringen sparken i september.

8 timmar sedan, Axelman säger:

Jag har börjat inse att Kina söker världsherravälde. I stället för som Ryssland komma med våld så köper de sig fram. Se bara på Italien som desperat kastar sig i deras famn utan att ha jämkat sig med EU.

Ryssarna handlar också. Nordströmmarna, exempelvis.

 

7 timmar sedan, iMarc säger:

Dock om man googlar på ”5G Skadligt” så dyker det upp många länkar med oro och varningar från olika håll

https://www.google.com/search?q=google+skadligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Dagens bästa replik. :lol: 

 

”Det viktigaste är att ordningen i rättssalen upprätthålls, annars ser jag fotograferingen mest som ett underbetyg till de som inte vet hur vi ser ut efter alla år i yttre tjänst. Vi får fortsätta att jobba i peruk och lösnäsa, det har ju fungerat hyfsat hittills”.

 

Magnus Reinholdsson, gruppchef vid Grova brott i Borås, apropå att gängkriminella försökte fotografera eller filma spanare som vittnade i en rättegång.

 

Artikel.

Jag finner det lite märkligt att det (sällan/aldrig?) är tillåtet att fotografera i domstolar. Samtidigt verkar det tillåtet att rita av det man ser samt att spela in ljud.

När jag besökte riksdagens läktare (under en skittråkig debatt) fick jag veta att fotografering var tillåten så länge blixt inte användes och att jag skulle sitta på anvisad plats och vara tyst. Demonstrera fick jag inte heller göra där. Ingen ID-kontroll skedde, däremot säkerhetskontroll, jag tolkade det hela som "observera men inte påverka", en variant på att ta del av myndigheters handlingar. Borde inte liknande regler tillämpas i domstolar?

 

(Artikeln ligger bakom betalvägg.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Jag finner det lite märkligt att det (sällan/aldrig?) är tillåtet att fotografera i domstolar. Samtidigt verkar det tillåtet att rita av det man ser samt att spela in ljud.

När jag besökte riksdagens läktare (under en skittråkig debatt) fick jag veta att fotografering var tillåten så länge blixt inte användes och att jag skulle sitta på anvisad plats och vara tyst. Demonstrera fick jag inte heller göra där. Ingen ID-kontroll skedde, däremot säkerhetskontroll, jag tolkade det hela som "observera men inte påverka", en variant på att ta del av myndigheters handlingar. Borde inte liknande regler tillämpas i domstolar?

 

(Artikeln ligger bakom betalvägg.)

Det är fotoförbud i rättegångssal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Men varför?

Det har jag vetat men det har jag glömt. Det ska ha berott på någon historisk händelse, har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Det har jag vetat men det har jag glömt. Det ska ha berott på någon historisk händelse, har jag för mig.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/fotoforbud-i-domstol_GR11568

Det har diskuterats och det verkar handla om att balansera mellan offentlighet och att skrämma bort vittnen.

 

Jag tänkte mer tekniskt, en kamera modell äldre var inte lika tyst som dagens kameror och kan därför störa.

Jobbigt att som vittnande brottsoffer, just när tårarna börjar rinna, höra tio kameror med motoriserad filmmatning knäppa upp varsin rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/fotoforbud-i-domstol_GR11568

Det har diskuterats och det verkar handla om att balansera mellan offentlighet och att skrämma bort vittnen.

 

Jag tänkte mer tekniskt, en kamera modell äldre var inte lika tyst som dagens kameror och kan därför störa.

Jobbigt att som vittnande brottsoffer, just när tårarna börjar rinna, höra tio kameror med motoriserad filmmatning knäppa upp varsin rulle.

Det var då, det. Vad gäller frågan. Sedan dess har allt som har med fotografering skärpts till. Senast igår/idag åkte flera dit för kränkande fotografering av en lastbilsolycka i Stockholm. Kidsen duschar inte i skolan längre, för de är rädda att hamna på sociala medier. Och så har vi hämndporr. Håhåjaja. Det blir ingen fotografering i domstolarna. Det var inte ens nära 2004.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brägzit (enligt Tusk) kommer att ske 12 april (om UK slutligen säger nej till avtalet) eller 22 maj (om UK säger ja). Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Vad händer om britterna fortsätter på den svenska vägen, med att säga "KANSKE" med fast blick och spända skinkor?

Om inget nytt beslut fattas så lämnar britterna EU utan något avtal, den 29/3.

Varje begäran om uppskov från den ena parten måste godkännas av den andra parten. Alltså EU kontra britterna.

I teorin så kan de väl begära och få uppskov i alla oändlighet, vilket väl blir som du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54729423_1913541262084222_4763027944245297152_n.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det blir bara värre framåt natten"

Peter Himmelstrand

 

 

Skärmavbild 2019-03-21 kl. 14.12.20.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Vad händer om britterna fortsätter på den svenska vägen, med att säga "KANSKE" med fast blick och spända skinkor?

Då är min bedömning att Brägzit inte kommer att bli av. Britterna klargjorde nämligen aldrig under vilka villkor man kan tänka sig att gå ur EU när de röstade ja. Som det är idag finns det ingen majoritet för vare sig avtalsförslaget eller avtalslös Brägzit. De verkar heller inte kunna enas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på den ekonomiska regressionen, som redan har börjat och som målas ut i verkligt dystra bilder på sikt, så kan jag inte begripa att de vill köra Titanic ända in i isberget..... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...